قیمت شاه میگو پفکی اردبیل

قیمت شاه میگو پفکی اردبیل

مصرف غذا های دریایی به صورت منظم می تواند سبب کاهش ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی گردد؛ در نتیجه از نظر حفظ سلامت بدن بسیار اهمیت دارد. شاه میگو جزء گران ترین غذاهای دریایی محسوب می شود و حاوی مواد مغذی بسیاری مانند: ید، کلسیم، پروتئین، سلنیوم، امگا 3 و مقدار کمی چربی اشباع شده است. طعم و مزه لابستر با وجود تفاوت هایی که با میگو و خرچنگ ها دارد، تقریبا شبیه به هر دو این موجودات است. لابستر یا شاه میگو دارای گوشتی کم چرب و ترد بوده و تقریبا طعمی شیرین دارد.وجود مقادیر بالای سلنیوم در گوشت آن برای حفاظت و تقویت عملکرد سیستم ایمنی بسیار حیاتی است و در از بین بردن رادیکال آزاد و سلول های سرطانی همواره باید از این محصول پرفایده استفاده نمود.

قیمت شاه میگو پفکی اردبیل

موارد دیگر در تعیین و قیمت شاه میگو مسئله ی میزان صید این موجودات در بازه های زمانی مختلف است، چنانچه میزان حجم صید کمتر باشد، به دلیل کمبود شاه میگو قیمت آن نیز افزایش می یابد، در نتیجه قیمت شاه میگو یا لابستر به نرخ روز محاسبه شده و متغیر است. رنگ شاه میگوی زنده خاکستری شفاف است و کشتن شاه میگو قبل از پخت ضرورتی ندارد و می توان میگوهای صید شده را برای مدت طولانی درون ظرفی از آب دریا قرار دهیم. قبل از پخت شاه میگو باید به صورت زنده این موجود را درون قابلمه آب جوش قرار داده تا همزمان کشته شده و نیز بپزد. بیشتر بخوانید: قیمت شاه میگو تهران در بسیاری از فرهنگ های دنیا خوردن شاه میگو زنده متداول است؛ به طوری که در چین پس از خیس شدن مصرف می شود.

شاه میگو پفکی

شاه میگو پفکی که از شاه میگو اعلا تهیه می شود، دارای مقادیر بسیار بالایی پروتئین و درعین حال چربی بسیار کم و مقدار باور نکردنی سلنیوم درگوشت آن است. شاه میگو پفکی از ترکیب شاه میگو، تخم مرغ، ماست، آرد، بکینگ پودر، مقادیری آبلیمو، پیاز، زعفران با نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه تهیه می شود؛ شاه میگو پفکی را برای خوشمزه تر شدن باید در مقدار زیادی سس گوجه خوابانده شود. در دنیای امروز آنچه که در رژیم غذایی هر خانواده اهمیت بسزایی دارد، مصرف میگو و به ویژه شاه میگو آکواریومی بزرگ ببری پفکی تمپورا می باشد.

قیمت شاه میگو پفکی اردبیل

پیش از اینکه به معرفی شاه میگو پفکی پرداخته شود، باید به خواص شاه میگو در سطح وسیع تری اشاره کنیم. مواد مغذی موجود درشاه میگو بسیار زیاد است و مصرف شاه میگو می تواند در منظم شدن فشار خون و بسیاری از بیماری هایی ناشی از آن و درموارد بسیاری توسط پزشکان و به افرادی که می خواهند بهبود آنها تسریع شود، توصیه می شود. مواد مغذی میگو آن قدر زیاداست که با مصرف شاه میگو به صورت هفته ای یک بار می تواند بسیاری از بیماری ها را کنترل و حتی به درمان آن بینجامد. با مصرف این ماده غذایی به جای گوشت قرمز،می توانیدشرایط بدنی بسیار مناسبی داشته باشید. علاوه بر موارد ذکر شده، گوشت شاه میگو بسیار شیرین و لذیذ است که می تواند در طبخ محصولاتی نظیر شاه میگو پفکی و در مصارف خانگی و رستورانی مورداستفاده قرار گیرد.

شاه میگو اردبیل

با گرفتن شاه میگو در بوشهر می توانید تفاوت قیمتی را داشته باشید تا یک محصول ارزان قیمت و با کیفیت بدست بیاورید. شاه میگو از جمله گونه های بوده که وابستگی زیادی به بستر آب های ساحلی دریا داشته و فاقد مهاجرت‌های طولانی می باشد به همین دلیل ذخایر این گونه در یک منطقه با یک کشور محدود و فاقد تغییرات ناشی از مهاجرت های جمعیت این گونه شاه میگو می باشد. همچنین ذخایری از آبزیان با ایجاد یک تعادل طبیعی دارای ویژگی های خاص بوده و هرگونه برداشت و صید از ذخایر این گونه میگو در صورت عدم توجه به وضعیت کمی و کیفی باعث به هم خوردن تعادل جمعیت شاه میگو می‌شود و نهایتاً نابودی نسل آنها می گردد. صید شاه میگو اغلب توسط قفس های مخصوص صورت گرفته که با این ابزار طوری طراحی شده تا این نوع میگو را صید نموده و اندازه های کوچکتر قادر باشند تا از دریچه های تعبیه شده در دیواره قفس خارج گردند.

قیمت شاه میگو پفکی اردبیل

یکی از بهترین نوع شاه میگو در اردبیل می باشد که این گونه در دریاچه شورابیل یافت می شود که قطب اصلی پرورش شاه میگو می باشد که هر شاه میگو اردبیل بالغ بر 50 تخم می تواند بگذارد این پروشگاه از نابودی نسل شاه میگو جلو گیری می کند. شاه میگو های آب شیرین گروهی از سخت پوستان با وضعیت اقتصادی و تجاری زیاد هستند کشورهای اروپایی از بزرگترین مصرف کنندگان آنها می باشد در اروپا استفاده از شاه میگوی آب شیرین به عنوان غذای دیرینه می باشد و در زمان های قدیم به عنوان غذای اشرافی به شمار می رفته تغذیه از شاه میگو از قرن سوم به صورت یک برنامه غذایی در بین مردم عادی جای باز کرده است. شاه میگو ها در ۱۲۰۰ جنس ۱۱۰ هزار گونه مختلف طبقه بندی می شوند از آن میان حدود ۵۰۰ گونه شاه میگو در جهان وجود دارد که در ۲۹ جنس جای می گیرد این دسته بندی یعنی تعداد زیادی گونه و تعداد اندک جنس ها نشان می‌دهد.

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up