با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از خودرو همراه باشید :
zoomit.ir – سعید ضیاء: از استفاده از پرِ شترمرغ در فرآیند رنگ کردن تا ساخت احتمالا بهترین اتاق تعاملی چند رسانهای طراحی در جهان؛ در ادامه به ۱۳ نکتهی بسیار جالب اشاره خواهیم کرد که دربارهی شرکت خودروسازی مطرح جگوار نمیدانستید. با ما همراه باشید.
آقای ویلیام لیونز بنیانگذار کمپانی جگوار در ۲۳ مارچ سال ۱۹۴۵ در ارتباط با تغییر نام کمپانی Swallow Sidecar به Jaguar Cars گفت: « نامِ جگوار، نامی شاخص و برجسته است و نباید آن را با هیچ نام مشابه خارجی دیگری مرتبط دانست یا اشتباه گرفت.»
چه آن را Jag-wawr بخوانید (بهتر است اصلا به این نام نخوانید) یا Jag-you-are (که ظاهرا این میتواند قابل قبول باشد)، باید کمی دربارهی تاریخچهی این شرکت باسابقه و مطرح بدانید؛ البته احتمال دارد دربارهی کارهای عجیب و غریب و همواره خاصی که از آغاز تا به امروز در این شرکت صورت گرفته است اطلاعات چندانی نداشته باشید.
۱. آزمایش تأثیر شرایط جوی بر جگوار کاملا در هوای سرد انجام میشود
برای اطمینان از روشن شدن خودرو حتی در مکانی مثل سیبری، مهندسان خودرویی مانند مدل XF را در فریزری با دمای ۴۰- درجه به مدت ۱۲ ساعت می گذارند. سپس آن را در داخل یک تونل باد قرار می دهند که در آن خودرو با سرعت ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت حرکت کرده و رگبارهای مصنوعی تولیدشده به همراه باد با سرمای ۰ درجه و آبی بسیار سرد روی بدنه خودرو پاشیده میشوند.
آیا می توانید تصور کنید که وسیلهای با سرعت صوت روی زمین حرکت کند و چیزی جز یک موشک چرخدار نباشد؟ قطعا خیر. برایتان حتما جذاب است اگر بدانید از بدنه و اجزای خودروهای جدید جگوار تا مرز شکستن دیوار صوتی، هیچ صدای اضافی و آزار دهندهای تولید نمیشود.
در مدل XJ جگوار از پوست گاوهای نر اسکاتلندی استفاده شد و جالب است بدانید که هرگز از گاوهایی که امکان باردار شدن داشتند، یا پیشتر زایمان کردهاند، استفاده نشده است. در ارتفاعات اسکاتلند بیماریهای همهگیر و پشههایی که بخواهند به پوست گاوها آسیب وارد کنند، کمتر خواهد بود. این گاوهای نر در مناطقی بدون هرگونه سیم خاردار نگهداری می شوند تا کمترین صدمهای به پوستشان وارد نشود؛ همچنین در زمستانهای سرد، گاوها را در فضای سربسته نگهداری میکنند.
پوست شکم و گردن در واقع همان چیزی است که در داشبورد و درها مورد استفاده قرار می گیرد چرا که پوستی بسیار نرم است. بخش مربوط به ستون فقرات به مراتب سفتتر است و در نتیجه برای صندلی مورد استفاده قرار می گیرد.
وقتی جگوار خودروهایش را در ترن های مخصوصی بار می زند، از رانندگانی استفاده می کند که به شکل دیوانه واری با دقت هستند و حواسشان است که کمربند نبندند و یا کمربندشان سگک نداشته باشد و حتی حلقه های فلزی کفشهای خود را نیز از آن جدا می کنند تا مبادا به چیزی خراشی وارد شود. از طرفی هرگز به بدنه ی بیرونی خودرو دست نمی زنند و تنها زیپ کاور صنعتی خودرو را باز و بسته می کنند.
درست است، این Ben Kingsley است، اما دستهایی از ۵۵ نوازنده در ارکستر سمفونی لندن را هم نشان می دهد که موسیقی را می نوازند که اختصاصا برای این مناسبت ساخته شده است . تمامی رانندگیهای این تبلیغ را Ben Collins یا همان استیگ سابق در برنامهی تاپگیر انجام داده است.
“وین برگرز” خودش یک گروه متال به نام Scattering Ashes دارد. او گیتار Les Paul (گیتاریست افسانهای سبک جَز و بلوز) را خریده و زمانی که درگیر طراحی مدلهای آتی جگوار نیست برخی اوقات سرپرستی تمرینات گروه را به عهده می گیرد.
هشت پروژکتور 4K، که دو جفت از آنها در سه دیوار و سقف نصب شدهاند، مدلهای سه بعدی از قطعات و طرحهایی را نشان میدهند که طراحان میتوانند در اطراف آنها قدم بزنند و در توسعهی طرحهای خود از این امکانات بهره ببرند.
شاید این رقم خیلی زیاد به نظر برسد، که واقعا هم همینطور است. وقتی به منابعی که برای تبدیل هر یک از این نقشهها به مدلهای سه بعدی یا ساخت مدل خاک رُسی آن فکر کنید، متوجه خواهید شد که چقدر زمان، پول و انرژی برای آن طراحی این خودرو صرف شده است.
این مسئله حقیقت دارد! پیش از رنگ زدن خودرو با استفاده از پرهای یونیزه شدهی شترمرغ، کل سطوح فلزی خودرو پاک میشود چرا که آنها میتوانند به طور مختصر، بارِ الکترواستاتیک را روی بدنهی خودرو ایجاد کنند؛ این بدان معنا است که بدنهی خودرو، در حد فاصل مرحلهی پاکسازی نهایی و مرحلهی نقاشی، ذرات گرد و خاک را جذب نمیکند.
این باربند برای خودروی F-type تیم ارتباطاتِ مسابقات دوچرخهسواری تور فرانسه ساخته شده بود که هنوز هم بسیار جذاب است.
Taj Suites andResidences تنها چند صد متر با کاخ باکینگهام فاصله دارد و این حداقل چیزی است که در مورد این هتل میتوان گفت. از ویژگیهای سالن مخصوص جگوار، این است که حدود ۱۸۰۰ مترمربع از شکوه و جلال جگوار را نشان میدهد که شامل اتاق ناهارخوری مجللی است. عکس مدل D-Type جگوار نیز به زیبایی این اتاقها افزوده است.
از آغاز، این خودرو طوری طراحی شد تا از بوگاتی ویرون شتاب بیشتری داشته باشد، مصرف سوخت آن بهتر از تویوتا پریوس هایبریدی باشد و دامنهی طی مسافت و شارژدهی موتور الکتریکی آن بیشتر از شورلت باشد.
منبع:
http://www.bartarinha.ir/fa/news/322258/رازهای-جگوار-که-از-آن-بی-خبرید