ماوراء الطبیعه به چه می گویند؟

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از ماورای طبیعت همراه باشید :

what-is-numinous

آسمونی : بشر در طی سالیانی که در روی کره زمین است پیوسته درگیر مسائلی شده که هیچ توجیه علمی برای آن نداشته و از درک ان عاجز بوده . این مسائل همان ماورا الطبیعه (فرا گیتی) است. خیلی از این مسائل با پیشرفت علم بشر به مسائل طبیعی بدل شده اما خیل عظیمی از سوالهای بی جواب دیگر باقی مانده که همچنان در لیست ماورالطبیعه جای دارد.
جهان ما یک جهان زیبا و پر رمز وراز است.

متاسفانه در کشور ما بدلیل وجود خرافات همیشه سوالهای بی جوابمان رنگ ترس میگیرد و پیوسته بدلیل عدم وجود دانشمندان برجسته در داخل کشور مجبور هستیم بنشینیم و نظاره کنیم که بلاخره کشورهای جهان اول چه جوابی برای این مجموعه سوالها میابند و متاسفانه در اینباره هم مصرف کننده ایم.
اما هنوز امیدی هست . که حداقل بتوانیم سوالهای خوب طرح کنیم و تحلیلهای مناسب از مسائل داشته باشیم .نهایتا تعریف ما از ماورالطبیعه آن چیزی است که فعلا توجیح علمی ندارد و ما با بررسی آن سعی میکنیم به توجیه علمی بپردازیم.

ما در پورتال آسمونی سعی نموده ایم با ایجاد بخش مستقل با نام فرا گیتی به بررسی موضوعات از این دست بپردازیم (لینک این بخش)

تفاوت ماورا الطبیعه و مابعد الطبیعه

مابعدالطبیعه معادل کلمه متافیزیک است و به پدیده هایی خارج از بعد و جهان فیزیکی اطلاق می شود. اما ماوراالطبیعه معادل کلمه پارانرمال است و به پدیده هایی که از سطح عادی و طبیعی خارج شوند، گفته می شود.

بسیاری از پدیده های متافیزیکی برای انسانها غیرطبیعی است و در پارانرمال هم قرار می گیرد. بسیاری از پدیده های پارانرمال هم علت غیرفیزیکی دارند و در متافیزیک قرار می گیرند.
آن پدیده هایی هم که در هر دو دسته قرار می گیرند یکی از جنبه های آن بیشتر به چشم می خورد. بطور مثال ارتباط با ارواح و اجنه با این که در متافیزیک هم هست اما جنبه پارانرمالی آن قویتر است و اغلب در دسته پارانرمال آن را بررسی می کنند. در عوض پدیده چشم سوم بیشتر در متافیزیک بررسی می شود.

– پورتال آسمونی Asemooni.com


منبع:
http://www.asemooni.com/science/paranormal/what-is-paranormal


بازدید: 56

شبکه های اجتماعی:



Bookmark and Share

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up