۵ حرکت کششی برای تقویت عضلات گردن

با مجله اینترنتی برگک در یک مطلب تازه از دانستنی ها و تمرین های ورزشی همراه باشید :

منشا درد گردن را به سادگی نمی‌توان تشخیص داد. آیا درد گردن مرتبط با عادت‌های نوشتاری است؟ ایا بر اثر موقعیت خواب، چنین دردی بدتر می‌شود؟ حقیقت این است که فشار و تنش موجود در گردن می‌تواند ناشی از سایر قسمت‌های بدن باشد. عضلات گردن به شانه‌ها نیز متصل هستند. بنابراین اگر عضلات شانه دچار مشکلی شود، ممکن است به درد گردن نیز منجر گردد. در این مقاله قصد داریم کشش‌هایی را بیان کنیم که عضلات گردن و شانه را هدف قرار می‌دهند. به کمک این حرکات می‌توانید درد و فشار موجود در گردن را کاهش دهید. این حرکات را به آرامی انجام دهید تا مشکلی پیش نیاید. هر کدام از موقعیت‌هایی که در ادامه بیان می‌شود را به اندازه ۳ الی ۵ تنفس نگه دارید و سپس آن را تکرار کنید.

 

حرکت دایره ای گردن

حرکت کششی گردن

حرکت دایره ای گردن‎

 

از این حرکت برای ارزیابی حرکت گردن خود استفاده کنید.چانه خود را به سمت قفسه سینه ببرید و گوش راست خود را به سمت شانه راست نزدیک تر کنید. با بلند کردن سر خود، به سمت سقف نگاه کنید. فک خود را شل کنید، گوش چپ خود را نزدیک شانه چپ بیاورید و سپس چانه را به سمت قفسه سینه ببرید. همین حرکت دایره ای را دوبار تکرار کنید و سپس جهتِ انجام آن را برعکس نمایید. زمانی که این حرکت را انجام می‌دهید مراقب باشید سر خود را پایین نیندازید.

 

رهاسازی گردن:

ورزش کششی برای گردن

رهاسازی گردن‎

 

متخصصان، این حرکت را برای رها سازی عضلات موجود در گردن پیشنهاد می‌کنند. دست راست خود را در پهلوی خود نگه دارید، آرنج خود را خم کنید و آن را نزدیک مچ دست نگه دارید. سپس بازوی خود را از مرکز بدن به سمت بیرون بچرخانید. بازو را در این موقعیت نگه دارید و گوش چپ خود را بر روی شانه چپ در نوسان نگه دارید. این حرکت را به اندازه ۳ الی ۵ نفس نگه دارید و سپس در سمت دیگر خود تکرار نمایید.

 

باز کردن قفسه سینه به حالت نشسته:

حرکت کششی گردن

باز کردن قفسه سینه‎

 

نشستن‌های طولانی مدت می‌تواند به درد در شانه‌ها و قفسه سینه منجر شود. این کشش به بهبود چنین دردی کمک می‌کند و باعث می‌شود گردن حرکت بهتری داشته باشد. باسن خود را به سمت جلوی صندلی حرکت دهید. دست خود را به سمت عقب ببرید و دسته صندلی را بگیرید. دستان خود را به عرض شانه بر روی دسته صندلی قرار دهید. حالا شانه را به سمت عقب ببرید و باز کنید. این حرکت را به اندازه ۳ الی ۵ تنفس نگه دارید

 

چرخش ستون فقرات به صورت نشسته:

چرخش ستون فقرات

حرکت دایره ای گردن‎

 

پیچ و تاب دادن به تقویت و حرکت عضلاتی که برای گرداندن ستون فقرات و سر از آن‌ها استفاده می کنیم مفید خواهد بود. به صورت یک طرفه بر روی صندلی بنشینید. پاهای خود را به سمت یکدیگر بیاورید و از بازوی خود برای چرخیدن به سمت صندلی استفاده کنید. زمانی که می‌چرخید پاهای خود را در کنار همدیگر نگه دارید و حرکت نکنید.برای کامل کردن این حرکت، سر خود را بر روی شانه راست خود بچرخانید. حالا به اندازه سه الی پنج تنفس در این حرکت بمانید و سپس سمت دیگر خود را تکرار کنید.

 

خم شدن به سمت جلو: 

حرکت کششی گردن

خم شدن به سمت جلو‎

 

آویزان شدن به سمت جلو همانند این حرکت می‌تواند مهره‌های گردن را از حالت فشار خارج کند. موقعیت خود را به سمت جلو تغییر دهید. پاهای خود را از هم جدا سازید و آن‌ها را به عرض باسن باز کنید. نیم تنه خود را روی پاهایتان خم کنید. اجازه دهید سر و بازو اویزان شوند. به اندازه ۳ الی ۵ تنفس این حرکت را نگه دارید. برای خارج شدن از این موقعیت، دست‌های خود را به سمت پاها ببرید و از بازوی خود برای رفتن به موقعیت قبلی استفاده کنید. اگر فشار خون بالا، آب مروارید، ترومای چشمی، فتق دیسک در کمر، یا پوکی استخوان دارید از انجام این حرکت خودداری نمایید.

 

منبع: مجله سلامت

 

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای دانستنی ها و تمرین های ورزشی

مجله اینترنتی برگک آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up