طرز تهیه قهوه بدون قهوه ساز در خانه

طرز تهیه قهوه بدون قهوه ساز در خانه

طرز تهیه قهوه بدون قهوه ساز در خانه

خیلی از افراد به صرف این که در منزل اسپرسو ماشین، کافی ماشین یا همان قهوه ساز خودمان را ندارند خود را ز لذت نوشیدن یک فنجان قهوه خوش عطر و طعم محروم میکنند. در حالی که خیلی راحت می توانند به تهیه قهوه بدون قهوه ساز در خانه پرداخته و با کمترین امکانات یک قهوه مطبوع و لذت بخش نوش جان کنند.

درست است که قهوه سازهای برقی گران قیمت هستند، اما ابزارهای غیر برقی هم برای درست کردن قهوه طراحی شده اند که به کمک آنها می توانید قهوه هایی باکیفیت درست کرده و میل کنید. در ادامه می خواهیم به شما چند روش برای تهیه قهوه بدون قهوه ساز در خانه را آموزش دهیم تا دیگر نگران نداشتن اسپرسو ماشین نباشید و بتوانید به سادگی برای خودتان قهوه های بی نظیری درست کرده و بنوشید. با ما همراه باشید.

آشنایی با چند روش تهیه قهوه بدون قهوه ساز در منزل

طرز تهیه قهوه بدون قهوه ساز در خانه

آیا همه آدم های دنیا برای درست کردن قهوه انواع و اقسام کافی ماشین ها و اسپرسو سازهای گران قیمت دارند؟ معلوم است که نه! ابزارهای ساده تر و دم دستی تری هم هستند که قیمت چندانی هم ندارند و شما میتوانید با تهیه آنها در خانه بهترین قهوه ها را درست کرده و بنوشید.

در ادامه با چند روش تهیه قهوه بدون قهوه ساز در خانه آشنا میشوید که کمکتان می کند قهوه های بی نظیری بدون هیچ دستگاه برقی درست کرده و لذت ببرید.

استفاده از فرنچ پرس

یکی از ابزارهایی که برای درست کردن قهوه مورد استفاده قرار میگیرد و قیمت چدانی هم ندارد فرنچ پرس است. نحوه کار این ابزار به این شک است که به کمک صافی که دارد به پودر یا گرانول قهوه فشار وارد می کند و به این شکل عصاره آن را خارج میسازد. و تمام! به همین راحتی شما یک نوشیدنی دارید.

برای درست کردن قهوه با فرنچ پرس کافیست پودر قهوه دانه درشت یا گرانول های قهوه را داخل لیوان فرنچ پرس بریزید. سپس به آن آب جوش اضافه کرده و درب فرنچ پرس را بگذارید. پس از گذشت چند دقیقه توری را تا آخر پایین بیاورید و قهوه را به فنجان تان منتقل کنید. به همین سادگی قهوه شما آماده است.

قهوه در مایکروفر

یکی از ساده ترین روش های درست کردن قهوه بدون دستگاه قهوه ساز استفاده از مایکروفر است. برای این کار دو راه دارید. اول آب را داخل فنجان یا لیوان ریخته و برای 1.30 تا 2 دقیقه داخل مایکروفر بگذارید. سپس آب داغی که به دمای جوش نرسیده را از مایکروفر بیرون آورده و به آن قهوه اضافه کنید.

محتویات فنجان را هم زده و سپس به آن یکی دو دقیقه زمان بدهید تا پودر قهوه در ته فنجان شما نشست کند. حال می توانید به آن شکر و شیر اضافه کرده و قهوه تان را بنوشید. این روش خصوصا برای مواقعی که عجله دارید بی نظیر است.

یک روش خوشمزه درست کردن قهوه در مایکروفر هم استفاده از شیر است. یک فنجان/ لیوان شیر پرچرب را به همراه 1 تا 2 قاشق گرانول قهوه در مایکروفر قرار دهید.

