کاهش خطر واکنش های آلرژیک با مصرف گلابی

 

شواهد حکایتی نشان می‌دهد که گلابی در مقایسه با سایر میوه‌ها، هنگام خوردن کمتر احتمال واکنش‌های آلرژیک دارد و بنابراین یکی از معدود میوه‌هایی است که می ‌توان به نوزادان داد. توجه داشته باشید هر چند قیمت روز پرتقال از گلابی کمتر است اما مرکبات برای نوزادان مناسب نیست.

با این حال، این بدان معنا نیست که گلابی به هیچ وجه واکنش های آلرژیک ایجاد نمی کند. آلرژی به گلابی اتفاق می افتد اما نادر است. معمولاً به این دلیل اتفاق می‌افتند که پروتئین‌های گلابی شبیه پروتئین‌های موجود در گرده، به‌ویژه گرده غان است. اگر تب یونجه دارید و به گرده غان حساسیت دارید، ممکن است علائم آلرژی به گلابی را نیز تجربه کنید.

کاهش خطر واکنش های آلرژیک با مصرف گلابی

تاثیر گلابی در سالم ماندن پوست

گلابی سرشار از فیبرهای غذایی است که نقشی اساسی در صاف و نرم نگه داشتن پوست ما دارند. آنها تخلیه قند را در جریان خون کاهش می دهند و از آسیب کلاژن پوست (نوع خاصی از پروتئین) ناشی از افزایش مکرر قند جلوگیری می کنند. در نتیجه، پوستی صاف و ظاهری حجیم به دست می آوریم. مهم است بدانید قیمت گلابی امروز ارزان می باشد و می توانید به آسانی آن را تهیه کنید.

روزانه گلابی بخورید تا از پیری دور بمانید. این میوه سرشار از ویتامین C – یک آنتی اکسیدان فوق العاده موثر، ویتامین K و مس است. همه این عناصر قادر به مبارزه با رادیکال های آزاد مضر هستند و در نتیجه از سلول های پوست ما در برابر آسیب های شدید محافظت می کنند. در نهایت به تقویت پوست و کاهش تشکیل خطوط ریز در نزدیکی چشم و همچنین ناحیه لب کمک می کند.

اگر پوست چرب دارید ، گلابی می تواند واقعا برای شما مفید باشد. فقط یک گلابی را له کنید و خامه تازه و عسل را با آن مخلوط کنید. این خمیر را سه بار در هفته به عنوان ماسک صورت استفاده کنید و ترشح بیش از حد غدد چربی موجود در پوست شما تا حد زیادی کاهش می یابد.

کاهش خطر واکنش های آلرژیک با مصرف گلابی

فواید گلابی برای مو

وقتی صحبت از عالی ترین فواید گلابی برای مو به میان می آید، اولین چیزی که باید در لیست گنجانده شود، توانایی آن در سالم سازی و تغذیه مو است. گلابی، به خصوص گلابی رسیده، حاوی یک الکل قند طبیعی به نام «سوربیتول» یا «گلوسیتول» است که ریشه مو را تغذیه می کند، پوست سر را تغذیه می کند و مو را مرطوب نگه می دارد تا آن را سالم نگه دارد. خرید انار عمده و مصرف آن نیز برای بهبود شرایط مو موثر می باشد.

خاصیت مرطوب کنندگی گلابی برای کاهش خشکی موهای ما بسیار مفید است. علاوه بر این، مقدار زیادی ویتامین C را در خود جای داده است که به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی عمل می کند و با حفظ سلامت سلول های مو به حفظ سلامت تارهای مو کمک می کند.

از مصرف منظم گلابی گرفته تا درمان با میوه ها همه چیز برای از بین بردن این گره های زشت مفید است. موهای وز شده شما به راحتی با کمک گلابی قابل کنترل هستند.

کاهش خطر واکنش های آلرژیک با مصرف گلابی

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up