توسکانی؛ سرزمین رنسانس

با مجله اینترنتی برگک در یک مطلب تازه از گردشگری همراه باشید :

وبسایت همشهری شش و هفت: بروشورهای تبلیغاتی توسکانی پر است از تصاویری از باغ‌های زیتون، تاکستان‌ها، نمای شهر از بالای تپه و کلیساهای تاریخی زیبا؛ تصویرهایی که ممکن است یک‌بعدی باشند‌ اما عصاره‌ای از ایتالیا را برای‌تان ترسیم می‌کنند. توسکانی منطقه‌ای است که زبان ملی ایتالیا از آن نشات گرفته و دانته‌ که کمدی الهی را نوشته برتری این گویش را تصدیق کرده است. دوره رنسانس که نه فقط ایتالیا بلکه کل اروپا را تحت ‌تأثیر خود قرار داد، پیش از هر سرزمین دیگری در توسکانی به وقوع پیوست.

 

با اینکه فعال‌ترین شهر در تحولات رنسانس فلورانس بوده و از طرفی؛ تمام دنیا در مورد جاذبه‌های فلورانس می‌دانند‌ اما منطقه‌ای که دوباره باید کشف شود توسکانی زیبا با مجموعه‌های هنری بی‌نظیرش است. توسکانی یکی از مراکز بزرگ قرون وسطای اروپایی است که بسیاری از جاذبه‌هایش به خوبی روز اول محافظت شده و شما می‌توانید مجموعه‌ای از ساختمان‌های مذهبی و عمارت‌های هنری را در این منطقه از نزدیک ببینید.

 

احتمالا توسکانی بزرگ‌ترین مخزن آثار هنری در جهان به شمار می‌رود؛ از نقاشی‌های بی‌نظیر آن گرفته تا مجسمه‌های هنری و شاهکارهای معماری. هر گوشه‌ این سرزمین برای خود رازی دارد که شما را به‌خود می‌خواند. شش میراث جهانی یونسکو در توسکانی جا خوش کرده‌اند که هر کدام از آنها دنیایی از هنر و فرهنگ هستند؛ مرکز تاریخی فلورانس، مرکز تاریخی سینا، میدان کلیسای جامع پیزا، مرکز تاریخی جیمینیانو، مرکز تاریخی پینزا و وال دورچا. اگر به هنرهای زیبا علاقه دارید، دوست دارید در حاشیه یک شهر ایتالیایی استراحت کنید، کنار ساحل قدم بزنید ‌یا اگر عاشق غذا خوردن هستید باید حتما سری به توسکانی بزنید. پیاده‌روی در مسیرهای سر سبز، دوچرخه‌سواری و صخره‌نوردی ازجمله تفریحات گردشگران است. در توسکانی جاذبه‌های زیادی وجود دارد و کارهای بسیاری باید انجام دهید فقط مساله این است که از کجا شروع کنید و چند روز در سفر باشید.

 

 

سرزمین رنسانس

 

تقویم سفر

بهترین زمان برای بازدید از توسکانی اواخر شهریور تا مهر و فروردین تا اردیبهشت است. در طول این ماه‌ها دمای هوا برای گردش‌ در فضاهای باز بسیار مناسب است و در ضمن جمعیت گردشگران نیز به اندازه‌ای نیست که شما را به دردسر بیندازد. تابستان‌های توسکانی گرم است و بر تعداد گردشگران هم افزوده می‌شود و زمستان‌ها هم هوا سرد و بارش باران زیاد است. اواخر شهریور تا مهر تاکستان‌های انگور بسیار دیدنی می‌شوند و جشن برداشت محصول هم سالانه در همین زمان برگزار می‌شود.

