بازدید از لوکیشن های فیلم های معروف و تاریخی

با مجله اینترنتی برگک در یک مطلب تازه از گردشگری همراه باشید :

ماهنامه پیشه و تجارت – نسرین نیک نام: امروزه صنعت گردشگری فقط به بازدید از اماکن تاریخی و طبیعی محدود نمی شود و فعالان این حوزه همواره در تلاش هستند که با نوآوری و شناسایی ذائقه گردشگران، آنان را به بازدید از فضاهای بکر و نو تشویق کنند.

 

پس از گردشگری روستایی و ایجاد اقامتگاه های بوم گردی، حال پای لوکیشن های فیلم های معروف و بعضا تاریخی به عنوان مقصد گردشگری به این صنعت پرسود باز شده است. در حال حاضر صنعت پررونق گردشگری تحت تاثیر فاکتورهای مهمی قرار گرفته که شاید سابقه طولانی نداشته باشد؛ اما برای برخی از کشورها مانند فرانسه و اسپانیا و آمریکا، سالانه بیش از 50 میلیارد دلار ارزآوری داشته و نقش مهمی در تولید ناخالص داخلی این کشورها ایفا می کند.

 

رونق صنعت سینما از یک سو و استقبال بالای مخاطبان از سوی دیگر در چند دهه اخیر نقش موثری در ارتقای سطح فعالیت های صنعت گردشگری جهان داشت؛ به ویژه لوکیشن تصویربرداری برخی از این فیلم و سریال ها که به مدد تبلیغات، نقد منتقدان و همچنین اطلاع رسانی های اینترنتی و شبکه های اجتماعی، نگاه های میلیونی را به خود جذب کرده است.

لوکیشن های معروف کدامند؟

وقتی نام فیلم های جنگ ستارگان، سریال مشهور lost، ارباب حلقه ها، هری پاتر و… می شنوید، چه چیزی در ذهنتان تداعی می شود؟ بی شک فضاهایی از فیلم و سریال، نخستین موضوعی است که به یاد شما می آید؛ همین مسئله سبب شده که حالا این فضاها به جاذبه گردشگری کشورهای تولیدکننده این فیلم ها و سریال ها تبدیل شوند و ما در این گزارش به معرفی چند لوکیشن می پردازیم.

صحرای سوزان و جنگ ستارگان

 

 

فیلم هایی که پشت صحنه شان هم خوب می فروشد!

جنگ ستارگان یکی از مشهورترین فیلم های دهه اخیر و دلیل استفاده از فضای مناسبی مانند صحراهای سوزان تونس به مهم ترین مقصد گردشگری تبدیل شده است.

 

نیوزلند و ارباب حلقه ها

 

 

فیلم هایی که پشت صحنه شان هم خوب می فروشد!

لوکیشن ها فیلم برداری سه گانه ارباب حلقه ها (Lord of the Ring)در کشور کوچک نیوزلند در اقیانوسیه، هنوز پس از گذشت چند سال از تصویربرداری و انتشار این فیلم، تاثیر مستقیمی در جذب گردشگر به «او آهو» واقع در هاوایی داشته اند.

 

Lost و عاشقان سینما

 

 

فیلم هایی که پشت صحنه شان هم خوب می فروشد!

گردشگران و کسانی که علاقه زیادی به فیلم و سریال دارند، سال هاست مجذوب لوکیشن های سریال مشهور Lost شده اند و سالانه میلیون ها گردشگر برای بازدید، به این منطقه سفر می کنند.

 

ملودرام و سالزبورگ

 

 

فیلم هایی که پشت صحنه شان هم خوب می فروشد!

سالزبورگ اتریش که یادآور فیلم ملودرام و نوستالژیک آوای موسیقی با هنرمندی جولی اندروز است، همچنان برای صنعت گردشگری اتریش درآمدزایی می کند.

 

والت  دیزنی و افزایش سالانه گردشگر

 

 

فیلم هایی که پشت صحنه شان هم خوب می فروشد!

فیلم کارتونی زیبای والت دیزنی در 2013 میلادی، اگرچه برای دنیای کودکان طراحی شده بود، اما لوکیشن های آن، منعکس کننده طبیعت بکر و زیبای نروژ در منطقه سرد اسکاندیناوی بود. طبق اعلام مسئولان گردشگری این کشور، شمار گردشگران آمریکایی که در فاصله ماه های سرد ژانویه تا مارس 2014 به این کشور سفر کردند، 37 درصد افزایش یافته بود.

 

خاطره بازی ترک ها

 

 

فیلم هایی که پشت صحنه شان هم خوب می فروشد!

 

بازدید از لوکیشن های فیلم های معروف و تاریخی

آرامگاه خرم سلطان

در سال های اخیر صنعت فیلم سازی ترکیه نیز تلاش گسترده ای برای بهره گیری از توریسم سینمایی داشته است. بسیاری از تورهای گردشگری در برنامه های خود بازدید از لوکیشن های سریال های  ترکی از جمله «عشق ممنوع»، «ازل» را نیز در برنامه های خود قرار داده اند. کاخ توپ کاپی در استانبول که لوکیشن بخشی از قسمت های سریال حریم سلطان و ماه پیکر است، نیز در این زمینه جایگاه خاصی دارد.

 

هری پاتر و قصر آلنویک

 

 

فیلم هایی که پشت صحنه شان هم خوب می فروشد!

کمتر کسی این روزها پیدا می شود که دنیای افسانه ای هری پاتر و مدرسه جادوگری هاگوارتز را نشناسد. این جادوی جی کی رولینگ، نویسنده سرشناس بریتانیایی در نخستین دهه قرن بیست و یکم، توجه دنیای کودکان، دنیای سینما و در نهایت دنیای گردشگری را به خود جلب کرد. اگر کتاب های هری پاتر را خوانده باشید، حتما می دانید که نخستین باری که هری پاتر، پرواز را آموخت، در میان دیوارهای ترسناک و جادوگری قصر آلنویک بود که درواقع در مناطق شمالی انگلستان به خصوص پایتخت این کشور یعنی لندن فیلم برداری شد.

با توجه به اینکه کشورهای اروپایی تمام تلاش خود را برای افزایش درآمد زا صنعت گردشگری می کنند، آیا وقت آن نرسیده که مسئولان و متولیان امر گردشگری به فکر این باشند که با تعامل و همکاری با صاحبان لوکیشن های فیلم های ایرانی معروف که بازتاب جهانی داشته، می توانند از این فرصت هم در کنار وجود جاذبه های بکر و جذاب گردشگری کشور برای جذب گردشگر بیشتر استفاده کنند.

از آنجایی که دنیا به سمت جهانی شدن می رود و استفاده از نرم افزارها و اپلیکیشن های مختلف می تواند به راحتی منجر به معرفی لوکیشن های فیلم ها شود، از این رو در نخستین قدم، متولیان صنعت گردشگری می توانند از این طریق دست به ابتکار عمل بزنند و گردشگر جذب کنند.

بخشی از 36 میلیارد درآمد ارزی از صنعت گردشگری کشور در یک دهه آینده، می بایست توسط گردشگری فیلم، گردشگری سلامت و گردشگری روستایی تامین شود. برای نیل به این آرمان ها، به برنامه ریزی دقیق نیاز است.

امیدواریم از این مطلب بهره کافی برده باشید ، مجله چه نیوز بهترینها را برای شما آرزو دارد ، با ما در تازه ترین مطالب گردشگری همراه باشید.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب

keyboard_arrow_up