هفت نکته که همه باید درباره کرم ضد آفتاب بدانند

با مجله اینترنتی برگک در یک مطلب تازه از آموزش آرایش و زیبایی همراه باشید :

کرم ضدآفتاب

کرم ضد آفتاب فقط یک قسمت از استراتژی محافظت در برابر نور خورشید است‎

 

سالانه میلیون ها تومان صرف خرید انواع کرم های جوانسازی پوست و روشهای مختلف از بین بردن چروک های صورت میشود، محصولاتی گران که برای زیبایی پوست مورد استفاده قرار می گیرند. هرچند بیشتر افراد این را نمی دانند که یکی از روش های اولیه برای مراقبت از پوست و جلوگیری از پیری آن که هزینه کمی نیز دارد، استفاده از کرم های ضد آفتاب است. هفت نکته که همه باید درباره کرم ضد آفتاب بدانند را دنبال کنید.

 

نه تنها کرم ضد آفتاب می تواند نشانه های پیری پوست را که در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید پدیدار می شوند، از بین ببرد بلکه می تواند از آن در برابر سرطان پوست نیز محافظت کند. اشعه ماورابنفش (UV) موجود در نور خورشید می تواند به سلول های پوست صدمه وارد کرده و به مرور زمان منجر به سرطان شود. اما خبر خوب این است که استفاده از کرم ضد آفتاب از پوست دربرابر این اشعه محافظت کرده و درصد ابتلا به سرطان را تا حد زیادی کاهش میدهد. در اینجا به چند نکته که باید هنگام تهیه و استفاده از کرم ضد آفتاب دقت کنید اشاره می کنیم :

 

۱ ) یک برنامه محافظت دربرابر خورشید داشته باشید

کرم ضد آفتاب فقط یک قسمت از استراتژی محافظت در برابر نور خورشید است. شما باید یک برنامه منظم برای استفاده از کرم ضد آفتاب داشته باشید. اغلب افراد بین ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر در فضای آزاد هستند. در این ساعات میزان اشعه نور خورشید بالاتر است. بنابراین بین این ساعات از روز حتما کرم ضد آفتاب بزنید بخصوص در فصل تابستان که اغلب برای شنا به استخر یا ساحل می روید. این عادت را در تمام فصول رعایت کنید تا احتمال پیری پوست و لکه افتادن روی آن را در هر زمانی محدود کنید.

 

۳ ) SPF

سوختگی در اثر آفتاب یکی از مواردیست که اگر ادامه دار شود، باعث سرطان پوست می گردد. SPF موجود در کرم ضد آفتاب به شما می گوید، چه مقدار در برابر اشعه UVB محفوظ هستید. بنابراین هر قدر عدد SPF کرم ضد آفتاب بیشتر باشد، احتمال آفتاب سوختگی کمتر است. به طور معمول پوست طی ۱۰ دقیقه قرار گرفتن در معرض آفتاب بدون کرم ضد آفتاب دچار سوختگی می شود. استفاده از کرم ضد آفتابی که SPF آن ۳۰ است به شما این امکان را می دهد که حداقل ۳۰۰ دقیقه بدون سوختگی در معرض آفتاب قرار بگیرید.

 

۳ ) اشعه UVA

در حالیکه SPF فقط از پوست در برابر اشعه UVB محافظت می کند ، مهم است که در برابر اشعه UVA نیز محفوظ بمانید. بنابراین در کرم ضد آفتابی که تهیه می کنید به دنبال کلمه “Broad Spectrum” بگردید تا مطمئن شوید محصولی که تهیه می کنید هم از پوست شما در برابر UVB محافظت می کند هم در برابر اشعه UVA.

 

۴ ) ” ضد آب” و سایر ادعاها

کرم های ضد آفتابی که مدعی “ضد آب بودن” هست، باید مشخص کند طی چه مدت ضد آب است. مثلا ۴۰ دقیقه یا ۸۰ دقیقه. این برای افرادی که با این ادعا ضد آفتاب زده و شنا می کنند بسیار مهم بوده زیرا ممکن است پس از مدت زمان مشخص، کرم ضد آفتاب اثر خود را از دست داده و به پوست آسیب برسد.

  

۵ ) ترکیبات

ترکیبات موجود در کرم ضد آفتاب به دو دسته تقسیم می شوند : شیمیایی (مثل Avobenzone یا Oxybenzone) و فیزیکی (مثل Zinc Oxide یا Titanium Dioxide). اگر نمی خواهید محصولی که استفاده می کنید حاوی ترکیبات شیمیایی باشد، بخصوص اگر پوست حساسی دارید، دنبال کرم های ضد آفتابی بروید که ترکیبات دسته دوم را دارند و بیشتر در برابر UVA مقاوم هستند.

 

۶ ) انتخاب

حتما کرم ضد آفتابی تهیه کنید که از همه لحاظ مورد پسندتان است. اگر شما بوی کرم ضد آفتاب یا رنگ آن را دوست نداشته باشید، احتمال استفاده از آن برایتان کمتر می شود و ممکن است بخاطر همین اختلاف سلیقه از استفاده از آن سر باز بزنید.

 

۷ ) استفاده

صحیحاستفاده صحیح از کرم ضد آفتاب نیز مهم است. 

قبل از بیرون رفتن از خانه کرم ضد آفتاب بزنید.

هر جایی از بدن که در معرض آفتاب قرار می گیرد را با کرم ضد آفتاب پوشش دهید.

برای اینکه احتمال آسیب و سوختگی را کاهش دهید، هر دو ساعت کرم ضد آفتاب را تجدید کنید. بخصوص در فصل تابستان و مواقعی که به استخر یا ساحل می روید و عرق می کنید.

به یاد داشته باشید، کرم ضد آفتاب بهترین محصول برای زیبایی پوست و جلوگیری از آسیب و پیری آن است که باید تحت هر شرایطی استفاده شود.

 

منبع: بانوی شهر

 

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای آرایش و زیبایی

مجله اینترنتی برگک آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up