مزدا 6 با تمام قدرت وارد میدان می شود

با مجله اینترنتی برگک در یک مطلب تازه از نقد خودرو همراه باشید :

چه نیوز: اینطور که به نظر می‌رسد مدل 2017 خودروی مزدا 6 نیز مانند مدل‌های قبلی ظریف و زیبا است. مزدا 6 که از پیش در کشور استرالیا محبوب بوده است (البته حرف اول را فعلا تویوتا کمری می‌زند) با به روزرسانی‌هایی که از سوی شرکت تولیدکننده خود دریافت کرده، اکنون بیش از پیش ارزش، امنیت و قدرت (بین راننده و وسیله) دارد، چیزی که با فلسفه جینبا ایتای Jibna Ittai (توازن میان اسب و اسب سوار) در هماهنگی کامل است.

یکی از فرضیه‌ها در مورد اینکه چرا مزدا 6 در بخش فروش هنوز بعد از کمری قرار می‌گیرد، قیمت‌گذاری زیرکانه تویوتا است. این شرکت قادر است با ذکاوت تمام خودروی سواری کلاس متوسط خود را به عموم عرضه کند و سود بسیاری در بخش تولید عمومی دریافت نماید.

 

 

بررسی و تحلیل مزدا 6 مدل 2017

البته باید منتظر ماند و دید آیا وقتی فروش این خودرو سال آینده در استرالیا متوقف می‌شود، تویوتا همچنان می‌تواند به این تیزهوشی در بخش قیمت‌گذاری عمل کند یا خیر. آن زمان است که شاید مزدا گوی سبقت را از کمری ربوده و جایگاه اول در بخش خودروی سواری کلاس متوسط را به خود اختصاص دهد. در حال حاضر، با وجود نقش مهمی که راننده در ارزیابی عملکرد خودرو ایفا می‌کند این احتمال نیز وجود دارد که مزدا 6 به طور کامل هم نتواند خود را به صدر جدول بکشاند.

شما می‌توانید فهرست تغییرات و به‌روز‌رسانی‌ها را در راهنمای قیمت‌گذاری و جزئیات ما مشاهده نمایید اما قبل از آن خالی از لطف نیست که خلاصه قیمت‌گذاری‌ها و هزینه‌های جاده‌ای را نیز مروری بکنیم. ورژن اصلاح شده مزدا 6 سواری از نسخه مسابقه‌ای آن با قیمت 32,490 دلار شروع می‌شود و مدل سواری آتنزا با موتور دیزلی آن نیز تقریبا 48,290 دلار می‌شود. مزدا 6 کوپه نیز قیمت پایه‌ای 33,790 دلاری دارد و سقف آن (با موتور دیزلی) 49,540 دلار است.

 

 

بررسی و تحلیل مزدا 6 مدل 2017

 

البته طیف قیمتی این خودرو چندان هم پیچیده نیست، هر دو مدل موتور بنزینی 2.5 لیتری و موتور دیزلی 2.2 لیتری موجود می‌باشند: مدل بنزینی آن در 4 رده‌بندی مسابقه‌ای/تورینگ/جی‌تی/ آتنزا و مدل دیزلی در 3 رده‌بندی تورینگ/ جی‌تی/ آتنزا. ورای این قیمت‌گذاری پایه‌ای، هزینه250 دلاری اضافه نیز برای خرید این خودرو در رنگ‌های قرمز متالیک براق و متالیک خاکستری در نظر گرفته شده است که در مقایسه با دیگر تولیدکنندگان، انصافا مزدا خوب عمل کرده است.

ابتدا کار تحلیل عملی را با مدل‌های سواری بنزینی آتنزا و دیزلی شروع کردیم، گرچه با هوای بارانی ملبورن و جاده‌های خیس نمی‌شود کاملا عملکرد‌ها را تحلیل و با یکدیگر مقایسه نمود، خصوصا با سر و صداهای جاده‌ای، به هر حال امید داریم آنطور که فکر می‌کردیم تحلیل خوبی از آب درآمده باشد، البته شاید در آینده باری دیگر با نگاهی تیزبینانه‌تر به بررسی مزدا 6 جدید بپردازیم.

