پدیده ای عجیب در آتشفشان ایجن (+تصاویر)

با مجله اینترنتی برگک در یک مطلب تازه از گردشگری همراه باشید :

 

آتشفشان ایجن,آتشفشان ایجن در اندونزی,عکس های آتشفشان ایجن

آتشفشان ایجن از جاذبه های دیدنی اندونزی

 

در سال های اخیر، صنعت گردشگری در حال رشد در اطراف دهانه ایجن و کارگران معدن گوگرد بوده است و تورهای بسیار در این منطقه برای دیدن چنین شگفتی برگزار می شود..

آتشفشان Kawah Ijen در جزیره جاوای اندونزی

ایجن یک دهانه آتشفشانی 20 کیلومتری است که چندین آتشفشان را در خود جای داده است. یکی از این آتشفشان‌ها، آتشفشان Kawah Ijen است که مقدار زیادی سولفور دارد.

جایی که کارگران معدن هر روز به مرکز این هیولای آتشین می روند تا گوگرد آتشفشانی برداشت کنند. تصور کنید، کارگری در حال حفاری سنگ زرد درحالی که دود اسیدی در بالای سرش جریان دارد.

 

آتشفشان ایجن,آتشفشان ایجن در اندونزی,عکس های آتشفشان ایجن

عکس های آتشفشان ایجن 

اگر چه به خاطر وجود یک دریاچه اسیدی و سولفور سنگ شده در دهانه آتشفشان، محیط اطراف خشن و غیر دوستانه به نظر می‌آید، با این حال این ویژگی‌ها برای مردم محلی مفید و سودمند واقع شده‌اند. دهانه آتشفشان ایجن برای کشت قهوه استفاده می‌شود، چرا که خاک این منطقه فوق‌العاده حاصل‌خیز است. معدن سولفور این آتشفشان نیز مورد استخراج قرار می‌گیرد.

 

آتشفشان ایجن,آتشفشان ایجن در اندونزی,عکس های آتشفشان ایجن

تصاویر آتشفشان ایجن

آب های اسیدی آتشفشان ایجن
نتیجه ترکیب شدن مواد پایین دهانه با رسوبات گوگرد، که با دریاچه چند کیلومتری فاصله دارد تولید آب اسیدی است، آبی که همه را در خود حل می کند. از این دهانه گازهای متشکل از سولفید هیدروژن و دی اکسید گوگرد بیرون می آیند. و از آنجائیکه بسیار مضر هستند، هیچ موجودی نمی تواند به طور دائم در اینجا زندگی کند.

 

آتشفشان ایجن,آتشفشان ایجن در اندونزی,عکس های آتشفشان ایجن

 عکس های آتشفشان ایجن

 

چشم انداز جادویی آتشفشان ایجن
با وجود خطر در این منطقه، ایجن دارای زیبایی جادویی است که بهترین منظره از آن را در شب می توانید ببینید، دقیقا زمانی که گوگرد، دهانه آتشفشان را در شعله های وهم آوری روشن می کند. این دهانه از جاذبه های توریستی محبوبی است.
با اینکه بیشتر مسافران صبح‌های زود از اینجا بازدید می کنند، اما ممکن است در دهانه ها، نور شعله کمی نیز دیده شود، چه تصویر هیجان انگیزی، نور شعله های دهانه در هوای گرگ میش صبح.

 

آتشفشان ایجن,آتشفشان ایجن در اندونزی,عکس های آتشفشان ایجن

 عکس های آتشفشان ایجن

 

بازدیدکنندگان از دهانه باید مجهز به ماسک صورت بوده و به دور از منافذ و ابر سمی بایستند. برای دیدن این منظره نزدیک، عینک صنعتی و ماسک ضد گاز را بکار برده و دوربین هایتان را با محافظ مناسب بپوشانید.

 

آتشفشان ایجن و سوغاتی های گوگرد آن!
در سال های اخیر، صنعت گردشگری در حال رشد در اطراف دهانه ایجن و کارگران معدن گوگرد بوده است و تورهای بسیار در این منطقه برای دیدن چنین شگفتی برگزار می شود. معدنچیان، که یک بار به طور کامل، درآمد خود را از طریق استخراج از معادن، بدست آورده اند، در حال حاضر، درآمد خود را با کنده کاری روی گوگرد  و فروش بصورت سوغاتی منحصر به فرد، تکمیل می کنند.

در آنجا گردشگران می‌توانند شعله‌های آبی ناشی از سولفور را دیده و از طبیعت بکر و دست نخورده محیط لذت ببرند. هر زمانی از سال برای بازدید از این آتشفشان مناسب است. برای رفتن به این منطقه، شما باید خود را به اردوگاه Bumi Perkemahan Paltuding برسانید. وسایل حمل و نقل عمومی از شهرهای Surabaya و Bondowoso شما را به این اردوگاه می‌برند.

 

 منابع:

eligasht.com

ariakparvaz.com

 

امیدواریم از این مطلب بهره کافی برده باشید ، مجله چه نیوز بهترینها را برای شما آرزو دارد ، با ما در تازه ترین مطالب گردشگری همراه باشید.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up