به آن 2 دقیقه زمان بدهید. بهتر است در این زمان خودتان پای مایکروفر بوده و قهوه تان را زیر نظر داشته باشید تا سر نرود. و تمام قهوه تان آماده است، می توانید با یک تکه شکلات تلخ یا یک برش کیک و یا یک کوکی خوش عطر آن را بنوشید و لذت ببرید.

استفاده از قهوه ساز روگازی اسپرسو یا موکاپات

طرز تهیه قهوه بدون قهوه ساز در خانه

یکی دیگر از ابزارهای نسبتا ارزان قیمت و صد البته حرفه ای برای تهیه اسپرسو موکاپات ها یا قهوه ساز روگازی اسپرسو هستند. موکاپات از سه بخش تشکیل شده است: مخزن آب، محل قرار گرفتن پودر قهوه و مخزن قهوه. برای درست کردن قهوه با موکاپات ابتدا باید مخزن آب را تا زیر سوپاپ آن با آب پر کنید. برای سرعت بخشیدن به پروسه آماده شدن قهوه می توانید از آب جوش استفاده کنید.

حال صافی را روی مخزن آب گذاشته و به کمک پیمانه قهوه داخل آن پودر قهوه اسپرسو بریزید. روی آن را صاف کنید اما خیلی فشار نداده و فشرده نکنید. حال قسمت بالایی موکاپات را سرجایش قرار داده و بپیچانید تا بسته شود. قهوه جوش را روی حرارت ملایم قرار دهید.

پس از مدتی عصاره گیری آغاز شده و در نهایت شما بسته به گنجایش موکاپات تان یم یا چند شات اسپرسو به همراه خامه قهوه دارید. می توانید اسپرسو را همانطور تلخ و غلیظ بنوشید یا با آب جوش، فوم شیر، شیر، شکلات، شکر و … ترکیب کرده و نوشیدنی هایی نظیر لته، کاپوچینو، آمریکانو و … داشته باشید. برای درست کردن فوم شیر هم میتوانید از فرنچ پرس استفاده کنید.

شیر را داغ کنید و داخل فرنچ پرس بریزید. سپس آنقدر توری را بالا و پایین کنید تا شیرتان فوم دار و پایدار شود. حتی اگر فرنچ پرس ندارید هم می توانید از همزن های قهوه که قیمت فوق العاده پایینی دارند خریداری کرده و به راحتی فوم شیر درست کنید و با آن قهوه های گوناگون درست کرده و لذت ببرید.

یکی از بهترین برندهای موکاپات، برند بیالتی است که ایتالیایی بوده و قیمت بالایی دارد. اما نگران نباشید نمونه های داخلی هم به همان خوبی کار میکنند.

از کجا قهوه جوش و موکاپات و سایر امکانات درست کردن قهوه را بخریم؟

طرز تهیه قهوه بدون قهوه ساز در خانه

توصیه میکنیم برای خرید ملزومات تهیه قهوه بدون قهوه ساز حتما به فروشگاه های معتبر و حرفه ای مراجعه کنید. به این شکل هم راهنمایی های بهتری دریافت خواهید کرد و هم می توانید از کیفیت آنچه که خریده اید مطمئن باشید. این موضوع را علی الخصوص برای خرید پودر قهوه در نظر بگیرید تا فریب قهوه های تقلبی را نخورید.

فروشگاه قهوه سیراف یکی از حرفه ای ترین و باتجربه ترین ها در زمینه ملزومات قهوه است و شما می توانید برای خرید قهوه ساز، خرید قهوه ساز ترک، خرید قهوه ساز روگازی اسپرسو (موکاپات) و همینطور خرید انواع پودرها، گرانول ها، کپسول ها و دانه های قهوه به این فروشگاه مراجعه کرده و با خیالی آسوده برای خرید اقدام کنید.

جمع بندی

شاید فکر کنید تهیه قهوه بدون قهوه ساز در خانه امکانپذیر نیست، اما باید بگوییم ک کاملا در اشتباه هستید. شما می توانید با ابزارهایی مثل موکاپات، فرنچ پرس، جذوه (قهوه جوش مخصوص قهوه ترک) بدون هیچ دستگاهی در خانه قهوه های بی نظیری درست کرده و نوش جان کنید.

.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up