طرز تهیه ته چین هویج

با مجله اینترنتی برگک در یک مطلب تازه از آموزش آشپزی همراه باشید :

 

درست کردن ته چین هویج,مواد لازم برای تهیه ته چین هویج

طرز تهیه ته چین هویج

 

مواد لازم برای ته چین هویج :

 هویج 500 گرم 
 فیله مرغ  300 گرم
 برنج 3 پیمانه 
 زرده تخم مرغ  3 عدد
ماست پرچرب 4 قاشق سوپخوری
زعفران دم کرده 2 قاشق سوپخوری
دارچین 1 قاشق مرباخوری
پیاز 1 عدد
نمک و فلفل به میزان لازم
روغن مایع  مقداری
 زردچوبه 1 قاشق مرباخوری
کره 50 گرم

 

طرز تهیه ته چین هویج :

برنج را شسته، در کاسه با مقداری آب و نمک خیس کنید. هویج ها را پوست گرفته، بشویید و خلالی خرد کنید، در تابه‌ای مقداری روغن ریخته و روی حرارت بگذارید. خلال های هویج را در روغن سرخ کنید و بعد از روغن درآورده و کناری بگذارید.

 

پیاز را پوست گرفته، خلالی خرد کرده و  در روغن سرخ کنید. فیله های مرغ را به قطعات ریز برش بزنید، به تابه پیازها اضافه کنید و تفت دهید.

 

برای مزه دار شدن مرغ به آن نمک، فلفل و زردچوبه اضافه کرده و خوب سرخ کنید. در آخر کمی زعفران دم کرده افزوده، حرارت را کم کنید و در تابه را بگذارید تا بپزند. هویج را هم به تابه مرغ در حال پخت اضافه کنید. در صورت نیاز به اندازه نیم پیمانه آب اضافه کنید و در تابه را بگذارید.

 

برنج را داخل آب جوش ریخته و طبق معمول آبکش کنید. در کاسه ای مناسب زرده های تخم مرغ را ریخته و با چنگال کمی هم بزنید. زعفران دم کرده و ماست را اضافه کرده و مخلوط کنید. مایه ته چین آماده است.

 

برنج را داخل مایه ته چین ریخته و خوب مخلوط کنید. تابه ای که می خواهید ته چین را در آن بپزید چرب کنید. نیمی از مایه برنج را در تابه ریخته و با پشت قاشق فشرده و یک دست کنید.

 

مرغ و هویج را روی لایه اول برنج ریخته و پهن کنید تا همه سطح برنج را بپوشاند. مقداری دارچین روی مرغ و هویج بپاشید. حالا نوبت مابقی برنج آغشته به مایه ته چین است. آن را روی بقیه مواد ریخته و با پشت قاشق یک دست و کمی فشرده کنید.

 

تابه را روی حرارت ملایم گذاشته و با ته چنگال در برنج چند سوراخ ایجاد کنید. کره را آب کرده و روی ته چین بریزید، حالا در تابه را گذاشته و اجازه دهید ته چین دم بکشد. بعد از دم کشیدن، ته چین را در یک سینی یا دیس مناسب سر و ته کرده، برش زده و سرو کنید.

 

منبع : مجله آشپزی مثبت – bartarinha.ir

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای آشپزی

مجله اینترنتی برگک آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up