کشک مایع پاستوریزه گوسفندی

کشک مایع پاستوریزه گوسفندی

آن دسته از افرادی که به خوردن شیر و ماست علاقه ندارند می توانند کشک را جایگزین این محصول کنند؛ قیمت کشک مایع گوسفندی به نسبت خواص فوق العاده ای که برای بدن افراد داشته بسیار مناسب می باشد و امکان خرید و پرداخت هزینه های آن برای تمام افراد مقدور است. شیوه بسته بندی انواع کشک مایع محلی و پاستوریزه نیز با یکدیگر فرق می کند محصولات پاستوریزه در مجموعه آراد برندینگ و با استفاده از دستگاه های مخصوص بسته بندی می شود اما کشکهای محلی به شیوه سنتی و با استفاده از نیروی انسانی بسته بندی آن قابل انجام است.

کشک مایع پاستوریزه گوسفندی

کشک گوسفندی سرشار از کلسیم بوده و مواد دیگری همچون ویتامین، نمک، چربی و پروتئین‌ نیز به مقدار زیادی درون آن یافت می شود بسیاری از افراد برای جبران کمبودهای بدنشان این محصول را مصرف می نمایند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید میزان پروتئین موجود در کشکهای مایع به اندازه ای بالا است که موجب تقویت و افزایش حجم عضلات بدن مصرف کنندگان و ورزشکاران می شود در ادامه قصد داریم اطلاعات بیشتری را در زمینه این کشک پرطرفدار در اختیارتان بگذاریم.

کشک مایع پاستوریزه

امروزه کشک مایع پاستوریزه در اصل یک محصول لبنی محلی است که طرز استفاده آن بر روی پاکت ذکر شده است در یک دهه اخیربه صورت فراوری شده هم تولید گردیده.

این محصول در گذشته به صورت سنتی ساییده وبه مصارف خانگی می رسیده ولی امروزه به دلیل ویژگیهای خاص ان تبدیل به یک ماده غذایی پرارزش در ایران وجهان شده است.

کشک مایع از کشک خشک سنتی که در یک پرسه تولید تبدیل به کشک مایع سنتی وسپس پاستوریزه می گردد و بسته بندی و عرضه می گردد.

کشک مایع پاستوریزه گوسفندی

کشک خشک سنتی انواع مختلفی دارد که بر اساس محل تولید انها با یکدیگر متفاوت هستند.

بعضی کشک های خشک سنتی چرب هستند چون انرا عشایر گله دار از شیر گوسفند بدون آنکه خامه آنرا کاملا جدا کنند تهیه نموده ودر آفتاب خشک می نمایند.

این نوع کشک غنی از کلسیم وپروتیین ،فسفر وانواع ویتامین واملاح معدنی مورد نیاز بدن هستند.

به همین در همه جهان طرفداران زیادی دارد به خصوص برای افرادی که بدنبال مصرف محصولات ارگانیک هستند.

از طرف دیگر این نوع کشک خشک به دلیل محل بومی در عین غنی بودن دارای بار میکربی بالایی میباشد بنابراین لازم است که در هنگام تولید، کشک مایع سنتی حتما پاستوریزه گردد.

کشک مایع گوسفندی

در زمانهای گذشته برای درست کردن انواع کشک مایع گوسفندی تنها از روشهای سنتی استفاده می کرده اند اما امروزه دستگاه های پیشرفته ای موجود بوده که روند ساخت این محصول را سریع و آسان تر نموده است.

هضم این نوع کشک بسیار آسان است به همین خاطر افرادی که دارای معده ضعیفی هستند و مشکلات گوارشی دارند نیز می‌ توانند این ماده غذایی را میل کنند در افرادی که به لاکتوز شیر حساسیت دارند نیز هیچ مشکلی را ایجاد نمی کند چون بسیاری از ترکیبات موجود در شیر که حساسیت زا بوده از کشک حذف می شود.

یکی از مهمترین مزایای وجود کلسیم درون کشک خشک این بوده که میزان استرس بدن را به طرز قابل توجهی کاهش داده و از این طریق نه تنها موجب آرامش فرد شده بلکه به کاهش اشتها و لاغر شدن افرادی که به خاطر استرس بالا تمایل به خوردن غذا دارند نیز کمک می کند.

کشک مایع پاستوریزه گوسفندی

این نوع کشک دشمن عفونتهای مختلف قارچی که در برخی از خانم ها ایجاد می شود نیز می باشد و از طریق تنظیم کردن ph واژن از بروز اینگونه عفونتها نیز پیشگیری به عمل می‌ آورد.

ویتامین ای موجود درون کشک گوسفندی مصرف آن را برای پوست نیز مفید قرار داده است با این اوصاف می توان حتی آن را نیز به صورت ماسک بر روی پوست قرار داد و از خواص موجود در آن استفاده کرد با انجام این اقدام پوست شفافیت و درخشندگی ویژه ای پیدا می‌ کند.

علاوه بر مواد مغذی غیر زنده درون کشک میکروارگانیستمهای زنده نیز وجود دارد نگران نباشید این میکروارگانیستمهای زنده برای بدن نه تنها هیچ ضرری نداشته بلکه دارای سود و مزایای بسیار زیادی نیز می باشد که وجود آن با بسیاری از عوامل بیماری زا مقابله کرده و در مجموع سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

برای افرادی که بیماریهای گوناگون در ناحیه استخوان دارند نیز مصرف کشک گوسفندی بسیار خوب است چون نه تنها از بروز این بیماریها پیشگیری کرده بلکه کمک کننده به درمان آن نیز می باشد.

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up