18 شئ باستانی که توضیحی برایشان وجود ندارد (1)

با مجله اینترنتی برگک در یک مطلب تازه از مطالب جالب و عجیب همراه باشید :

وبسایت گجت نیوز – سید حسن حسینی: هیچ چیز مانند کشف یک شی باستانی عجیب شگفت‌انگیز و منحصربفرد نیست. باستان‌شناسان در تلاش هستند تا اشیای مختلفی کشف کنند. این کشفیات به ما می‌آموزد تا نگاهی دقیق‌تر به تمدن بشریت، نحوه استفاده از این اشیا، کسانی که از این اشیا استفاده می‌کردند و از این دست سوالات، داشته باشیم. با این حال، اشیایی نیز کشف شده‌اند که به سادگی نمی‌توان توضیحی برای آنها داشت، از کجا آمده‌اند و یا حتی چه هستند! در مطلب امروز، 18 شی باستانی عجیب از این دست را به شما معرفی می‌کنیم.

18- اسکلت آتا (آتاکاما)

18 شیء باستانی عجیب که هیچ توضیحی برایشان وجود ندارد (1)

این اسکلت کوچک در سال 2003 و در بیابان آتاکاما در شیلی کشف شده است. نکته جالب در خصوص این شی باستانی عجیب این است که برخی از اجزای آن به قدری دست‌نخورده بودند که به راحتی می‌توان از آنها تست DNA گرفت. جسد خیلی کوچک بود، دنده‌های کوچکی داشت و دارای سری دراز بود. این نشانه‌ها را در کمتر انسانی می‌توان مشاهده کرد. برخی باستان‌شناسان معتقدند این شی باستانی عجیب کشف شده در صحرای آتاکاما، جنین نارس یک دورف (کوتوله) است. با این حال، هنوز نتوانسته‌اند ژن این شخص را پیدا کنند.

 

17- سنگ های مرموز دریاچه وینیپسائوکی

18 شیء باستانی عجیب که هیچ توضیحی برایشان وجود ندارد (1)

با اینکه این سنگ‌ها در سال 1872 در کنار یک دریاچه کشف شده‌اند، اما مشخص نشده این سنگ‌ها چه هستند. آنها شکلی تخم مرغی و صاف دارند و با اشکالی مرموز و ظاهرا تصادفی آراسته شده‌اند. همچنین، در بالا و پایین این شی باستانی عجیب سوراخ‌هایی نیز مشاهده شده است. هنوز تکنولوژی ساخت این سنگ‌ها و زمان ساخت آنها مشخص نیست.

 

16- پیکره های گلی Dohu

18 شیء باستانی عجیب که هیچ توضیحی برایشان وجود ندارد (1)

در سال‌های اخیر، بیش از 18 هزار شی باستانی عجیب به شکل مجسمه کوچک در سرتاسر ژاپن کشف شده است. این مجسمه‌های گلی بین 2 تا 10 هزار سال قدمت داشته و هر کدام با دیگری تفاوت دارند. این که این اشیا چه هستند و یا برای چه کاری ساخته شده‌اند، مشخص نیست.

 

15- هواپیماهای کیمبایا

18 شیء باستانی عجیب که هیچ توضیحی برایشان وجود ندارد (1)

مصنوعات کیمبایا (Quimbaya) از مشهورترین اشیای کشف شده در کلمبیا هستند. این مصنوعات، همگی از جنس طلا بوده و توسط کیمبایاها (تمدنی سرخ‌پوستی در در آمریکای جنوبی) ساخته شده‌اند. عجیب‌ترین قسمت این اشیا، شباهت آنها به هواپیماست. بسیاری عقیده دارند اهالی قبایل کیمبایا می‌توانستند پرواز کنند و یا حداقل راه و روش پرواز کردن را می‌دانستند.

 

14- شاه موش

18 شیء باستانی عجیب که هیچ توضیحی برایشان وجود ندارد (1)

زشت‌ترین شی کشف شده در این لیست، شاه موش‌ها (Rat Kings) هستند. این شی در اصل انبوهی از جوندگان است که با دمشان به هم گره خورده‌اند. این کار شاید مرتبط با طلسمی برای طاعون و بدیمنی است اما با وجود 32 موش به کار رفته در آن، از بزرگترین طلسم‌هایی کشف شده به حساب می‌آید.

 

13- شمشیرهای وایکینگی آلفبرث

18 شیء باستانی عجیب که هیچ توضیحی برایشان وجود ندارد (1)

این شمشیرها مربوط به قرون 9 و 10 میلادی است. به نظر می‌رسد این شی باستانی عجیب از جنس نوعی فلز خالص بوده و در نبردها عملکردی فوق‌العاده داشت. اما عجیب‌ترین نکته در مورد این شمشیرها، تکنولوژی ساخت آنهاست. این تکنولوژی تا 800 سال بعد از ساخت شمشیر آلفرث (Ulfberth) کشف نشده بود.


منبع:
http://www.bartarinha.ir/fa/news/435285/18-شئ-باستانی-که-توضیحی-برایشان-وجود-ندارد-1


بازدید: 6

شبکه های اجتماعی:



Bookmark and Share

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up