در راه رسیدن به ثروت هیچ چیز مانع من نبود

افراد ثروتمند در راه رسیدن به هدفی که دارند هیچ چیز مانع آن ها نمی شود و پرقدرت به سمت راه و مسیری که دارند در حال حرکت هستند در حالی که افراد فقیر با اولین مانع بازی را ترک می کنند. من در راه رسیدن به ثروت مانند یک فرد ثروتمند عمل کردم و تمام مانع ها را دور زدم و توانستم به ثروت برسم .

بذر سیب زمینی بنفش

یکی از انواع محصولات کشاورزی که مصرف بسیار بالایی در سطح کشور دارد، بذر سیب زمینی بنفش می باشد که خود نیز به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود در این بین سیب زمینی سانتا از معروف ترین نوع آن است که بذر آن تنوع بالایی داشته و قابلیت کشت در هر مکانی دارد.

در میان تمام ارقام سیب زمینی، سیب زمینی سانتا به دلیل داشتن تنوع بالا و در مدل های زودرس، میان رس و دیررس مورد توجه کشاورزان قرار گرفتهاست.

در واقع این نوع سیب زمینی هم مدل ایرانی آن موجود است و هم مدل هلندی، و افراد متقاضی روش کاشت و نگهداری هر یک را با یکدیگر مبادله می کنند ما در ادامه به مشخصات و روش کاشت این محصول می پردازیم.

در راه رسیدن به ثروت هیچ چیز مانع من نبود

بذر سیب زمینی آگریا

بذر سیب زمینی آگریا به دلیل داشتن بافت منسجم و ترد، شکل بیضی و اندکی گرد، طعم عالی، پوست نازک، گوشت زرد رنگ، قابلیت برداشت بالا و مقاومت زیاد در برابر آفات و بیماری ها شهرت دارد.

سیب زمینی از محصولاتی است که زیر کشت بالا قرار گرفته در واقع این نوع سیب زمینی حدود ۸۰ الی ۹۰ روز طول می کشد که برسد و هنگامی که قابل برداشت می شود می توان از هر بوته حدود ۵۰ غده با اندازه های یکدست و متوسط جمع کرد.

سیب زمینی سانتا وزنی تقریبا ۹۰ تا ۱۲۰ گرم دارد که حدود ۱۰ الی ۱۲ گرم آن را نشاسته تشکیل می دهد از این رو از لحاظ داشتن نشاسته در حد پایین است از دیگر خصوصیات آن می توان ذکر کرد که پس از سرخ شدن، هیچ تغییری در شکل آن ایجاد نمی شود.

در راه رسیدن به ثروت هیچ چیز مانع من نبود

بذر سیب زمینی جلی

حال جهت کشت بذر سیب زمینی جلی درون خاک، باید از قبل زمین را به خوبی شخم زد تا خاک شل شده و ریزوم های علف های هرز برطرف گردند بعد از آن باید اقدام به حفر گودال هایی به عمق ۱۵ سانتی متر نمود که مخلوط هوموس سال گذشته با خاکستر درون آن قرارگیرد.

حال باید جوانه های غده را به سمت بالا قرار داد و در قسمت بالای زمین دفن کرد نکته ای که باید ذکر شود این است که حتما سوراخ های ایجاد شده ۳۰ سانتی متر از هم فاصله داشته و ردیف ها نیز ۶۰ الی ۶۵ سانتی متر از هم قرار گیرند.

در راه رسیدن به ثروت هیچ چیز مانع من نبود

.

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up