زعفران من را از خانه داری به یک فرد ثروتمند تبدیل کرد

موفقیت شانسی نیست و ثروت نیز اتفاقی به دست نمی‌ آید و شما باید برای رسیدن به آن برنامه ریزی کنید. درآمد بسیار کمی که داشتم موجب شد تا به فکر یک کسب و کار تازه بی افتم تا شرایط مالی ام متحول شود. بر همین اساس فعالیت جدیدی را در حوزه زعفران آغاز کردم و با سرمایه بسیار کمی که داشتم توانستم به درآمد بالایی برسم و خواسته های خود را برآورده کنم.

زعفران سحرخیز

سرگل شناخته شده ترین نوع زعفران می باشد. زعفران ممتاز، زعفران ممتاز قائنات،زعفران سرریشه و زعفران سحرخیز از دیگر اسامی زعفران سرگل هستند. برای دم کردن زعفران معمولا ازین نوع استفاده می شود. زعفران سرگل دارای خصوصیات زیر می باشد:

کلاله ها کاملا از هم جدا هستند، رنگ آن کاملا قرمز است، رشته های کلاله ضخیم است، به هم چسبیده نیست و در موارد صنعتی، خانگی، درمانی و بخصوص آشپزی کاربرد دارد.

پایه ای ترین نوع زعفران است و از کنار هم قرار دادن رشته کامل زعفران شامل خامه و کلاله بدست می آید. بسته به کیفیت بخش کلاله از خامه کوتاهتر یا بلندتر است. بهترین خواص زعفران در زعفران دخترپیچ وجود دارد.این نوع دارای بو و عطر فوق العاده ای است زیرا رشته کامل زعفران است.

زعفران من را از خانه داری به یک فرد ثروتمند تبدیل کرد

زعفران ایرانی

جالب است بدانید زعفران ایرانی یکی از ادویه‌هایی است که از زمان باستان با رنگ، طعم و خواص دارویی شناخته‌ شده بود. این ادویه عجیب‌ و غریب بومی در جنوب اروپا نیز کشت می‌شود و امروزه در بسیاری از کشورهای جهان، به‌ ویژه در اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، یونان، ترکیه، ایران و در هندوستان و کشمیر، به عمل می ‌آید.

۷۵۰۰۰ شکوفه زعفران برای تولید یک کیلوگرم ادویه زعفران لازم است. زعفران معمولاً با دست برداشت می‌شود. با توجه به میزان سختی برداشت زعفران، زعفران را یکی از گران‌ترین گیاهان جهان است.

زعفران من را از خانه داری به یک فرد ثروتمند تبدیل کرد

زعفران گلستان

برای این که عطر، بو و اسانس زعفران گلستان از بین نرود در نگهداری آن باید دقت فراوانی به خرج دهید، چون اگر زعفران عطر، رنگ و بوی خود را از دست بدهد، ارزش غذایی آن هم کاهش پیدا می کند.

لذا دقت فراوانی باید در نگهداری زعفران به خرج دهید. برای نگهداری زعفران باید آن را در محیطی خنک، تاریک و کاملا خشک قرار دهید و به هیچ عنوان زعفران را مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید، چون باعث می شود رنگ زعفران کاهش پیدا کند، که این به نوبه خودش موجب پایین آمدن کیفیت زعفران می شود و عطر و بوی بی نظیر آن را از بین می برد.

حدود 20 درجه سانتی گراد، دمای مطلوبی برای نگهداری زعفران می باشد و کمتر از 40 درصد رطوبت هوا باید باشد‌.

در مناطقی مانند شهرهای ساحلی شمال و جنوب کشور که رطوبت زیاد است، زعفران باید در یخچال گذاشته شود‌ در غیر این صورت باعث خراب شدن و چسبیدن رشته های زعفران به هم می شوند. زعفران اگر در هوای آزاد گذاشته شود، موجب می گردد‌، عطر و بوی دلنشین آن کاهش پیدا کند‌.

زعفران من را از خانه داری به یک فرد ثروتمند تبدیل کرد

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up