چگونه سیر را پرورش دهیم؟

 

در اواسط پاییز، پیازهای سیر را در خاکی شل و حاصلخیز که تا حد امکان عاری از علف های هرز باشد بکارید. میخک ها را از سمت ریشه به سمت پایین به فاصله حدود 8 اینچ در همه جهات قرار دهید، نوک ها را حدود 2 اینچ به پایین فرو کنید. شاخه های سبز ظاهر می شوند. اطراف آنها را با نی مالچ پاشی کنید. پس از انجماد شدید شاخه ها، مالچ را روی کل بستر بکشید. در بازه زمانی کاشت سیر تا برداشت آن شما می توانید از مراکزی که اقدام به فروش سیر سیاه می کنند این نوع محصول را تهیه کنید.

در بهار، زمانی که شاخه های جدید ظاهر شدند، مالچ را به عقب بکشید. یک شات از امولسیون ماهی مخلوط و جلبک دریایی مایع به آنها بدهید. آنها را علف های هرز نگه دارید. فقط در صورتی آبیاری کنید که خاک تا 2 اینچ یا بیشتر خشک شده باشد، هرگز آب را در تاج گیاهان نریزید.

چگونه سیر را پرورش دهیم؟

مراقبت از سیر

از بهار هفته ای یک بار سیر خود را آبیاری کنید. آبیاری سیر خود را پس از آخرین یخبندان منطقه خود در ابتدای فصل رشد آغاز کنید. هر هفته حداقل 1 اینچ (2.5 سانتی متر) آب به سیر خود بدهید. هنگامی که برگها در اواسط تابستان شروع به زرد شدن کردند، آبیاری را متوقف کنید تا از پوسیدگی یا شکافتن پیازها جلوگیری شود. نکته مهمی که باید به آن اشاره کنم لیست قیمت پیاز به روز و سیر می باشد که تقریبا شبیه و یکسان به هم می باشند.

اگر در طول هفته باران می بارید، ممکن است نیازی به آبیاری اضافی برای سیر خود نداشته باشید. از باران سنج برای اندازه گیری میزان آبیاری گیاهان خود استفاده کنید تا به طور تصادفی آنها را بیش از حد آبیاری نکنید.

در اوایل و اواخر بهار از کود غنی از نیتروژن استفاده کنید. سیر برای رشد میخک های بزرگ نیتروژن زیادی مصرف می کند، بنابراین از کنجاله خون، کود مرغ یا کود مصنوعی استفاده کنید. کود خود را با استفاده از آن در اطراف پایه سیر خود بدون اینکه واقعاً روی ساقه ها قرار گیرد، بپوشانید. یک برنامه را در شروع فصل رشد و دیگری را زمانی که جوانه‌های سیر 4 تا 6 اینچ (10 تا 15 سانتی‌متر) بلند هستند، انجام دهید.

چگونه سیر را پرورش دهیم؟

روش اصولی برداشت سیر

وقتی یک سوم پایینی برگ ها زرد شد، سیر خود را برداشت کنید. سیر کاشته شده در پاییز یا بهار تا اواسط تابستان آماده می شود. ساقه ‌ها را بررسی کنید تا برگ‌ ها با رنگ‌های متفاوتی که پژمرده شده‌اند را بررسی کنید تا ببینید آیا پیازها آماده هستند. برداشت صیفی جات مانند سیر و کلم نیاز به داشتن یکسری مهارت ها دارد و به همین علت است که فروش کلم پیچ صادراتی با قیمت بالایی انجام می شود.

برداشت زودهنگام سیر باعث می‌شود که حبه‌های کوچک‌تر و کمتر طعم‌دار شوند. از آبیاری سیر خود پس از شروع به زرد شدن خودداری کنید زیرا ممکن است پیازها پوسیده یا شکافته شوند.

سیر را با ماله یا چنگال باغچه بیرون بیاورید. به جای بیرون کشیدن سیر مستقیماً از زمین، خاک اطراف لامپ را با ماله یا چنگال خود شل کنید. خاک را به آرامی کار کنید تا بتوانید به راحتی سیر را بیرون بکشید. خاک شل یا کلوخه اطراف لامپ را با برس پاک کنید. قبل از اینکه فرصت استفاده از سیر را داشته باشید، می تواند به حبه ها آسیب برساند.

سیر را به مدت 3 تا 4 هفته در یک مکان گرم و خشک قرار دهید. جایی مانند زیرزمین، انبار، انبار یا انباری را انتخاب کنید که پوست کاغذی اطراف سیر خشک شود. سیر را در کیسه های توری نگهداری کنید یا آنها را به طور مساوی در سینی فر پخش کنید تا خشک شوند. ریشه ها و برگ ها را به پیاز چسبیده نگه دارید. سیر را حداقل به مدت 3 هفته بگذارید تا کاملا درمان شود.

چگونه سیر را پرورش دهیم؟

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up