نگهداری حیوانات خانگی و زمستان

با مجله اینترنتی برگک در یک مطلب تازه از دانستنیهای گیاهان و حیوانات همراه باشید :

 

نگهداری حیوانات خانگی در زمستان,نگهداری حیوانات در زمستان

وضعیت پوشش حیوان خانگی خود را در زمستان بررسی کنید

 

درباره مقدار تمرین و فعالیتی که حیوان خانگی شما در زمستان انجام می دهد فکر کنید. اگر حیوان خانگی فعالیت کمی دارد احتمالاٌ به غذای کمتری هم نیاز دارد ولی اگر حیوان خانگی شما در هوای سرد و در محیط بیرون از خانه بازی می کند. کالری بیشتری را مصرف می کند و به غذای بیشتری هم نیاز دارد.

 

• اگر شما یک حیوان خانگی دارید و او مدتی از روز را در محدوده حیاط و یا هر جای دیگری خارج از خانه و در محیطی باز سپری می کند آن محدوده را بررسی کنید و مطمئن شوید که برف در آنجا جمع نمی شود.

 

• وضعیت پوشش حیوان خانگی خود را بررسی کنید ژولیده شدن موها و گره افتادن در آنها اغلب در زمستان ایجاد می شود که این عارضه در کیفیت و قابلیت پوشش بدن که حیوان خانگی شما را گرم نگه می دارد اختلال ایجاد می کند.

 

• مطمئن شوید که داخل و خارج از منزل آب آشامیدنی سالم در دسترس حیوان باشد. اگر شما در یک منطقه بسیار سرد زندگی می کنید ظروف آب حیوان را از ظروف پلاستیکی تهیه کنید زیرا در هوای خیلی سرد زبان حیوان خانگی شما به فلز می چسبد و او در هنگام کندن زبان خود از سطح ظروف فلزی به خودش آسیب می رساند.

 

• مراقب ضد یخ خودروی خود و همسایگان باشید که گاهی از خودروها چکه می کند و یا بطری های نیمه پر یا کاملاٌ خالی نشده آنها در پارکینگ وجود دارند بنابراین کف پارکینگ خود را از نظر هر علامت قابل توجه ای بررسی کنید. ضد یخ برای حیوان خانگی شما مطلوب و قابل توجه است زیرا مزه شیرینی دارد و اغلب نشانه های مسمومیت ایجاد می کند و در صورت مصرف زیاد حتماٌ کشنده است. اگر حیوان خانگی شما حتی مقدار کمی از ضد یخ را خورد فوراٌ با دامپزشک تماس بگیرید.

 

• اگر شما در یک منطقه برفی زندگی می کنید، پاهای سگ خود را بعد از راه رفتن بر روی برف پاک کنید. ممکن است مواد شیمیایی موجود در آب حاصل از ذوب یخ جذب پاها شوند که این مواد می توانند سبب ناراحتی حیوان و از بین بردن بالشتک های پاهای وی شوند.

با پوشاندن پاهای سگ خود با چکمه های مخصوص سعی کنید پاهای او را از تکه های تیز و برنده یخ و نیز محتویات آب حاصل از ذوب یخ ها محافظت کنید.

 

• خودروی خود را در زمستان با احتیاط روشن کنید زیرا ممکن است حیوان شما برای محفوظ ماندن از سرما به زیر آن رفته باشد.

 

• اگر حیوان خانگی شما بیرون از محیط خانه زندگی می کند باید برای او یک لانه خوب و امن فراهم کنید. این لانه باید مقداری از سطح زمین بالاتر باشد و داخل آن همیشه خشک و دور از جریان مستقیم باد باشد تا حیوان را از سرمای بیرون محافظت کند.

 

لطفاً به خاطر داشته باشید که حیوانات خانگی خصوصاٌ سگ ها حیوانات محجوبی هستند که تنها به شما وابسته هستند. آنها می خواهند با شما باشند بنابراین مدت طولانی آنها را در سرما تنها نگذارید.

 

منبع : worldpets.ir

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up