افزایش تولید کود سفید تقلبی در سال اخیر

افزایش تولید کود سفید تقلبی در سال اخیر

نوعی از محصولات وجود دارند که با نام کود سفید معرفی شده و همچنین به نوع نیتروژنی یا ازت نیز شناخته می شوند و همواره موجب نمو فوق العاده گیاهان می شوند و دارای قیمت خرید و فروش مناسبی می باشند.

کود سفید دربردارنده مقادیر فراوانی از نیتروژن بوده که این ماده تاثیر گذار می تواند گیاهان را از زردی و همچنین رشد ناقص دور نماید و همواره سبزی و شادابی را در آنها شاهد بود.

در این بخش می خواهیم انواع کودهای سفید را نام برده که هر کدام از مزیتهای فوق العاده ای برخوردار می باشند و کاربردهای ویژه ای را خواهند داشت.

کود سفید

اولین کود شیمیایی یا سفید،همانطور که در سایت آراد برندینگ اشاره شده است آمونیوم نیترات می باشد که با غلظت فراوان خود می تواند رشد مناسب گیاهان را شامل شود.

شایان ذکر است اوره نیز نوعی کود بوده که به محض ترکیب شدن با خاک وارد رگبرگهای گیاه شده و از تیرگی یا سوختگی آنان ممانعت به عمل می آورد.

نوع دیگری از کود سفید موجود می باشد که با نام سیانامید شناخته شده و از خاصیت بازی برخوردار بوده و در خاکهای اسیدی قدرت سازگاری را دارند.

کودهای سفید دارای نیتروژن فراوانی بوده و همواره موجب رشد پیوسته ساقه و برگ گیاهان می شوند که در واقع این میزان از عنصر نامبرده در محصولات مذکور در مقادیر فراوانی موجود می باشند.

یکی از عمده مزیتهای کود سفید قابلیت ترکیب شدن آسان با آب بوده که از این نظر می توانید از آن جهت رشد و پرورش گیاهان استفاده نمایید و شاهد نمو شایان توجه این روییدنیهای موجود در دل خاک باشید.

کود سفید تقلبی

یکی از آسیبهای جدی ای که امروزه به محصولات کشاورزی و تولیدات کشاورزان وارد می شود استفاده از کود سفید تقلبی می باشد، این موضوع هم می تواند به کشاورزی و در پی آن به اقتصاد و حتی نظام سلامت افراد آسیبهای جدی وارد کند.

در گذشته از کودهای طبیعی و متفاوتی استفاده می شده است، کود ارگانیک مرغی، کود کبوتر، کود دامی مانند کود حیوانات چهارپا مثل اسب و الاغ و تمامی استران و همچنین فضولات بز و گوسفند از کودهایی بوده است که در قدیم برای تقویت خاک و همچنین تقویت محصولات استفاده می شده است.

کود سفید

امروزه به طور کلی سه نوع کود وجود دارد، کودهای آلی یا ارگانیک، کودهای شیمیایی و کود بیولوژیک یا زیستی، این کودهای در نقاط و مراحل مختلفی تقسیم می گردد، کودهای شیمیایی خود به دو دسته تقسیم می گردند که به آنها کود سفید و کود سیاه می گویند، کود سفید یک نوع کود ازته و یا نیتروژنی می باشد که کود سفید تقلبی نیز وجود دارد که باید به این نکته هم باید توجه داشت، موادی که در تولید آن به کار رفته است برای رشد گیاه بسیار الزامی می باشد و حتما باید استفاده شود و به راحتی در آب حل می گردد، کود سیاه نیز از سری کودهای فسفاته می باشند و بعد از گونه نیتروژنی از کودهایی به حساب می آیند که بیشترین استفاده را دارند که ترکیبات و مواد داخل آن نیز برای رشد گیاه بسیار مفید و حتی ضروری می باشد، ترکیب به کار رفته در این کود می تواند به رشد هرچه سریعتر گیاهان کمک بسیار زیادی بکند و همچنین از دیگر توانایی های آن حفاظت و بالابردن قدرت گیاهان در برابر انواع بیماریهایی است که می تواند برای گیاه و یا محصول زراعی به وجود بیاد، این دلایل نشان می دهد وجود کودهای سفید و سیاه برای رشد گیاه بسیار موثر می باشد و حتما باید از آنها استفاده گردد.

خرید کود سفید

در بازار محصولات کشاورزی مراکز متعددی حضور دارند که کود سفید را تهیه و روانه بازار می نمایند و در این بین مجموعه ما فرصت بسیار ویژه ای را تخصیص داده تا مشتریان بتوانند خرید این محصولات را در دستور کار خود قرار دهند.

کود سفید دارای مزیتهای عمده ای بوده که می توانیم مواردی نظیر: پایین آوردن ph خاک، آبشویی کمتر و صرفه اقتصادی، استفاده در شکلهای مختلف و دارا بودن ازت و فسفر فراوان را بیان نماییم.

کود سفید

یکی از عمده شیوه هایی که مجموعه مطمئن ما برای خرید کود سفید اختصاص داده است، نحوه سفارش به صورت حضوری و یا مراجعه به فروشگاه های موجود در نقاط کشور بوده که در واقع جهت تهیه محصولات برای افراد تاسیس شده است و لازم است مسافتی را طی نموده تا بتوانید نمونه های متنوع را خریداری نمایید.

از دیگر روشهایی که می توانیم برای خرید کود سفید یا کود گوگرد قائل شویم، سفارش محصولات با رجوع به وب سایتهای در نظر گرفته می باشد که در واقع به نسبت روش اولی بسیار مقرون به صرفه تر بوده و مزایای در اختیار گیری آسان تر را برای شما فراهم آورده است.

 

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up