مواد طبیعی را جایگزین مواد شیمیایی کنید

با مجله اینترنتی برگک در یک مطلب تازه از آموزش آرایش و زیبایی همراه باشید :

هفته نامه سلامت:

به جای خط چشم سرمه بزنید

هزاران سال پیش خانم ها برای افزایش جذابیت چشم و ابروی خود از پودر سنگ سرمه استفاده می کردند و با کمک یک شاخه نازک بامیله بسیار نازک فلزی پودر نرم شده سنگ سرمه را به ابروها و چشم ها می کشیدند. پودر سرمه درست همان کاری را می کرد که خط چشم های امروزی می کند. به گفته دکتر محمد فصیحی دستجردی، محقق طب سنتی، بهترین سرمه از سنگ اثمد است که به آن «سنگ مکه» هم می گویند ولی بهترین سنگ اثمد مربوط به ایران و اطراف اصفهان بوده که اکنون دیگر از آن اثری نیست.

به جای رژ لب شیمیایی گل محمدی و آب چغندر را امتحان کنید

در طب سنتی توصیه درمانی در مورد رنگ لب ها با گونه نداریم، اما اگر مایلید می توانید با ترکیب یک چهارم فنجان موم، یک چهارم فنجان روغن کر چک و 2 قاشق غذاخوری روغن کنجد رژلب طبیعی بسازید. این مواد را با هم ترکیب کنید و روی حرارت غیر مستقیم بگذارید. برای رنگ آمیزی آن می توانید آب چغندر را به آن اضافه کنید و آن را در یخچال بگذارید تا به خوبی ببندد. می توانید از گلبرگ های گل محمدی هم استفاده کنید. آنها را بکوبید و با کمی روغن نارگیل به لبتان بزنید.

مواد طبیعی را جایگزین مواد شیمیایی کنید

به جای ادکلن و مام، شیرین بیان بزنید

به جای استفاده از عطرها و اسپری های خوشبو کننده صنعتی از اسپری گیاهی شیرین بیان استفاده کنید. برای تهیه این اسپری کافی است 50 گرم شیرین بیان را درون 3 لیوان آب بجوشانید تا 1.5 لیوان از آب آن باقی بماند. بعد از آماده شدن جوشانده را صاف کنید و اجازه دهید خنک شود. این جوشانده را درون ظرفی که قابل اسپری کردن باشد، بریزید و روزی 3 بار آن را به بدن به ویژه بخش هایی که بیش از همه عرق می کند، اسپری کنید.

به جای رنگ شیمیایی حنا بگذارید

در طب سنتی ایرانی رنگ کردن مو و از بین بردن آثار پیری از چهره توصیه شده است. برای این کار به توصیه دکتر نصیحی، از رنگ موی مشکی که از پوست گردو تهیه شده می توان استفاده کرد. حنا شایع ترین رنگ سنتی است که علاوه بر استحکام پوست، نوعی رنگ ناخن و پوست و مو محسوب می شده است.

به جای مرطوب کننده روغن بنفشه استفاده کنید

برای مرطوب نگه داشتن و لطافت پوست از روغن گل بنفشه کمک بگیرید. روشور یا سفیداب با برداشتن یک لایه از پوست هم سودای بدن را کاهش می دهد و هم یک لایه بردار ملایم است.

به جای شیر پاک کن ها روغن نارگیل بزنید

برای پاک کردن آرایش های شیمیایی از روی صورت تان می توانید از روغن نارگیل استفاده کنید. این روغن غیر از اینکه آرایش صورت شما و حتی ضد آب ها را هم پاک می کند، خواص درمانی فوق العاده ای دارد.

به جای ژل روغن سیاه دانه بزنید

یکی از آرایش های مردان قدیم روغن زدن به مو بود که مانند ژل زدن امروزی است. روغن سیاهدانه باعث سیاهی مو و روغن بادام باعث استحکام مو می شود.


منبع:
http://www.bartarinha.ir/fa/news/716727/مواد-طبیعی-را-جایگزین-مواد-شیمیایی-کنید

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای آرایش و زیبایی

مجله اینترنتی برگک آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up