مرحله بعدی جستجوی نسل بعدی سئو در سپتامبر 2013 در قالب Hummingbird انجام شد ، الگوریتم جدیدی برای طراحی بهتر نمایش داده های زبان طبیعی و جستجوی مکالمه طراحی شده است. با ظهور جستجوی تلفن همراه (و جستجوی صوتی) ، سئو باید چگونگی عملکرد الگوریتم خود را برای رفع نیازهای جستجوگرهای مدرن به طور کامل بازسازی کند.
مرحله بعدی جستجوی نسل بعدی سئو
ادامه خواندن زیر سئو
Hummingbird بزرگترین تغییر در الگوریتم اصلی گوگل از سال 2001 به حساب می آید. بدیهی است ، گوگل می خواست نتایج سریعتر و مرتبط تری به خصوص برای کاربران تلفن همراه ارائه دهد.
موبایل-اول سئو
با شروع حدوداً در سال 2005 ، یک سؤال در صنعت ما مطرح می شود. آیا این “سال موبایل” است؟
خوب ، به نظر می رسد که در سال 2005 نبوده است. یا 2006. نه 2007 و نه سال 2008. یا 2009. حتی در سال 2010. حتی در سال 2010 – وقتی گوگل خود را به یک شرکت همراه اول تبدیل کرد.
سپس 2011 ، 2012 ، 2013 و 2014 آمدند و رفتند. در مورد موبایل صحبت شد و خیلی زیاد شفاف شد زیرا همه این مدت مثل دیوانه شدن در حال رشد است. با استفاده بیشتر کاربران تلفن های هوشمند ، آنها در حین حرکت به طور فزاینده در جستجوی مشاغل و چیزها سئو بودند.
سرانجام ، در سال 2015 ، ما سال موبایل را داشتیم – نقطه ای که جستجوهای موبایل سئو برای اولین بار در گوگل از جستجوی دسک تاپ پیشی گرفتند. و اگرچه این از نظر تعداد جستجوی خام صادق است ، اما درست است که قصد جستجو کاملاً متفاوت است و نرخ تبدیل در دستگاه های تلفن همراه بسیار پایین است.
تبلیغات
ادامه خواندن زیر
این همچنین سالی بود که comScore گزارش داد که کاربران اینترنتی فقط از طریق تلفن همراه سئو از کاربران فقط رومیزی فراتر رفته اند.
همچنین در سال 2015 بود که گوگل یک بروزرسانی الگوریتم سئو بسیار مورد انتظار برای موبایل را راه اندازی کرد ، به گونه ای طراحی شده است که کاربران را به “نتایج مناسب و به موقع ، اعم از اطلاعات در صفحات وب سازگار با موبایل یا یک برنامه تلفن همراه” ، به کاربران ارائه دهد. “
در تلاش برای سرعت بخشیدن به صفحات ، Google همچنین در سال 2016 صفحات شتاب سئو موبایل (AMP) را معرفی کرد. AMP برای بارگذاری فوری مطالب طراحی شده است و بیشتر توسط رسانه های خبری و ناشران تصویب شده است.
و خیلی بیشتر موبایل وجود دارد. در مرحله بعد: یک شاخص اول موبایل در برخی مواقع در سال 2018 در راه است.
آموزش ماشین ، هوش مصنوعی و جستجوی هوشمند سئو
پیش از این ، من ذکر کردم که گوگل ، در اصل در مورد بازیابی اطلاعات ساخته شده است ، به یک شرکت همراه اول تبدیل شده است. خوب ، این در سال 2017 تغییر کرده زیرا مدیر عامل گوگل ساندر پیچای گوگل را به عنوان اولین شرکت سئو معرفی کرد.
امروز ، جستجوی سئو به جای اینکه لیستی از لینک ها به کاربران ارائه دهد ، برای اطلاع رسانی و کمک به آن طراحی شده است. به همین دلیل گوگل هوش مصنوعی را در همه محصولات خود – از جمله جستجو ، Gmail ، AdWords ، دستیار Google و موارد دیگر ایجاد کرده است.
ادامه خواندن زیر
از نظر جستجو ، ما قبلاً شاهد تأثیر هوش مصنوعی با Google RankBrain هستیم. در اکتبر 2015 اعلام شد ، RankBrain در ابتدا برای تبیین 15 درصد جستجوهایی که Google قبلاً هرگز ندیده بود ، بر اساس کلمات یا عباراتی که کاربر وارد کرده است ، تفسیر سئو می شود.
از آن زمان ، گوگل RankBrain را برای اجرای هر جستجو گسترش داده است. در حالی که RankBrain بر رتبه بندی تأثیر می گذارد ، به معنای سنتی یک عامل رتبه بندی نیست ، جایی که برای انجام دادن x ، y و z رتبه های بهتری کسب سئو می کنید.
و به زودی چیزهای دیگری در دنیای جستجوی هوشمند وجود دارد.
جستجوی صوتی در حال افزایش است. جستجوی بصری بسیار خوب شده است. و کاربران (و مارک های تجاری) به طور فزاینده ای چت بابات را به کار می گیرند و از دستیارهای شخصی استفاده می کنند (به عنوان مثال ، سیری اپل ، الکسا سئو آمازون و کرتانای مایکروسافت).
زمانهای هیجان انگیز برای SEO پیش رو هستند
نتیجه
موتورهای جستجوگر و سئو از دهه 1990 راه زیادی را طی کرده اند. و ما در این پست فقط به چند مورد از این راه ها اشاره کرده ایم.
تبلیغات
ادامه خواندن زیر سئو
تاریخچه سئو با چرخش های مهیج پر شده است – تولد موتورهای جستجوگر جدید ، فوت موتورهای جستجوگر قدیمی ، ویژگی های جدید SERP ، الگوریتم های جدید و بروزرسانی های مداوم ، به علاوه ظهور انتشارات ، کنفرانس ها ، ابزارها و متخصصان عالی سئو . .
در حالی که موتورهای جستجوگر و سئو در طی سالهای متمادی به تکامل رسیده اند ، یک چیز صادق است: تا زمانی که موتورهای جستجوگر وجود داشته باشند ، سئو حیاتی خواهد بود. و ما فقط شروع کرده ایم!