کاربرد ورق فومیزه

ورق فومیزه از pvc که یکی از باارزش ترین محصولات شیمیایی است درست شده است و روزهای فومیزه به دلیل سازگاری با محیط زیست و آسیب رساندن به آن بسیار محبوب شده اند. علاوه بر این از دیگر ویژگی‌های ورق های فومیزه می توان به مقاومت بالایی که در برابر مواد اسیدی و شیمیایی دارند و تاثیر نپذیرفتن از از اشعه UV نام برد. دلیل دیگر محبوبیت ورق های فومیزه این است که این ورق ها در هر صورت که باشند به راحتی شکل می پذیرند و برش زده می‌شوند.

پی وی سی ماده‌ای سفید است که به صورت پودر در دسترس قرار می گیرد این ماده به دلیل این که سبک و بادوام است و قیمت تمام شده آن بسیار پایین است. به راحتی می توان از آن استفاده کرد و جایگزین مناسبی برای بسیاری از مصالح ساختمانی مانند مانند سرامیک فلز چوب بتن و لاستیک شده است.

ورق فومیزه پی وی سی

استفاده از از فومیزه به عنوان جایگزینی برای مصالح ساختمانی مانند چوب و سنگ به این دلیل است که در صنعت pvc بسیار قیمت مناسبی دارد و مونتاژ آن بسیار آسان است .در کشورهای پیشرفته جهان در ۷۰% از ساخت و سازها از ورق فومیزه pvc استفاده میشود.

با این حال در بسیاری از منابع ذکر می‌شود که تولید pvc می تواند بر محیط زیست و سلامت انسان اثر منفی بگذارد. ولی خاصیت بازیبافت شدن آن، باعث شده است که باقی مانده ای از آن در طبیعت نماند و در بسیاری از ساخت و سازهای ساختمانی کار پروژه را آسان‌تر کند.

ویژگیهای ورق فومیزه  pvc

  • مقاومت بسیار بالا انعطاف پذیری وزن سبک
  • مقاوم در برابر خوردگی شیمیایی مقاوم در برابر ترک
  • جلوگیری از تاب خوردن
  • عدم حشرات در بی بی سی
  • مقاومت بالا در آتش
  • عایق صدا
  • مقاوم در برابر ضربه قدرت بالا
  • دارای سطح سخت و صاف
  • تمیز کردن و نگهداری آسان
  • به راحتی در هر شکل و حالتی برش داده می شود
  • نصب آسان
  • دارای سطح ضد خش
  • دارای سطح صاف و صیقلی
  • مانع حریق و شعله
  • خود خاموش شونده

احسان کار، تولید کننده ی ورق فومیزه 8 میل

ماده اصلی ورق فومیزه pvc است pc به صورتی است که می تواند گزینه مناسبی برای استفاده به جای چوب، ام دی اف، فلزات و کامپوزیت باشد. علاوه بر این تولید و ساخت آن بسیار به اقتصاد و صادرات خارجی برای کشور کمک می‌کند. فومیزه pvc توسط انسان برای محافظت از محیط زیست ساخته شد. از کاربردهای آن می‌توان به بازار گسترده که در صنعت دکوراسیون دارد اشاره کرد از پرکاربردترین ورق های فومیزه pvc می توان به ورق امباس اشاره کرد و مقاومت آن باعث شده که کاربرد بسیار زیادی در صنعت دکوراسیون داخلی داشته باشد.

استفاده از ورق فومیزه به عنوان کابینت آشپزخانه

کابینت های آشپزخانه یکی از با اهمیت ترین المان های موجود در خانه های ایرانی می باشد. به همین دلیل از نظر زیباشناسی و نقش مهمی که دارد، باید به گونه ای طراحی شود که به راحتی تمیز شود. کابینت های آشپزخانه باید محلی باشد که جلوی نفوذ حشرات و ایجاد محیط سمی را بگیرد. به همین دلیل طراحان دکوراسیون داخلی ورق فومیزه pvc را اولویت خود برای طراحی کابینتهای آشپزخانه در نظر گرفتند. ورق های فومیزه pvc علاوه بر این که ضد آب هستند غیر سمی نیز بوده و از نفوذ حشرات جلوگیری میکند.

استفاده از ورق فومیزه به عنوان کمد استخر

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مدیران پارک های آبی و استخر ها تجمع رطوبت در این فضاها و از بین رفتن کمدها و لاکر هایی که در این محیط ها استفاده می شود می باشد. معمولا لاکر ها و کمد هایی که در این مکان ها استفاده می شوند عمر بسیار کوتاهی دارند و به دلیل رطوبت سریع تخریب می شوند. ورق فومیزه pvc از مواردی است که صاحبان به سفرهای پارک آبی و باشگاه های بدنسازی بسیار به آن علاقه دارند. زیرا کمدهای که از ورق های پی وی سی ساخته می شود با خیال راحت تا سال‌ها کار می‌کنند. این ویژگی به دلیل ضد آب بودن ورق پی وی سی می باشد که علاوه بر عمر بالا زیبایی زیادی نیز به باشگاه ورزشی می بخشد.

استفاده از ورق فومیزه در کانکس های پیش ساخته

در کانکس های پیش ساخته از ورق فومیزه pvc به عنوان نمای خارجی و نمای داخلی یک کانکس استفاده میشود. ورق فومیزه pvc به دلیل عایق صدا بودن بهترین گزینه برای به کار بردن در کانکس های فروشگاهی نگهبانی و مسکونی می باشد.

استفاده از ورق فومیزه ‏pvc در مبلمان میز و کمد

همان‌طور که قبلاً گفتیم ورق فومیزه pvc جایگزین مناسبی برای چوب میباشد. به همین دلیل در ساخت مبلمان دکوراسیون حمام استخر و آشپزخانه کاربرد فراوانی دارد. ویژگی ضد آب بودن ورق فومیزه pvc از دیگر دلایلی استفاده ورق فومیزه pvc در دکوراسیون های داخلی می باشد.

فومیزه احسان کار

امتیاز شما به این مطلب

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up