گیاهانی که ماهی یکبار آب نیاز دارند

با مجله اینترنتی برگک در یک مطلب تازه از دانستنیهای گیاهان و حیوانات همراه باشید :

۸ گیاه آپارتمانی که تنها یکبار در ماه نیاز به آب دارند!

استفاده از گیاهان آپارتمانی تاثیر بسیار زیادی بر دکوراسیون و شادابی و پویایی فضا دارد اما مراقبت و نگه داری از گیاهان در آپارتمان ممکن است کاری زمانبر بوده و برای همه مقدور نباشد به همین سبب گیاهان آپارتمانی که نیاز به مراقبت کمتری دارند طرفداران زیادی دارند در ادامه ۸ گیاه خانگی مقاوم که فقط یک بار در ماه به آب نیاز دارند با ما همراه باشید.

 

رشته مروارید (Senecio rowleyanus)

نام دیگر این گیاه دانه تسبیحی و به خاطر ظاهر آن است. دایره های سبز رنگ کوچک شبیه نخودهایی هستند که در ردیف های کوچک رشد می کند. این گیاه از خانواده گیاهان آبدار از آفریقای جنوبی است به همین سبب به راحتی خشکی و آب بسیار کم را تحمل می کند. برای نتایج بهتر، گیاه را در یک سبد حلق آویز در آفتاب کامل قرار دهید.

 

معرفی گیاهان کم آب, آشنایی با گیاهان آپارتمانی کم آب

گل رشته مروارید از خانواده گیاهان آبدار از آفریقای جنوبی است

 

گیاه هوا (Tillandsia)

این گیاه هوازی به این معنی است که به هیچ وجه به خاک نیاز ندارد. شما واقعا به آن آب نمی دهید؛ شما فقط یک بار در هفته پای آن را تر می کنید و به دلیل همین خاصیت طراحان داخلی عاشق این گیاهان هستند و در طراحی های خود به کار می برند.

 

آشنایی با گیاهان کم آب,شناخت گیاهان کم آب

گیاه هوازی به این معنی است که به هیچ وجه به خاک نیاز ندارد

 

بامبو خوش شانس (Dracaena sanderiana)

این گیاه خانگی است و می توان از آن در فضاهای کوچک اداری نیز استفاده نمود رشد بامبو خوش شانس به این صورت است که چند سانتی متر پایین یک گلدان را با سنگریزه پر کنید و سپس به همان مقدار آب اضافه کنید.

 

نگهداری از گیاه لاستیکی, نحوه آبیار ی گیاه لاستیکی

می توان از بامبو در فضاهای اداری و خانگی نیز استفاده نمود

 

نخل دم اسبی (Beaucarnea recurvata)

این گیاه را در یک گلدان نسبتا بزرگ نگه دارید تا شلوغ نباشد و خاک ان را خشک نگه دارید اگر به نظر می رسد واقعا سریع رشد می کند آن را به گلدانی بزرگتر منتقل کنید. در طول زمستان نیز به آب کمتری نیاز دارد (هر چهار تا شش هفته) پس بهتر است خاک آن را زیاد مرطوب نکنید زیرا می تواند منجر به پوسیدگی ساقه شود. این گیاه نیز باید در معرض نور آفتاب قرار گیرد.

 

جالب ترین گیاهان آپارتمانی,نحوه نگهداری از گیاهان آپارتمانی

نخل دم اسبی نیز باید در معرض نور آفتاب قرار بگیرد

 

کاکتوس زبرا (Zebra haworthia)

بعضی از باغبانان این گیاه را کاکتوس زبرا می نامند در حالی که دیگران فقط از نام گیاه شناسی آن استفاده می کنند و آن را هوروشت می نامند این گیاه راه راه یکی از جالب ترین گیاهان آپارتمانی است که برای نتایج بهتر، فقط یک بار در ماه کاکتوس خود را آب بدهید و آن را از مناطق سرد و خشک دور نگه دارید.

 

آشنایی با گیاهان آپارتمانی کم آب, معرفی گیاهان آپارتمانی کم آب

گیاه کاکتوس زبرا را از مناطق سرد و خشک دور نگه دارید

 

گیاه دم میمونی یا خردم (Sedum morganianum)

این گیاه به خشکسالی مقاوم است و رنگ پاییزی زیبایی از خانواده گیاهان آبدار بوده و نیاز به آب کمی دارند پس بیش از حد به آن آب ندهید و آن را در مکان آفتابی نگه دارید.

 

شناخت گیاهان کم آب,معرفی گیاهان کم آب

گیاه دم میمونی یا خردم به خشکسالی مقاوم است

 

گیاه عنکبوتی (Chlorophytum comosum)

یکی دیگر از بومیان آفریقای جنوبی، این گیاه خانگی برای کسانی که آب دادن گیاهان را فراموش می کنند، بسیار خوب است زیرا دارای ریشه های گیاهی است که مواد مغذی مهم را برای مدت طولانی ذخیره می کنند.

 

آبیاری گیاهان کم آب, نگهداری از گیاه لاستیکی

گیاه عنکبوتی برای کسانی که آب دادن گیاهان را فراموش می کنند، بسیار خوب است

 

گیاه لاستیکی (Ficus elastica)

یکی از بزرگترین مشکلاتی که مردم با این گیاه دارند این است که بیش از حد به آن آب می دهند. این گیاه یکی از ساده ترین گیاهان آپارتمانی است و می تواند هدیه خوبی نیز محسوب شود اکثر مردم آن را سال ها نگه می دارند و در آن زمان چند متر رشد می کند. برخی از انواع این گیاه دارای شاخه قرمز یا نارنجی هستند.

 

نحوه آبیار ی گیاه لاستیکی,جالب ترین گیاهان آپارتمانی

گیاه لاستیکی جز گیاهان کم آب آپارتمانی می باشد

 

منبع : decoboom.ir

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up