با همه اینها، به جرات می‌توان گفت که مزدا این بار در بخش موتور دیزلی درخشیده است. موتور بنزینی آن نیز که همیشه روان و خوب بوده اما موتور دیزلی نسبت به قبل بسیار ارتقا یافته است. یکی از اجزای کوچک که مزدا آن را “روان کننده طبیعی صدا” می‌نامد درون هر پیستون موتور دیزلی این خودرو تعبیه گشته است که هنگام بالا پایین رفتن پیستون از طریق ضربات، لرزش‌های میکروسکوپی را جذب می‌کند و با این کار، در عوض همه صداهای بد و ناخوشایند داخل موتور دیزلی از بین می‌رود.

 

 

بررسی و تحلیل مزدا 6 مدل 2017

 

نتیجه اینکه در هر سرعتی این موتور بسیار آرام و روان خواهد بود و تجربه‌ای شیرین و دلپذیر را به راننده هدیه خواهد داد. حتی شما می‌توانید سرنشینان داخل خودروی خود را نیز گول بزنید حتی وقتی در حال استارت زدن هستید، می‌بینید؟ یک عایق به تمام معنا. اکثر افرادی که با شما درون این خودروی دیزلی نشسته‌اند براحتی باور خواهند کرد که این ماشین دیزلی نیست بلکه مجهز به موتور بنزینی است، لذت تجربه‌ای ناب برای راننده که البته چیزی از ارزش‌های مدل روغنی مزدا 6 کم نمی‌کند.

در بخش بررسی مدل موتور بنزینی مزدا 6 2017، مثل همیشه باید گفت روانی خود را حفظ کرده و همچنان خوش‌قلق است و خریدارانی که مسافت‌های آنچنانی با ماشین نمی‌رانند برای داشتن آن سر و دست می‌شکنند. موتور بنزینی این خودرو با گیربکس در نهایت توازن و زیبایی کار می‌کند و پیشرانه قدرتی خوبی ارائه می‌دهد که در نهایت هارمونی با مزدا 6 لوکس است.

هر دو موتور روان و خوش‌قلق‌اند و خیلی نرم و بی‌زحمت به راه می‌افتند و لذتی وصف‌نشدنی در حین رانندگی هدیه می‌دهند، درست مانند سیستم انتقال قدرت اتوماتیک که روان و دقیق (صرف نظر از مقوله سرعت) است. فرمان ماشین هم عالی است و خیلی سریع و با دقت حرکت‌ها را اجرا می‌کند تا جایی که آدم می‌گوید چرا قبل از اینها تولید کننده‌ها در بخش فرمان خودروها آنقدر ضعیف عمل می‌کردند. همچنین جا دارد از حس خوبی که پدال گاز می‌دهد هم تعریف کنیم، بهترین عملکرد در بخش هماهنگی میان راننده و وسیله نقلیه.

 

امسال نسخه ارتقایافته مزدا 6 بی نظیر بوده است، بطوری که این شرکت خود از آن به عنوان انقلابی بزرگ یاد می‌کند و این نسخه ارتقایافته، چیزی نیست جز فناوری به نام GVC (ایجاد تغییراتی در پراکندگی گشتاور تولیدی موتور میان محور و افزایش پایایی خودرو هنگام دور زدن). این فناوری که اساسا به منظور کاهش فرسودگی بر اثر پیمودن مسافت‌های طولانی طراحی شده است، با شناسایی هر ورودی فرمان کوچک کار می‌کند و سپس نیروی گشتاوری را به چرخ‌ها هدایت می‌نماید، و اینگونه پایایی خودرو سر پیچ‌ها نیز حفظ می‌شود.

 

البته انتظار هم نداشته باشید که با اولین باری که پشت آن می‌نشینید بتوانید تفاوت‌ها را احساس کنید. در واقع شما شاید هرگز متوجه تفاوت‌های ریز نشوید چراکه اساسا این نوع آپدیت‌ها برای ارتقای عملکرد خودرو هستند نه صرفا خودنمایی به مشتری.

