ورزش های مناسب سفر

 

 

ورزش های مناسب سفر

ورزش های مناسب سفر

 

سفر به راحتی می‌تواند علاقه‌مندترین افراد به ورزش را سست کند و آن‌ها را از ورزش کردن باز دارد. به راحتی به بهانه سفر یا در جاده بودن می‌توانید از تناسب اندام خود غافل شوید. گاهی اوقات به دلیل عدم دسترسی به منابع باعث می‌شود شما از تناسب اندام خارج شوید. نگذارید سفر شما را کنترل کند و انعطاف‌پذیر بمانید.

از باشگاه هتل استفاده کنید

بهتر است قبل از رفتن به مقصد، هتل‌های آن منطقه را چک کنید و هتل‌هایی که بهترین امکانات باشگاهی را فراهم می‌کنند، انتخاب کنید.

 

خیلی از هتل ها انواع وزنه ها، تردمیل، دوچرخه ثابت و دیگر امکانات ورزشی برای تمرین و فعالیت های روزانه را ارائه می دهند. از کارکنان هتل بپرسید که مرکز باشگاه در کجای ساختمان قرار دارد و باشگاه تا چه زمانی باز است. اگر قبلا از وزنه های ورزشی استفاده نکرده اید و طریقه به کار گیری آن ها را به درستی نمی دانید با آن ها تمرین نکنید چون استفاده نادرست باعث آسیب دیدگی می شود.

 

ورزش های مناسب سفر

ورزش کردن هنگام سفر در باشگاه هتل

 

در استخر هتل شنا کنید

شنا می تواند تمرینی عالی باشد و حتی اگر در زمان کوتاهی آن را انجام دهید باز هم کمک می کند که کالری بسوزانید و روی چندین گروه از عضله های خود کار کنید. سعی کنید به طور عمودی روی آب قرار بگیرید و یا به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه بر روی آب تمرینات ایروبیک انجام دهید.

 

طناب بزنید

به یاد می آورید در کودکی طناب چقدر جذاب بود؟ هم چنین طناب کالری کمی می سوزاند و فضای کمی را در چمدان می گیرد. طناب زدن یک روش ساده برای کالری سوزی زیاد در زمان کم است. به علاوه با طناب زدن می توانید بازوها و شانه ها را فرم دهید، استخوان ها را قوی کنید و تقریبا هر جا می توانید این کار را انجام دهید. با این وجود هشدارهایی نیز وجود دارد. توجه کنید که مزاحم افراد پیرامون خود نشوید. هم چنین اگر مشکلات استخوانی یا مفصلی دارید، هم چون پوکی استخوان، در هنگام طناب زدن مراقب استخوان های خود باشید. وهم این طور فاکتور کسل کننده گی نیز وجود دارد. می توانید در بین سایر حرکات هوازی دیگر طناب بزنید.

 

ورزش های مناسب سفر

طناب زدن در مسافرت

 

در میان طبقات و یا حیاط هتل پیاده روی کنید

به سادگی پیاده روی کنید، آهسته بدوید و یا از پله های هتل بالا بروید. هتل، فرصت های زیادی برای انجام تمرینات ورزشی موثر و ایمن برای شما ایجاد می کند. اگر هتل، محوطه ای جذاب دارد تمرینات خود را در خارج از ساختمان انجام دهید. برای انجام تمرینات روزانه می توانید چندین بار دور محوطه حیاط هتل راه بروید و یا بدوید. اگر هوا تمیز نیست و یا خودتان ترجیح می دهید که در داخل ساختمان ورزش کنید درمیان سالن های هتل راه بروید و یا پله های بین طبقات را بالا یا پایین بروید. می توانید با سرعتی ثابت همه پله های را بالا و سپس همه پله ها را رو به پایین بروید، این تمرین می تواند عضلات پاهای شما را ورزیده کند و ضربان قلب شما را بالا ببرد.

 

فعالیت های گشت و گذاری و گردشگری

می توانید برای سوزاندن کالری، به جای وسیلهی نقلیه از دوچرخه استفاده کنید و یا مسیرهایی را به پیاده روی اختصاص دهید. حتی کوهنوردی را نیز می توانید به عنوان فعالیت و همچنین ورزش به برنامه ی سفر خود بیافزایید.

 

در ساعات اولیه روز ورزش کنید

ممکن است در طول روز برنامه های خانوادگی و گردش ها زمان شما را بگیرد. بنابراین سعی کنید در ساعات اولیه روز ورزش کنید و در باقی روز از سفر خود لذت ببرید.

 

ورزش های مناسب سفر

در ساعات اولیه روز ورزش کنید

 

بی‌حوصلگی را کنار بگذارید

از اینکه هر روز تمرین نمی‌کنید، ناامید نشوید. تحقیقات نشان داده است اگر شما تمرین‌های خود را کاهش دهید، باز هم می‌توانید به تمرینات همیشگی خود برگردید.

 

این نکته را به یاد داشته باشید: انجام یک فعالیت کوتاه بهتر از هیچ کاری نکردن است!

  

ورزش های مناسب سفر برای جلوگیری از لخته شدن خون 

در اینجا ورزش های بسیار سبکی را به شما معرفی کنیم تا با انجام آنها در حین سفر از لخته شدن خون جلوگیری کنید.

 

ورزش های مناسب سفر

ورزش های مناسب سفر برای جلوگیری از لخته شدن خون

 

۱- در حالی که روی صندلی هواپیما یا اتوبوس نشسته اید، پاها را به طور مداوم و تمامی جهت ها باز و بسته کرده و در آن ها کشش ایجاد کنید.

این کار باعث حفظ جریان خون در پاهایتان خواهد شد.برای این کار یکی از پاها را باز کرده و زانو را صاف کنید. حالا قوزک پا را به سمت خودتان خم کنید؛ به طوری که انگشتان پا به سمت خودتان باشد. چند ثانیه ای این حالت را حفظ کرده و برای پای دیگر نیز این کار را تکرار کنید.

 

زانو را داخل شکم و روی قفسه سینه جمع کنید. این حالت را ۱۵ ثانیه نگه دارید. سپس آن را رها کرده و برای پای دیگر تکرار کنید. این حرکت را هر دفعه ۱۰ بار انجام داده تا خون در پاها گردش یابد.

 

پاها و ران ها را باز کرده و آرنجتان را روی ران بگذارید. سپس به آرامی به جلو خم شده تا کشش را در ران ها احساس کنید. ۱۰ تا ۳۰ ثانیه این حالت را حفظ کنید.

  

۲- بلند شوید و راه بروید. 

نشستن طولانی مدت، گردش خون را در پاها کاهش داده و احتمال لخته شدن خون بیشتر خواهد شد. احتمال وقوع این اتفاق زمانی بیشتر خواهد شد که یکی از پاها را روی پای دیگر بیندازید. سعی کنید در فواصل زمانی کوتاه از جا بلند شده و قدم بزنید.

 

۳- همیشه در سفر شلوار و کفش های گشاد و راحت بپوشید. 

همچنین برای حفظ گردش خون، پاها را در جهات مختلف بچرخانید. سینه ی پا را محکم به زمین فشار داده و عضلات پا را فعال نگه دارید.

  

۴- اگر رانندگی می کنید، پس از هر یک ساعت رانندگی، به مدت ۵ دقیقه پیاده شده و به پاهایتان نرمش دهید.

منبع : مجله اینترنتی چه نیوز

مجله اینترنتی برگک آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

4.7/5 - (4 امتیاز)

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up