چگونه برویم؟

شما برای گرفتن روادید(ویزا) گردشگری ایتالیا باید همان مراحلی را طی کنید که برای گرفتن ویزای شینگن لازم است. از تهران به فلورانس هم هواپیمایی لوفت هانزا پرواز دارد و هم هواپیمایی آلیتالیا که البته نرخ بلیت هواپیمایی لوفت هانزا تقریبا دو برابر نرخ آلیتالیاست. شرکت‌های مسافرتی هم معمولا تورهای رم، ونیز و فلورانس را با هم برگزار می‌کنند و از شهر ونیز با اتوبوس که حدود 2ساعت و نیم طول می‌کشد، مسافران را به فلورانس می‌برند. شما می‌توانید به همراه اصل گذرنامه، پرینت حساب جاری و مدارک دارایی و شغلی خود به دفتر این سفارتخانه واقع در خیابان نوفل لوشاتو مراجعه کنید.

توسکانی زیر پای شما

 

 

سرزمین رنسانس

توسکانی به لحاظ وسعت منطقه‌ای در اندازه متوسط است که در عرض چند ساعت می‌توانید آن را بگردید. دسترسی به مکان‌های مختلف این منطقه کاملا بستگی به این دارد که مبدا شما کجاست. اگر در روستاهای کوچک هستید باید سراغ برنامه‌های حرکتی اتوبوس‌ها بروید یا ماشین کرایه کنید. از آنجایی که بیشتر این منطقه روی تپه‌ها قرار دارد، اکثر جاده‌های توسکانی دارای بالا و پایین زیادی هستند. بنابراین دقت لازم را درحین رانندگی داشته‌باشید. اگر قصد دارید تنها شهرهای اصلی توسکانی را بگردید راحت‌ترین وسیله، قطار است. قطار توسکانی در تمام شهرهای بزرگ توقف دارد و حین سفر با آن می‌توانید از مناظر بی‌نظیر مسیر هم لذت ببرید. همچنین سفر با قطار در مقایسه با کرایه اتومبیل مقرون به صرفه است.

 

اگر برنامه سفرتان به‌گونه‌ای تنظیم شده که باید از روستاهای کوچک هم بازدید کنید، اما نمی‌خواهید هزینه‌ کرایه ماشین را متقبل شوید، بهتر است از قبل برنامه حرکت اتوبوس‌ها را بررسی کنید. به‌عنوان مثال روستای سان جیمینیانو(San Gimignano) یک روستای قرون وسطایی است که ما توصیه می‌کنیم حتما از آن بازدید کنید. برای رسیدن به این روستا باید در پوجّوبوسنی از قطار پیاده شوید و حدود 13کیلومتر را با اتوبوس طی کنید. اگر انرژی کافی برای دوچرخه سواری در تپه‌های توسکانی را دارید این گزینه هم می‌تواند برای ورزشکاران و افرادی که از قوای بدنی خوبی برخوردارند جذاب باشد.

بهانه‌هایی برای تفریح

رویدادهای بسیاری در طول سال در سراسر توسکانی رخ می‌دهند، اما تابستان، اوج جشن‌ها و رویدادهای سراسری این سرزمین شناخته می‌شود. در حقیقت مردم توسکانی عاشق غذا، دور هم جمع شدن و مهمانی گرفتن هستند و جشنواره‌ها بهترین فرصت برای داشتن تمام این اتفاقات شیرین است. حتی در شهرهای کوچک هم رویدادهای سراسری برگزار می‌شوند؛ به‌عنوان مثال در کامیلیانو کل جمعیت شهر گردهم می‌آیند و برای سه روز غذای ویژه‌ای را تهیه می‌کنند. جشن‌های مربوط به محصولات و برداشت آنها نیز یکی دیگر از رویدادهای جالب در این سرزمین است؛ جشن روغن زیتون، قارچ وحشی و شاه بلوط از رویدادهایی است که فصل به فصل برگزار می‌شود. جشنواره‌های رسمی‌تر مربوط به شهرهای بزرگ می‌شود که شامل مسابقات اسب‌سواری در میدان اصلی شهر، موسیقی، پایکوبی و مراسم محلی است.

