انجیر زندگی ام رامتحول کرد و من را به رویاهایم رساند

انجیر زندگی ام رامتحول کرد و من را به رویاهایم رساند

افراد ثروتمند معتقدند من زندگی ‌ام را می‌ سازم و انسان ‌های فقیر باور دارند زندگی فقط یک اتفاق است. من نیز تصمیم گرفتم خودم زندگی ام را بسازم و به ایجاد یک کسب و کار جدید در حوزه انجیر اقدام کردم و سرانجام توانستم به ثروت زیادی که مورد نظرم بود برسم.

انجیر سیاه

زیاده‌روی در مصرف انجیر سیاه باعث ایجاد نفخ شکمی و اسهال خواهد شد و با توجه به اینکه طبیعت این میوه گرم است افراد گرم‏ مزاج باید در خوردن آن اعتدال داشته باشند.

به دلیل میزان بالای قند موجود در این میوه، افراط در مصرف آن، برای دیابتی ها مضر است. خوردن بیش از اندازه انجیر برای معده و چشم زیان‌آور بوده و البته در طب سنتی مصلح و خنثی کننده آن، کرفس ذکر شده است.

از بین بردن تهوع بارداری و تامین مواد مغذی مورد نیاز جنین از خواص انجیر خشک و تر است و از این رو مصرف خشک و تازه این میوه برای مادران باردار بسیار مفید است.

انجیر ادرارآور بوده، تعرق را زیاد می‌کند و به همین دلیل برای کاهش حرارت بدن و تشنگی مفید است.

انجیر سیاه مقادیر زیادی آهن و ویتامین C دارد و از این رو مصرف آن برای درمان کم خونی ناشی از فقر آهن بسیار مفید است.

انجیر زندگی ام رامتحول کرد و من را به رویاهایم رساند

انجیر تازه

اگر مزاج شما سرد و تر است، بهتر است انجیر خشک استفاده کنید تا بر تری مزاج شما افزوده نشود. همچنین افراد با مزاج سرد و خشک بهتر است از انجیر تازه یا انجیر خشکی که در آب یا گلاب چند ساعتی خیس خورده باشد استفاده کنند؛ چون رطوبت بیشتر داشته برای لینت و رطوبت بخشی به مزاج بهتر است.

سکنجبین، شربت ریواس و شربت بالنگ، انیسون، آویشن، بادام درختی و گردو مصلح و بهبود دهنده خواص و مزاج انجیر تازه و خشک هستند.

انجیر را با شنبلیله دم کرده بصورت منظم در چند نوبت مصرف کنید… این دمنوش برای رفع سرفه، خشونت و درد سینه مفید است.

پیامبر اکرم (ص): انجیر تازه و خشک بخورید، چرا که بر قدرت همبستری می افزاید، بواسیر را ریشه کن می ‌کند و برای درمان نقرس و سردی مزاج، سودمند است.

انجیر زندگی ام رامتحول کرد و من را به رویاهایم رساند

انجیر خشک استهبان

در حال حاضر انجیر خشک استهبان با دارا بودن مقدار قابل توجهی پتاسیم برای کاهش فشار خون بسیار عالی می باشد، پتاسیم یک گشاد کننده عروق است که می تواند فشار بر روی رگ های خونی و شریان ها را کاهش دهد، بنابراین سیستم قلبی عروقی را از حملات قلبی، سکته های مغزی و آترواسکلروز محافظت می کند ، همچنین خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را نیز کاهش می دهد.

ویتامین سی یکی از عناصر اصلی سیستم ایمنی در بدن است که می تواند تولید گلبول های سفید را تحریک کرده و سیستم دفاعی بدن را در برابر عفونت های مختلف و عوامل بیماری زا تقویت کند ،با مصرف روزانه انجیر خشک در سبد روزانه سیستم ایمنی بدن تقویت شده و در برابر بیناری ها مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد.

انجیر خشک سرشار از فیبر می باشدکه این امر باعث افزایش احساس سیر بودن در فرد می شود که خود از پرخوری یا مصرف میان وعده های غیر ضروری جلوگیری می کند و یکی میان وعده سالم و مغذی به شمار می رود.

انجیر زندگی ام رامتحول کرد و من را به رویاهایم رساند

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up