فهرست جاذبه‌های گردشگری در رم

با مجله اینترنتی برگک در یک مطلب تازه از گردشگری همراه باشید :

شهر رم,فهرست جاذبه‌های گردشگری در رم,مکان های تفریحی رم

شهر رم بزرگترین شهر کشور اروپا است

 

رم (ٔRome) پایتخت کشور ایتالیا است. رم، اولین مقصد توریست‌ها در اروپا، شهر باستانیِ امپراطوری روم، شهر مجسمه‌هاست و شهر کلیساها. شهر میکل‌آنژ و داوینچی. دیدار از شهر رم، دیدار از بزرگ‌ترین موزه‌ی بی سقف دنیا است.

شهر رم بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر این کشور با 2.7 میلیون سکنه و همچنین مرکز ناحیه‌ی لاتزیو می‌باشد. این شهر در کنار رودخانه تِوِره و در نزدیکی دریای مدیترانه قرار گرفته است.در دنیا به او لقب شهر ابدی داده‌اند. رم زیبا، زنده و تودرتو است و به دلیل آب و هوای خوبش در هر فصل سال پر از توریست است. حضور دائمی توریست‌ها و بناهای تمدن کهن است که شهر را ابدی و ازلی جلوه می‌دهد.

دیدنی های رم:
1. گالریا بورگزه

شهر رم,فهرست جاذبه‌های گردشگری در رم,گالریا بورگزه

عکس گالریا بورگزه در رم

بیرون این موزه هم درست مثل داخلش زیباست و در مکان شیکی در باغ های ویلای بورگزه واقع شده است. در داخل موزه، مجسمه های برنینی از جمله آپولو و دافنه را می بینید. این مجموعه قابل توجه شامل آثاری از هنرمندان بزرگی همچون کورجیو، رافائل، روبنز و کاراواجیو می شود. گرفتن بلیت سخت ترین کار برای شماست. این موزه هر دو ساعت فقط 360 بازدیدکننده می پذیرد. پس باید از قبل رزرو کنید.

2.سردابه کاپوچین

"شهر

قسمتی از تصاویر سردابه کاپوچین

شاید نمایش استخوان و جمجمه برای بعضی ها خیلی وحشتناک بوده و اصلاً جالب نباشد، ولی سردابه کاپوچین که زیر ساختمان “Our Lady of the Conception of the Capuchins” واقع شده است برای راهبین کاپوچین محلی برای نمایش استخوان ها و جمجمه های مردگان بوده است. این استخوان ها و جمجمه ها برای آنها داستان زندگی و مرگ و رستاخیز و نمود منحصر بفردی از آموزه های کلیسا در مورد خوبی و بدی و ابدیت بوده است.

 

3. بنای یادبود ویکتور امانوئل (Victor Emmanuel Monument)

شهر رم,فهرست جاذبه‌های گردشگری در رم,بنای یادبود ویکتور امانوئل

بنای یادبود ویکتور امانوئل در شهر رم

 

این بنای عظیم به افتخار اولین پادشاه ایتالیا، ویکتور امانوئل II، در شیب تپه کاپیتولینه، در قلب شهر ساخته شد. این بنا در سال 1911 ، 50 سال پس از اتحاد ایتالیا افتتاح گردید.

 

4. راه قدیمی آپیا (Via Appia Antica)

شهر رم,فهرست جاذبه‌های گردشگری در رم,راه قدیمی آپیا

راه قدیمی آپیا یکی از جاذبه های گردشگری شهر رم

 

راه قدیمی آپیا، بین تمام جاده هایی که از رم خارج می شد، معروف ترین آنها بود. این راه در سال 312 سال قبل از میلاد ساخته شده بود و تا بریندیسی در جنوب شرقی ایتالیا ادامه داشت.

 

5. کاخ Quirinal 

شهر رم,فهرست جاذبه‌های گردشگری در رم,کاخ Quirinal

تصویر کاخ Quirinal

 

کاخ Quirinal یک ساختمان تاریخی در رم است. اقامتگاه رسمی رئیس جمهوری ایتالیا است . کاخ بر روی تپه Quirinal قرار گرفته است.

 

6. حمام های کاراکالا (Baths of Caracalla)

شهر رم,فهرست جاذبه‌های گردشگری در رم,حمام های کاراکالا

از مکان های تفریحی رم حمام های کاراکالا می باشد

 

حمام های کاراکالا، زمانی که در سال 217 پس از میلاد افتتاح شد، بزرگ‌ترین چشمه آب گرم در جهان بود. بیش از 1600 نفر می‌توانستند از این نسخه رومی مرکز تفریحی به طور همزمان استفاده کنند.   

 

7. شهر واتیکان (Vatican City)

شهر رم,فهرست جاذبه‌های گردشگری در رم,شهر واتیکان

شهر واتیکان کوچک‌ترین ایالت در جهان است

 

این شهر در رم واقع شده است، ولی از سال 1929 یک کشور مستقل با پرچم، سکه و تمبر خودش بوده است. حتی ارتش و گارد سوئیسی خودش را دارد که از این کشور، پاپ و 800 شهروند و مهمانانش محافظت می کنند.