 

در این میان باید به جشنواره بین‌المللی هنر، جشنواره رگاتا و نور پیزا اشاره کرد که از جشن‌های محبوب این سرزمین به شمار می‌روند. مردم توسکانی جشنواره‌ها را با تمام وجود و احساس خود، جدی می‌گیرند. برخی از این رویدادها بیش از دو هزار سال قدمت دارند؛ به‌عنوان مثال جشن پرستیو وینت در شهر قرون وسطایی کاستال دل پیانو به‌مدت یک هفته در نزدیک کریسمس برگزار می‌شود و در تمام طول این هفته مردم دیوارهای باستانی شهر را با آتش و شمع روشن  و لباس محلی به تن می‌کنند. در این وقت سال شهر پر می‌شود از بوی عطر خوراک‌ها و نوشیدنی‌های محلی و نیز خرهایی که وظیفه حمل‌ونقل مردم را بر عهده دارند. البته اگر تاریخ سفرتان با این رویدادها تلاقی نداشت خودتان را نگران نکنید؛ زیرا در این سرزمین همیشه موضوعی برای شادی و برگزاری جشن وجود دارد.

بهترین مکان اقامت

از آنجایی که توسکانی یک منطقه گردشگری به شمار می‌رود شما می‌توانید با هر بودجه‌ای یک اتاق مناسب برای خودتان رزرو کنید. طرفداران هتل‌های لوکس در توسکانی با امکاناتی فراتر از استانداردهای جهانی روبه‌رو می‌شوند و کسانی هم که به‌دنبال هتل‌های مقرون به صرفه هستند گزینه‌های بسیاری پیش رو خواهند داشت.

نمای تاکستان‌ها

هتل کاستلو دی ولونا(Castello Di Velona) در تپه‌ وال دوریکا واقع شده و در حقیقت یک قلعه مربوط به قرن دهم است که بازسازی‌هایی که در آن انجام گرفته آن را به یک هتل لوکس تبدیل کرده است. این هتل دارای یک رستوران محلی با انواع غذاهای لذیذ است و مجهز به یک اسپای حرفه‌ای، حمام ترکی و دو استخر است. اتاق‌های هتل بزرگ، لوکس و مجهز هستند و منظره‌ دیدنی از تاکستان‌های توسکانی را مقابل چشمان‌تان قرار می‌دهند. مبلمان هتل عتیقه و پارچه‌های دوردوزی شده آن بسیار زیباست. برای اقامت در این هتل باید شبی 400 دلار بپردازید.

 

 

سرزمین رنسانس (ناقص)
 قلب تاریخی شهر

در بخش تاریخی شهر و مرکز تاریخی فلورانس هتل کولتسیونه (Collezione) خودنمایی می‌کند؛ هتلی که برای دوستداران فرهنگ، هنر و خرید یک گزینه ایده‌آل است. اتاق‌های هتل با وسایل عتیقه آراسته‌ شده، مبلمان چوبی، لوسترهای لوکس، تهویه مطبوع و تلویزیون ماهواره‌ای به مهمانان خوشامد می‌گویند. رستوران هتل با انواع غذاهای مدیترانه‌ای، محلی و بین‌المللی از شما پذیرایی می‌کند. برای اقامت در این هتل باید شبی 300دلار بپردازید.

در جوار پیزا

هتل رجنسی(Regency) یک هتل کوچک‌ اما بسیار لوکس است که دور از بخش‌های شلوغی شهر واقع شده است. با این حال با 10 دقیقه پیاده‌روی می‌توانید خودتان را به مراکز تاریخی شهر برسانید. این هتل یکی از برجسته‌ترین هتل‌های کوچک جهان به شمار می‌رود که در کنار پارکی سر سبز و باشکوه از یک طرف و از طرف دیگر؛ در نزدیکی یک میدان تاریخی قرار گرفته است. برای اقامت در این هتل باید شبی 250دلار بپردازید.

