سیب را به این دلیل با پوست بخورید

خوردن سیب با پوست مزایای زیادی برای سلامتی بدن دارد که از جمله مهمترین آنها کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها و نارسایی‌های مزمن است.

سیب را به این دلیل با پوست بخورید

وی گفت: اگرچه پوست بسیاری از میوه‌ها نظیر موز، پرتغال و نارنگی را نمی‌توان  همراه با محتوای داخل آنها خورد، اما بهتر است میوه‌هایی نظیر سیب، خیار و گلابی با پوست خورده شوند.

معصومی تاکید کرد: خوردن سیب با پوست مزایای زیادی برای سلامتی بدن دارد از جمله مهمترین آنها کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها و نارسایی‌های مزمن است.

 وی با بیان اینکه براساس پژوهش مصرف سیب همراه با پوست می‌تواند خطر ابتلا به  سرطان‌هایی  نظیر سرطان ریه را کاهش دهد، تصریح کرد، خوردن سیب با پوست علاوه بر کاهش خطر ابتلا به برخی از سرطان‌ها، می‌تواند خطر بروز بیماری‌های قلبی و عروقی و به ویژه سکته‌های قلبی را نیز کاهش دهد.

معصومی یادآور شد: پوست سیب علاوه بر اینکه حاوی فیبر بالایی است، دارای مواد شیمیایی گیاهی نیز است که بسیار مفید بوده و مصرف روزانه یک سیب می‌تواند اثرات آن را بهتر و بیشتر نمایان کند.

وی با اشاره به اینکه براساس بسیاری از بررسی‌ها و پژوهش‌ها پوست سیب دارای خاصیت‌های ضد سرطانی خوبی است، خاطرنشان کرد: از جمله تاثیرات ضدسرطانی سیب و پوست آن شامل کاهش خطر سرطان‌های ریه و همچنین سرطان‌های کبد، سینه و روده بزرگ است.

معصومی گفت: در صورتیکه در کنار مصرف میوه‌هایی نظیر سیب سایر الگوهای غذایی و همچنین شیوه‌هایی زندگی اصلاح شود، در آن صورت شیوع بیماری‌ها و نارسایی‌های مزمن به کمترین میزان خواهد رسید.

منبع: www.chehnews.ir

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up