قیمت زرشک خشک بیرجند

قیمت زرشک خشک بیرجند

اکثر ما با شنیدن نام زرشک خشک غذای زرشک پلو با مرغ در ذهنمان تداعی می شود که غذایی بسیار محبوب و دلپذیر بوده و خوشبختانه این خوراکی ترش و خوشمزه در شهرهای بیرجند، مشهد و اصفهان به صورت عمده کاشته می شود این گیاه در دسته گیاهان همیشه سبز بوده و گونه های متعددی دارند اما شناخته شده ترین نوع آن زرشک معمولی است.

این میوه ریز و کوچک رنگی مایل به قرمز داشته و طعم آن ترش می باشد و در آشپزی ایرانی بسیار استفاده می شود چون با مزاج ما ایرانیها سازگاری دارد اگر دقت کرده باشید زرشک یک میوه کوچک ولی آبدار است و پوست بسیار نازک دارد به همین خاطر از آن در تهیه شربت، مربا و رب زرشک استفاده می کنند که عطر و طعم دلنشینی داشته و برای افرادی که مواد غذایی ترش را دوست دارند بسیار لذیذ خواهد بود ضمن اینکه می توانید نمونه های بسیار باکیفیت این محصول را در سایت مجموعه آراد برندینگ مشاهده نمایید.

قیمت زرشک خشک بیرجند

زرشک را مانند سایر میوه ها برای نگهداری طولانی مدت باید خشک کرد و در جای خنک و دور از رطوبت قراردهید.

میوه زرشک سرشار از ویتامین ث و آنتی اکسیدان بوده که سیستم دفاعی بدن را تقویت کرده و از ابتلا به بیماریهای ویروسی جلوگیری می نماید این میوه ترش خشک شده را برای تزیین و خوش طعم شدن غذاهای متنوعی به کار می برند و ترکیب آن با برنج زعفرانی واقعا خوشمزه، لذیذ و اشتها آور می باشد پس حتما این چاشنی را در آشپزی استفاده کنید که طعم آن غذاهای شما را دلچسب تر می کند.

قیمت زرشک خشک

برای تهیه هر محصولی توجه به قیمت آن بسیار مهم است و این امر در مورد زرشک خشک نیز صدق می کند و عوامل متعددی در تعیین قیمت نهایی زرشک خشک تاثیر گذار هستند که باید خریدار از این عوامل موثر آکاهی داشته باشد و هنگام خرید زرشک خشک این موارد مدنظر قرار دهد تا بتواند به محصولی بهتر را برای خود برگزیند.

قیمت زرشک خشک بیرجند

یکی از موارد مهم که بایددر خصوص قیمت زرشک خشک مورد توجه قرار گیرد روش خشک کردن زرشک و یا کشمش پلویی است که به طور کلی به سه نوع تقسیم می شود و می توان این روشها را به صورت خشک کردن در افتاب، خشک کردن در سایه و خشک کردن صنعتی اشاره کرد که هر کدام از این روشها مزایا و معایبی را دارند و بر روی خواص زرشک خشک شده و محصول نهایی به دست آمده تاثیر گذار خواهند بود.

زرشک مرغوب و مناسب معمولا رنگ روشن تر و قرمزتری دارد که برای خریداران می تواند نشانگر کیفیت و مرغوبیت بالای زرشک باشد البته نباید روشن بودن زرشک بیش از حد باشد و همچنین زرشک در صورتی که طعم تلخ داشته باشد به این معنی است که مدت زمانی از چیدن آن گذشته است چرا که زرشک تازه باید طعم ترش داشته باشد.

هر چه مرغوبیت زرشک بیشتر باشد باید دانه های آن یک دست و یکنواخت باشند و در صورتی که به آنها دقت کنیم دانه های ناهمگون و متفاوت در بین آنها به چشم نخورد و هنگام استشمام آنها بو و عطر زرشک به راحتی حس شود و مجبور نباشیم با نفسهای عمیقتر عطر آن را احساس نماییم.

قیمت زرشک خشک بیرجند

یکی از طعم دهنده هایی که از گذشته برای تهیه پلو و خورشهای مجلسی و اعیانی استفاده می شد زرشک خشک بوده است که در شهرهای مختلف کشور ازجمله بیرجند به صورت عمده کاشت می شود در زمان انتخاب و خرید زرشک باید بتوانیم نوع تازه آن را از کهنه تشخیص دهیم که ما در ادامه شما را راهنمایی می کنیم که بهترین زرشک را مصرف نمایید.

قیمت زرشک خشک بیرجند

در ابتدا به رنگ زرشک دقت شود چون باید قرمز روشن باشد اما نه خیلی تیره و نه خیلی روشن زیرا تیرگی زرشک نشانه نگهداری نامناسب بوده و رنگ خیلی روشن نیز نماد برداشت زود هنگام زرشک می باشد و در واقع زرشک را نرسیده چیده اند ضمن اینکه قیمت زرشک خشک بیرجند نرسیده بسیار پایین تر از نمونه صادراتی و درجه یک می باشد.

نکته دوم اینکه زرشک خشک مرغوب دارای بافتی تازه و نرم بوده و چروکیده نیست بلکه توپر و برجسته دیده می شود و زمانی آن را مزه می کنید کمی رطوبت در بافت خود دارد و به راحتی لهیده شده و شما با خوردن آن ترشی زرشک را در نوک زبان حس می کنید پس از خرید زرشکهای سیاه و چروکیده خودداری نمایید که کهنه هستند و ارزش غذایی ندارند.

در شهر بیرجند کشاورزان عزیز زرشک اعلا را با دقت بالا و رطوبتی ملایم فرآوری می کنند و چون دانه های زرشک بسته بندی پوست نازکی دارند پس نباید برای خشک شدن به مدت طولانی در معرض نور خورشید باشند چون در این صورت نرمی و لطافت خود را از دست می دهند پس از ابتدا برداشت محصول تا زمان تحویل بار به مشتری باید نکات مهم برای نگهداری درست زرشک را در نظر بگیرند.

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up