 

 

سرزمین رنسانس (ناقص)
در دل عمارت تاریخی

هتل رلَیس دل اورولوجو(Relais Dell’Orologio) در یک عمارت مربوط به قرن 14 قرار گرفته و فضای قدیمی عمارت را به‌طور کامل حفظ کرده است. این هتل در 200متری برج پیزا واقع شده و اتاق‌های آن مجهز به دستگاه تهویه مطبوع، مبلمان، تلویزیون ماهواره‌ای و حمام اختصاصی است. صبحانه هتل در باغ سرو می‌شود و از هتل تا کلیسای جامع کمتر از پنج دقیقه پیاده راه است. برای اقامت در این هتل باید شبی 120 دلار بپردازید.

 

 

سرزمین رنسانس (ناقص)
شاید از خودتان سؤال بپرسید که چه چیزی توسکانی را برای سال‌ها در فهرست اصلی‌ترین مقاصد گردشگری قرار داده است. پاسخ این است که در بسیاری از نقاط جهان، آشنایی با فرهنگ و تاریخ بخشی از سفر است، اما در توسکانی همه‌‌چیز در مورد فرهنگ است. البته مقصود از فرهنگ در اینجا، فقط شکل نخبه گرایانه آن نیست. به جرأت می‌توان گفت که هیچ سرزمینی بر فرهنگ ایتالیایی و حتی اروپایی به اندازه توسکانی تأثیرگذار نبوده است. روستاهای سرسبز، شهرهای غنی از هنر، خانه‌هایی با بوی نان محلی و زیتون در کنار عمارت‌های مدرن و نوساز؛ ازجمله ویژگی‌های این سرزمین است.

 مهم‌ترین نقش توسکانی در شکل‌گیری رنسانس بوده که امروز هم ردپای این انقلاب فرهنگی و هنری را می‌توان در این منطقه به خوبی دنبال کرد. شاهکارهای بوتیچلی، دیوارهای طلایی اوفیزی، برج‌های خاکستری و عمارت‌های فرمانداران شهر مکان‌هایی هستند که می‌توانید رنسانس را در آنها پیدا کنید. سفر به توسکانی برای کسانی که به‌دنبال قدم زدن در تاریخ هستند و از جست و جو در آثار هنری خسته نمی‌شوند، یک مقصد ضروری است.

 در سفرتان به توسکانی قدم زدن در تاکستان‌های منطقه ساحلی تنووتا دل اورنلّایا(Tenuta dell’Ornellaia) را نباید از دست بدهید. این منطقه ساحلی به واسطه طبیعت بکری که دارد شهرت پیدا کرده‌است. نقاشی‌های 700ساله‌ای که از آدم و حوا در کلیسای سانتا ماریا واقع شده شما را با تاریخ هنر این سرزمین آشنا خواهند کرد. گرفتن عکس‌های خلاقانه با برج پیزا هم یکی دیگر از بایدهای سفرتان است.

جایگاه ویژه سبزیجات

اگر شما هم جزو گردشگرانی هستید که اهمیت زیادی به خورد و خوراک‌تان در طول سفر می‌دهید، حتما در توسکانی از خود خواهید پرسید که چه غذاهایی را نباید از دست بدهم. در پاسخ به این سؤال باید فهرست بلند بالایی را در دست داشته باشید؛ زیرا اکثر غذاهای این سرزمین طعم لذیذی دارند. گرچه ایتالیا تا سال 1861به‌عنوان یک کشور متحد شناخته نشده بود، اما سال‌ها پیش از آن، به واسطه سبک آشپزی و مواد غذایی‌اش در جهان شهرت داشت.

