عواملی که باعث پیروز شدن من در بازی زندگی شد

عواملی که باعث پیروز شدن من در بازی زندگی شد

مهم ترین عامل که باعث رسیدن من به قله های موفقیت شد را می توان برنامه ریزی و عمل به آنچه از پیش مشخص کرده بودم دانست به طوری که توانستم در مدت زمانی که معین کرده بودم به سود هنگفتی از طریق تولید بازی فکری دست پیدا کنم و در این مقاله پرطرفدار ترین انواع آن را به شما معرفی خواهم کرد.

بازی فکری خارجی

فلسفه‌ ی فواید بازی فکری خارجی برای کودکان و بزرگسالان از جهاتی مشابه و از جهاتی متفاوت است. عمده فعالیت ‌های ما جزء روزمرگی ‌ها و کارهای عادی زندگی هستند. همانطور که برای سلامت و تقویت جسم علاوه بر این فعالیت‌ های عادی، ورزش‌ها و فعالیت‌هایی جانبی درنظر گرفته می‌ شود، برای مغز نیز باید چنین تدابیری داشت.

مغز کارکردهایی بیش از تفکرِ صرف دارد. درحقیقت، امپراطور بدن ما همین مجموعه‌ ی حدودا 1500 گرمی است که با بیلیون ‌ها یاخته‌ی عصبی (نورون) ـ و بسیاری بخش‌ها و اجزای ظریف دیگرـ کلیه‌ی اندام‌ها و کارکردهای بدن را تحت فرمانروایی دارد. آیا از یک فرمانروای بیمار و ضعیف می ‌توان انتظار عملکردی مناسب و مؤثر داشت؟! ما با انجام فعالیت‌ های گوناگون نظیر بازی های فکری مغزمان را نیز ورزیده می‌کنیم.

عواملی که باعث پیروز شدن من در بازی زندگی شد

بازی فکری خانوادگی

اینک زمان صحبت از تأثیرات شگفت ‌انگیز و مزایای بازی فکری خانوادگی برای کودک است. باید خاطر نشان کرد که بازی ‌های فکری با توجه به رده‌ ی سنی کودکان یا نوجوانان سطح ‌بندی دارند. اگر بازی فکری مناسب سن کودک شما نباشد (بالاتر یا پایین ‌تر از رده سنی او باشد)، کارایی لازم را نخواهد داشت. در هنگام خرید باید به این نکته و صد البته به روحیات و علایق فرزند توجه کرد. نخستین و برجسته‌ترین تأثیری که از بازی های فکری انتظار می‌رود، بهبود رشد مغزی و کارکرد ذهنی کودک است. درست است؛ هدف طراحان بازی فکری همین است و بازی های فکری دقیقا چنین کارکردهای ذهنی دارند و در زمینه ‌های زیر باعث بهبود عملکرد مغز و ذهن می ‌شوند.

عواملی که باعث پیروز شدن من در بازی زندگی شد

بازی فکری

از جمله مهم‌ ترین فواید بازی فکری برای کودکان که از نظر والدین و مربیان نیز بسیار مورد نیاز است، کمک به آموزش و عمیق ‌تر کردن فرایند یادگیری است. اگر در مدارس به نقش بازی‌ های فکری در یادگیری توجه شود، فرایند آموزش نیز تسریع و تسهیل می ‌شود. از فواید بازی های فکری برای کودکان این است که مؤثرترین نقش را در تقویت تخیل و خلاقیت کودکان دارند. بازی های فکری مجالی عالی برای کودک فراهم می‌ کنند تا از ذهن خود کمک بگیرد و حقایقی را با تجزیه و تحلیل ذهن خود، کشف کند.

افزایش تمرکز، توجه و ادراک: افزایش و تقویت این سه مهارت ذهنی، از جمله فواید بازی های فکری برای کودکان است که نقشی اساسی و مبنایی در رشد همه‌ جانبه‌ ی کودک خواهد گذاشت. اگر این قوا در ذهن کارایی لازم را نداشته باشند، هر گونه آموزش در سال‌ های بعدی با شکست مواجه خواهد شد. جالب اینجاست که جنبه‌ ی سرگرمی بازی ها برای کودکان، برجسته‌ تر است و آنان معمولا احساس نمی ‌کنند در حال تقویت مهارت‌ها و آموزش و یاد گیری هستند.

عواملی که باعث پیروز شدن من در بازی زندگی شد

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up