ویزدم ، پیرترین پرنده حیات وحش است

[ad_1]

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از عکس حیوانات و حیات وحش همراه باشید :

پیرترین پرنده دنیا 64 سال دارد !

ویزدم ، پیرترین پرنده حیات وحش است

پیرترین پرنده دنیا

پیرترین پرنده دنیا 64 سال دارد !

  

آیا پیرترین پرنده ی حیات وحش را می شناسید؟ ویزدم (wisdom) با 64 سال سن پیرترین پرنده ی شناخته شده در حیات وحش می باشد. این پرنده یک مرغ دریایی است که در اقیانوس آرام شمالی پیدا می شود، البته پیرترین مرغ دریایی تا 40 سال عمر می کند اما ویزدم عمر طولانی تری دارد.

ویزدم برای نخستین بار در سال 1956 توسط چندلر رابینز، نویسنده ی معروف شناسایی شد. خیلی از پرنده ها پیش از این که شماره ی وصل شده به پایشان عوض شود، شماره ی خود را از دست می دهند . با این وجود شماره ی این پرنده به طور مرتب تعویض شده و به خاطر دقت بالای این روش ، پرنده شناسان عمر او را 64 سال می دانند.

مرغان دریایی تا پایان عمر با جفت خود می مانند اما ویزدم تا به حال بیشتر از یک جفت داشته است . بر طبق تحقیقات انجام گرفته ویزدم در تمام طول عمر خود 36 جوجه پرورش داده است . مرغ دریایی در هر سال یک بار تخم می گذارد و شش ماه را همراه با جفتش صرف تغذیه  و نگهداری از جفت می کند . علاوه بر آن مرغان دریایی به صورت مرتب برای پیدا کردن ماهی مرکب یا تخم های ماهی پرنده هزاران مایل از دریا را پیمایش می کنند . با این محاسبه ویزدم بیشتر از 6 میلیون مایل دریایی پرواز می کند که این آمار 15 برابر فاصله زمین تا ماه است .

در حالی که جمعیت پرندگان دریایی به نسبت دهه 50 میلادی افت 70 درصدی داشته اسد اما ویزدوم نماده امید به شمار می رود . دن کلارک ، مدیر میدوی اتول در این باره می گوید : این که ویزدوم بعد از دهه های زیادی تلاش برای حفظ زیستگاه مرغان دریایی به اینجا برگشته مایه ی شادی و رضایت است . خیلی خوب است که او برای 64 سال است که به میدوی می آید. برت ولف معاون منطقه می گوید : ملوانان نیروی دریایی بارها از کنار این پرنده رد شدند، بدون این که بدانند او پنجاه سال دیگر در حال نگهداری از جوجه های جدیدش خواهد بود. ویزدوم در 19 نوامبر 2015 به میدوی اتول برگشت و دو روز بعد به همراه جفتش دیده شد.

پیرترین پرنده دنیا

بعد از این که ویزدوم در 28 نوامبر تخم گذاشت، با جوجه خود حرف میزند . مرغان دریایی پدر و مادر به نوبت از تخم خود مراقبت می کنند. اولین شیفت به مدت سه هفته به عهده ی پرنده ی نر است تا در این فرصت پرنده ی ماده بتوانید ذخیره چربی خود را دوباره به دست آورد. بعد از این که تخم شکسته شد و جوجه به دنیا آمد، پرنده نر و ماده در کنار هم مسئولیت نگهداری و تامین تغذیه او را به عهده دارند.

پیرترین پرنده دنیا


منبع:
http://www.bistsotoon.com/p/%D9%88%DB%8C%D8%B2%D8%AF%D9%85-%D9%BE%DB%8C%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%BE%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%AD%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D9%88%D8%AD%D8%B4-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

[ad_2]

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای حیات وحش

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up