 

به‌طور معمول وقتی صحبت از غذاهای ایتالیایی می‌شود روغن زیتون، پاستا، پنیر و سبزیجات تازه به ذهن می‌آیند. این فرهنگ غذایی اساس رژیم غذایی مدیترانه را تشکیل می‌دهد و از تلفیق فرهنگ اتریشی، یونانی و رومی به‌دست آمده است. گوجه فرنگی، سیب زمینی و فلفل بعدها به مواد غذایی این سرزمین اضافه شد که طعم غذاها را به طرز عجیبی متفاوت کرد. غذاهای ایتالیایی بسیار شبیه به‌خود زبان ایتالیایی هستند. درست است که یک زبان ملی در ایتالیا وجود دارد، اما هر منطقه با گویش خاصی آن را صحبت می‌کنند. عین این پدیده را در غذاهای این سرزمین هم می‌بینید؛ یعنی نام غذاها یکسان هستند، اما هر منطقه دارای سبک آشپزی و مواداولیه خاصی است که سبب تفاوت طعم آن خوراک می‌شود.

در توسکانی مانند سایر شهرهای ایتالیا به استفاده از مواد غذایی تازه و سبزیجات تأکید زیادی می‌شود. گرچه غذا ممکن است ساده باشد، اما بسیار غنی پخته و به شکل زیبایی تزئین می‌شود. تمام وعده‌های غذایی این منطقه با نان ساده و بدون قند و کره سرو می‌شوند و روغن زیتون هم پای ثابت تمام غذاهاست. در سفرتان به توسکانی پاستا، کروستینی، پانزانلا(Panzanella) یا همان سالاد نانی، سوپ ریبولّیتا(Ribollita) و سوپ پاپا ال پومودورو(Pappa al pomodoro) و کیک کاستانیاچّو(Castagnaccio) را نباید از دست بدهید.

این 10نقطه را از دست ندهید

بدون شک مشهورترین منطقه ایتالیا در بین گردشگران توسکانی است. توسکانی مملو از تپه‌های سرسبز، ساختمان‌های مربوط به قرون وسطی و چشم‌اندازهای بی‌نظیر با زمینه‌ گل‌های آفتابگردان است. محبوب‌ترین جاذبه‌های هنری رنسانس که بزرگ‌ترین انقلاب هنری و فلسفی تاریخ اروپاست، در این منطقه جا خوش کرده و شش میراث جهانی یونسکو که هر کدام از آنها در نوع خود شاهکاری به شمار می‌روند در توسکانی قرار گرفته است. توسکانی پر از جاذبه است و شما با در دست داشتن فهرستی از بهترین‌های آن می‌توانید سفرتان را بهتر برنامه‌ریزی کنید.

1:  جادوی فلورانس

در هیچ جای کره زمین نمی‌توانید مانند فلورانس به عمق رنسانس سفر کنید؛ شهری که فیلسوف‌ها، نقاشان، مجسمه‌سازان، هنرمندان، معماران و انسان‌های شریف بسیاری را پرورش داده و به آنها آزادی خلاقیت داده است. در زمانی که اروپا سده‌های تاریکی را سپری می‌کرد، اینجا پرتوهای روشنگری فضا را پر کرده بودند. در فلورانس به هر سمتی که نگاه کنید نمونه‌ای از این تولد دوباره(رنسانس) را خواهید دید، اما در میدان دل دو ئومو تمرکز آثار تاریخی و هنری شما را شگفت زده خواهند کرد. این میدان یکی از پربازدیدترین نقاط گردشگری در کل اروپا به شمار می‌رود. کلیسای جامع فلورانس، برج کامپانیل جوتّو (Giotto’s Campanile)، گنبد برونلّسکی(Brunelleschi’s Dome) و کلیسای سانتا کروچه شما را به عمق تاریخ و هنر خواهند برد.