 

بررسی و تحلیل مزدا 6 مدل 2017

 

در یک دوره بررسی این خودرو شاید نتوانسته باشیم به همه ویژگی‌ها بپردازیم اما شما می‌توانید در این بخش گزارشات بروز شده ما را دنبال کنید. قطعا زمانیکه مزدا 6 جدید را در گاراژ اختصاصی خود برای یک هفته کامل در اختیار بگیریم، شانس‌های بهتری نیز برای تحلیل قابلیت‌های فناوری GVC خواهیم داشت.

در بخش ظاهری، مزدا 6 همان سبک خیابانی با کلاس خود را حفظ کرده است. هیچ شکی در طراحی شیک آن نیست، شاید حتی این شیکی خود را در مدل کوپه نیز بهتر نشان دهد. مدل کوپه‌ای این خودرو به حدی در جاده راحت و دلنشین است که جای تعجب است برخی خانواده‌ها چرا شاسی بلند را بدان ترجیح می‌دهند. تغییرات بخش طراحی مزدا 6 جدید چندان چشمگیر نیست، پس اگر صاحب یک دستگاه خودروی مزدا 6 هستید باید بدانید که این مدل جدید از جهت طراحی گلی به سرتان نخواهد زد.

 

و اما بخش داخلی: هنوز هم همان حس خوب را دارد به اضافه اینکه چرم جدیدی برای روکش‌های مدل آتنزا استفاده شده است اما همچنان چیزهایی از قبیل سیستم سرگرمی داخل خودرو، طراحی کلی، راحتی صندلی‌ها و فضای کلی مثل سابق است. به طور کلی می‌توان گفت حتی در مقرون‌به‌صرفه‌ترین مدل مزدا 6 نیز باز از مواد اعلا استفاده شده است و شاید همین ویژگی است که این شرکت را جذاب کرده، شرکتی که جدا از بحث رقابت به طور کلی اعتقادش بر روی ساخت خودرو با بهترین کیفیت ممکن است.

  

 

بررسی و تحلیل مزدا 6 مدل 2017

بدین ترتیب مشتری حس می‌کند که به او احترام گذاشته شده و در ازای پولی که بابت خرید این خودرو پرداخت می‌کند، ویژگی‌هایی بسیار با ارزش تر نصیبش شده است و این همان فاکتوریست که می‌تواند برگ برنده هر تولیدکننده‌ای در زمان رونمایی مدل جدیدش باشد. سیستم تفریح و سرگرمی درون خودرویی آن نیز با هدایتگرهای روان و عالی، نمایشگر با کیفیت با دید باز و واضح و نیز عملکرد بی‌نظیر بلوتوث، همچنان می‌درخشد. تماس‌ها خیلی شفاف و واضح‌اند درست مانند بخش پخش صوتی که همیشه با اولین برقراری ارتباط به نحو احسن کار می‌کند.

گرچه با وجود بارانی که آمد چندان از تحلیل خود و تجربه رانندگی با مزدا 6 جدید لذت نبردیم و رانندگی با آن را بیشتر در خشکی پسندیدیم، اما این خودرو سرتاسر در آرامش بود و همه شرایط بد و خوب را با خوش قلقی از سر گذرانید. پس این قول را به شما می‌دهیم که اگر مدل 2017 مزدا 6 را بخرید از دقیقه به دقیقه سفرتان لذت خواهید برد.

 

در آینده نزدیک با مقایسه این خودرو با رقبایش، تحلیل‌های جنجالی بهتری را خدمت‌تان ارائه خواهیم نمود. حقیقت این است که خرید چنین خودروی سواری همه‌چیزتمامی، درست مثل یک جایزه است، مزدا 6 دست کم تا الان یک خودروی شیک استثنایی است و به نظر می‌رسد که همینطور هم باقی بماند.

 

بررسی و تحلیل مزدا 6 مدل 2017

 

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up