بهترین زمان برداشت سیر بهاره

بهترین زمان برداشت سیر بهاره

سیر بهاره یا سبز را زمانی می توان برداشت کرد که گیاهان دارای شاخه های سبز و سرسبز بلندی باشند و پیازهای جوان زیر زمین به طور کامل تشکیل نشده باشند. این نوع سیر خواص فراوانی دارد و به همین دلیل لیست قیمت سیر در سال 1401 در همان ابتدای سال جهت جهت خرید بهتر مردم اعلام شد.

سیر سبز را می توان به همان روشی که از پیاز بهار استفاده می کنید برداشت و استفاده کرد. سبزی ها طعم سیر / پیاز تازه دارند و می توانند به سالاد، ساندویچ اضافه شوند یا به عنوان چاشنی استفاده شوند. سیر بهاره مانند پیازهای پخته شده ظرفیت نگهداری ندارد و باید به صورت تازه مصرف شود یا تا یک هفته در جای خنک نگهداری شود.

بهترین زمان برداشت سیر بهاره

مرحله گلدهی سیر چگونه است؟

هنگامی که پیازهای سیر به بلوغ می رسند، مناره ها به سمت بالا باز می شوند و جوانه ها می ترکند و یک کره آلیوم معمولی از چندین گل ریز سفید با رنگ صورتی و اغلب با پیازهای کوچک در هم آمیخته می شوند. بازار خرید و فروش عمده سیر پس از گلدهی بسیار داغ می شود.

این پیازها حبه های سیر نابالغی هستند که می توان آنها را ذخیره کرد و در سال های آینده برای پرورش سیر استفاده کرد. بلبل ها این مزیت را دارند که کاملاً با آب و هوای شما سازگار هستند و کاملاً عاری از بیماری هستند.

پیازهای سیر بالغ تولید شده از ساقه های گلدار کوچک هستند اما اگر می خواهید بذر گل و / یا پیاز را ذخیره کنید ضروری است. گلها همچنین دانه سیر تولید می کنند که مانند دانه پیاز سیاه و کوچک است. متأسفانه، دانه های سیر اغلب زنده نیستند و جوانه نمی زنند. رشد سیر از پیاز یا دانه سیر نیاز به صبر دارد زیرا تولید پیازهای قابل برداشت از این روش می تواند 3 تا 4 سال طول بکشد. رشد سیر از حبه های سیر بسیار سریعتر است.

بهترین زمان برداشت سیر بهاره

نکات و ترفندهای کاشت صحیح سیر

یکی از مهمترین عناصر رشد سیر، درست کردن خاک، مکان و فاصله مناسب است. سیر را در خاک حاصلخیز، نگهدارنده رطوبت و بدون زهکشی در یک نقطه آفتابی روشن بکارید. با رعایت این نکات و پرورش سیر با کیفیت، قیمت عمده سیر صادراتی نیز افزایش پیدا می کند.

گیاهان سیر به خوبی با علف های هرز رقیب کنار نمی آیند، بنابراین به طور مرتب گیاهان را با فاصله حداقل 8 اینچ (20 سانتی متر) از هم جدا کنید تا مطمئن شوید که پیازها با یکدیگر رقابت نمی کنند.

بهترین زمان برداشت سیر بهاره

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up