 

 

سرزمین رنسانس (ناقص)

 

  2:برج کج پیزا

حالا دیگر وقت آن رسیده که سری به برج پیزا بزنید؛ نماد مشهور ایتالیا که در کنار کلیسای جامع واقع شده است. برج نازک و تا حدود زیادی کج پیزا نمونه‌ای از شاهکارهای معماری قرن 12است که شاید اگر به‌طور صاف روی زمین ایستاده بود این قدر مشهور نمی‌شد. بسیاری از گردشگران در برابر صعود از 294پله برج امتناع می‌کنند، اما توصیه ما این است که حتما از پله‌ها بالا بروید تا نمای زیبایی از شهر را زیر پای‌تان ببینید. این برج و کلیسای سانتا ماریا آسونتا که در کنارش واقع شده نمونه‌ای از معماری ایتالیایی به شمار می‌رود. درهای برنزی و مجسمه‌های سنگ مرمر که یکی از بزرگ‌ترین شاهکارهای مجسمه‌سازی‌ رمانتیک هستند، برای چند ساعتی شما را سرگرم خود خواهند کرد. برای تکمیل لذت هنری‌تان بهتر است سری به موزه دل اپرا دل دومو بزنید.

 

 

سرزمین رنسانس (ناقص)
  3:کلیسای جامع سانتا ماریا آسونتا

نام کلیسای جامع سانتا ماریا در میان زیباترین کلیساهای ایتالیا می‌درخشد؛ کلیسای باشکوهی که نمای بیرونی و داخلی خیره‌کننده آن هر گردشگری را به‌خود جذب می‌کند. این کلیسا توسط جیووانی پیزانو معمار و مجسمه ساز مشهور ساخته شده و سنگ مرمر سفید، سبز و قرمز در ساختار آن به‌کار رفته است و مجسمه‌ها و موزاییک‌های ونیزی در بالای درها و پنجره‌ها خودنمایی می کند. این کلیسا یکی از بهترین آثار ایتالیایی گوتیک است.

 

 

سرزمین رنسانس (ناقص)

 

  4:شهر محبوب معماران

لوکا یک شهر زیباست که مکان‌های تاریخی بسیاری را در خود جای داده است. علاقه‌مندان به تاریخ معماری این شهر را به خوبی می‌شناسند. آثار بسیاری از دوره لومباردی در این شهر یافت می‌شوند.کلیساهای قرون وسطایی که از سنگ ساخته شده و در قرون بعد بازسازی شده‌اند یکی از زیباترین نمونه‌های معماری توسکانی است. کلیسای جامع پورتیکو در اواسط قرن 13ساخته شده‌است. این کلیسا با مجسمه‌های زیبا ازجمله آثار نیکولا پیزانو و سان مایکل تزئین شده است. از لذت‌های سفر به لوکا قدم زدن در کلیساها و موزه‌هاست. در کنار آن می‌توانید از نوشیدن یک فنجان چای زیر درخت‌ها و قدم زدن در طول دیوار شهر لذت ببرید. البته طعم پیتزاهای داخل بازار را هم نباید دست‌کم گرفت.

 

سرزمین رنسانس

 

 

5:  برج تاریخی

برج سن جیمینیانو نمایانگر توسکانی در قرون وسطا‌ست ؛ شهری که هنوز هم ردپای تاریخی خود را به خوبی حفظ کرده است. این شهر که زمانی برای مسافران و بازرگانان به‌عنوان مسیر عبور محسوب می‌شد به یکباره در اواخر قرون وسطی رها شد تا زمانی که یونسکو برای ترمیم آثار تاریخی آن برنامه‌ریزی منسجمی اعلام کرد. امروز در کلیسای سن جیمینیانو می‌توانید آثاری از هنرمندان مشهوری مانند دومنیکو گیرلاندایو(Domenico Ghirlandaio) بنو تسوگوتسولی(Benozzo Gozzoli) و بندتّو مایانو(Benedetto da Maiano) را ببینید. خیابان‌های پیچ در پیچ و دیوارهایی که قدمت آنها به قرن 13بر می‌گردد شما را شگفت زده خواهند کرد.