شهر واتیکان، کوچک‌ترین ایالت در جهان است که به طور کامل توسط شهر رم محصور شده است. در این شهر، کلیسای سنت پیتر و همچنین موزه‌های واتیکان و باغ‌های مجاور آن قرار گرفته است.

 

اولین مکان قابل توجه آن میدان سنت پیتر است که در اواخر قرن هفدهم توسط برنینی طراحی شد. اگر لباس مناسبی به تن داشته باشید (شانه ها و پاهایتان مشخص نباشد) می توانید وارد کلیسای سنت پیتر شوید و از مجسمه های میکل آنژ دیدن کنید.

 

8. موزه‌های واتیکان (Vatican Museums)

شهر رم,فهرست جاذبه‌های گردشگری در رم,موزه‌های واتیکان

موزه‌های واتیکان از محبوب ترین جاذبه های گردشگری رم

 

این موزه‌ها یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های جهان که توسط پاپ‌ها در طی چهار قرن گردآوری شده است را در خود جای داده‌اند و کلیسای سیستین محبوب‌ترین جاذبه گردشگری در میان آن‌ها محسوب می‌شود.

 

9. طاق تیتوس (Arch of Titus)

شهر رم,فهرست جاذبه‌های گردشگری در رم,طاق تیتوس

عکس طاق تیتوس

 

طاق تیتوس یکی از دو طاق باقی مانده در فروم رومانوم است. این طاق بین سال های 81 و 85 میلادی به مناسبت گرامیداشت روز تصرف اورشلیم و شکست افراطیون یهودی ساخته شده است.

 

10. ستون ترایان (Trajan’s Column)

شهر رم,فهرست جاذبه‌های گردشگری در رم,ستون ترایان

عکسی از ستون ترایان

 

در سال 113 پس از میلاد، یک ستون 42 متری به افتخار امپراتور ترایان ساخته شد. نوار طولانی پیچ در پیچ نقش برجسته بر روی ستون، پیروزی امپراتور ترایان در جنگ های داسیا را به تصویر می کشد.

 

11. ویلا بورگزه (Villa Borghese)

شهر رم,فهرست جاذبه‌های گردشگری در رم,ویلا بورگزه

ویلا بورگزه بزرگ‌ترین پارک عمومی در شهر رم

 

ویلا بورگزه ، که دقیقاً در شمال پله‌های اسپانیایی قرار دارد، بزرگ‌ترین پارک عمومی در شهر رم است. این پارک که در اوایل قرن 17 میلادی ساخته شده بود، دارای یک دریاچه و چندین معبد، فواره، مجسمه، و موزه است.

 

12. کاپیتولینه هیل (Capitoline Hill)

شهر رم,فهرست جاذبه‌های گردشگری در رم,کاپیتولینه هیل

تصویری از کاپیتولینه هیل

 

کاپیتولینه هیل مرکز سیاسی و مذهبی امپراتوری روم بود. در اینجا معبد شکوه ژوپیتر کاپیتولینوس (Jupiter Capitolinus) ، یکی از مهم‌ترین معابد دوران باستان، قرار داشت.
 

13. سیرک ماکسیموس (Circus Maximus)

شهر رم,فهرست جاذبه‌های گردشگری در رم,سیرک ماکسیموس

سیرک ماکسیموس بزرگترین استادیوم در روم باستان بود

 

سیرک ماکسیموس میدان مسابقه ای بود که به طور خاص برای مسابقه های به شدت محبوب ارابه رانی ساخته شده بود. این سیرک بزرگترین استادیوم در روم باستان بود و گنجایش بیش از 250000 نفر را داشت.

 

14. مراکز خرید

شهر رم,فهرست جاذبه‌های گردشگری در رم,مراکز خرید رم

رم مراکز خرید زیاد و خوبی دارد

رم مغازه‌های متنوعی دارد، از لباس و جواهرات گرفته تا لوازم هنری و عتیقه‌جات. مرکزخریدهای خوبی هم، هم در شهر و هم در حومه پیدا می‌شوند.

 

بزرگترین مراکز خرید رم عبارتند از:
– یوروما 2 (Euroma 2): 240 مغازه، 40 کافی شاپ و رستوران؛

– پورتا دی روما (Porta Di Roma): 220 مغازه، 13 سالن سینما، 2 استخر شنا، 1 مرکز فیتنس؛

– روما اِست (Roma Est): 210 مغازه، 12 سالن سینما، 24 کافی شاپ و رستوران؛

– پارکو لئوناردو (Parco Leonardo): واقع در نزدیکی فرودگاه فیومیچینو، 216 مغازه، 24 سالن سینما (بزرگترین سینمای ایتالیا در حال حاضر)، بولینگ 16 لاینه، دستگاه های بازی سکه ای و مناطق استفاده از اینترنت وای فای.

– مرکز خرید آلبرتو سوردی که به سبک هنر نوین در سال 1914 ساخته شده، پر از مغازه ها، کافی شاپ ها، کتابفروشی ها و بوتیک های مختلف است.

 

گردآوری: بخش گردشگری

منابع:

banki.ir

wiki.5040.ir

 

امیدواریم از این مطلب بهره کافی برده باشید ، مجله چه نیوز بهترینها را برای شما آرزو دارد ، با ما در تازه ترین مطالب گردشگری همراه باشید.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up