 

سرزمین رنسانس

 

 

  6:تپه‌های اسرار آمیز

اگر فکر می‌کنید که با دیدن یک تپه توسکانی می‌توانید در مورد بقیه آنها هم نظر دهید باید به شما بگوییم که کاملا در اشتباه هستید. هر کدام از تپه‌های این سرزمین به شکلی متفاوت و خاص هستند. درحالی‌که تپه‌های ولترا اتریشی هستند و میراث رومی، برخی دیگر از تپه‌ها از قرون وسطی تاکنون سرسبزی خود را حفظ کرده‌اند. ولترا که هم‌اکنون مرکز مهم آلاباساست، زمانی جزو 12 شهر مهم اتریش محسوب می‌شد. تمام این منطقه جزو سایت باستان‌شناسی است و هنوز هم کاوش‌هایی در منطقه صورت می‌گیرد. از این منطقه آثاری مربوط به دوران پیش از تاریخ و رومی‌ها به‌دست آمده که دیدنی است.

7:  در جست و جوی وازاری

 

 

سرزمین رنسانس

تپه کوچک آرتسو(Arezzo) از زمان رومی‌ها تا دوران رنسانس هنرمندان و شاعران بسیاری را به‌خود جذب کرده است. روی این تپه کاخ‌ها و کلیساهای دیدنی بسیاری قرار گرفته‌اند که هر کدام از آنها دیدنی است. جورجو وازاری نقاش، نویسنده، مورخ و معمار مشهور در اینجا زندگی می‌کرد و شما می‌توانید با گردشی در محل زندگی این هنرمند، نقاشی‌های زیبایی از او را مشاهده و آنها را با آثاری که در کلیساها و ساختمان‌های عمومی فلورانس دیده‌اید مقایسه کنید.

 

 8:ردپای ناپلئون

 

 

سرزمین رنسانس

بزرگ‌ترین جزیره توسکانی آلباست که آب و هوای متعادل، چشم‌اندازهای خیره کننده، جاذبه‌های تاریخی و امکان غواصی را همه با هم برای گردشگران فراهم کرده است. این جزایر ردپایی از انقلاب ناپلئون را بر خود دارند؛ میدان ناپلئون، خیابان ناپلئون و مرکز اقامت رسمی او با نام ویلا مولینی، نمایانگر انقلاب سال 1814هستند. در این منطقه می‌توانید ساعت‌ها در ساحل بنشینید و از تماشای طلوع و غروب خورشید لذت ببرید و یا سری به قلعه پوجّو(Poggio) بزنید تا از تاریخ این سرزمین بیشتر بدانید.

 9: اقامتگاه تابستانی

 

 

سرزمین رنسانس
خانواده‌های پر نفوذ بسیاری در ایتالیا برای نشان‌دادن قدرت و ثروت خود، توسط هنرمندان مشهور دست به ساخت عمارت‌های زیبا می‌زدند، اما مونته پولچانو (Montepulciano) یک منطقه کاملا متفاوت است. در اینجا شما از تماشای معماری خانه‌های روستایی متحیر خواهید شد.کلیسای زیبای سان بیاجو که در ساخت آن از طلا استفاده شده یکی از بهترین ساختمان‌های معروف دوران رنسانس است. گرچه کلیساها و عمارت‌های شهر دیدنی است، اما تماشای خود شهر لذت دیگری دارد.

  10:ویلا و باغ مدیچی

 

 

سرزمین رنسانس

درحالی‌که سلسله مدیچی در فلورانس مشغول کسب و کار بودند، اما در تابستان به تپه‌های اطراف شهر می‌آمدند و در ویلا و باغ زیبای‌شان اقامت می‌کردند. در اینجا ویلاها در امتداد هکتارها باغ سر سبز ساخته می‌شدند و در‌واقع؛ معماران با استفاده از مجسمه سازان و نقاشان هنر خود را به اوج می‌رساندند. ویلا لا پترایا مجتمع تابستانی خاندان سلطنتی ایتالیاست که باغ‌های زیبا، چشمه‌های پر آب و رودخانه‌ها و مجسمه‌های دیدنی دارد.

امیدواریم از این مطلب بهره کافی برده باشید ، مجله چه نیوز بهترینها را برای شما آرزو دارد ، با ما در تازه ترین مطالب گردشگری همراه باشید.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up