10 مدل روفرشی ارزان 6 متری و 12 متری شیک

10 مدل روفرشی ارزان 6 متری و 12 متری شیک

خانم‌ها همواره به دنبال خرید روفرشی جدید ارزان از نوع روفرشی کش دار، بدون کش و… هستند و معمولا از آن برای پوشاندن فرش و جلوگیری از کثیف شدن فرش استفاده می‌کنند، اما امروز روفرشی خود تبدیل به یک عنصر مهم در دکوراسیون منزل شده است و در حال حاضر استفاده از روفرشی تنها با هدف تمیز نگه داشتن فرش نیست.

در حقیقت روفرشی یک پارچه ضخیم کش دار یا بدون کش است که روی فرش و قالی انداخته می‌شود تا مانع از کثیف شدن، خراب شدن و پوسیده شدن شود و در عین حال به زیبایی منزل هم اضافه کند.

روفرشی‌ها انواع مختلفی دارند، برخی دقیقا برای کشیدن روی فرش استفاده می‌شوند و برخی کابردی شبیه به فرش دارند و روی پارکت یا سرامیک انداخته می‌شوند که در ادامه به چند مدل متنوع اشاره شده است.

 

روفرشی‌ها از نظر جنس، سبک و کاربری به انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شوند که در ادامه به چند مدل و سبک روفرشی اشاره شده است.

روفرشی طرح فرش:

این مدل روفرشی همانطور که از نامش پیداست طرحی شبیه به خود فرش دارد، در واقع خیلی‌ها دوست دارند با وجود استفاده از روفرشی همچنان طرح و نقش و نگار فرش در خانه‌شان دیده شود، برای این دسته از افراد استفاده از یک روفرشی طرح فرش بسیار مناسب است، چرا که همچنان نقش و نگار فرش در منزلشان دیده می‌شود.

 

روفرشی طرح مدرن

روفرشی مدرن:

این روفرشی‌های مدرن از نظر سبک و رنگ کمی از حالت فرش خارج هستند و با انداختن این مدل روفرشی روی فرشهایتان، سبک خانه شما کمی مدرن می‌شود، پس اگر چیدمان خانه شما مدرن است و فرش‌های شما هم مدرن هستند، مسلما استفاده از یک روفرشی با سبک مدرن برای خانه شما مناسب‌تر است، در واقع استفاده از یک روفرشی عادی، دیزاین منزل شما را خراب خواهد کرد.

 

روفرشی طرح سنتی

روفرشی سنتی:

این مدل روفرشی همانطور که از نامش پیداست، نقش و نگار سنتی روی خود دارد و برای خانه‌هایی که با سبک سنتی چیدمان شده اند بسیار مناسب است، در واقع روفرشی دقیقا مانند خود فرش است، همانطور که برای یک خانه سنتی یک فرش سنتی مناسب‌ است، در بین روفرشی‌ها هم یک روفرشی سنتی مناسب‌تر است.

روفرشی کلاسیک:

روفرشی کلاسیک نقش و نگار کلاسیک دارد و برای یک خانه با چیدمان کلاسیک کاملا مناسب است، روفرشی کلاسیک و سایر روفرشی‌ها در اندازه‌های ۳متری، ۶متری، ۹متری و ۱۲ متری در بازار موجود هستند.

روفرشی سه بعدی:

روفرشی سه بعدی به شکلی است که با نگاه به آن ابعاد را احساس می‌کنید، به طور مثال با نگاه به روفرشی ۳بعدی ممکن است عمق یا برآمدگی روی فرش احساس کنید، این روفرشی برای هر جایی مناسب نیست و باید کاملا با محل و چیدمان اطرافش هماهنگ باشد.

 

روفرشی کش دار

روفرشی کش دار:

روفرشی کش دار مدل‌هایی هستند که در اطراف خود کش دارند و این کش‌ها در زیر فرش قرار می‌گیرند، روفرشی‌های کش دار معمولا بهتر روی فرش قرار می‌گیرند و کمتر جمع می‌شوند، اما خب سلیقه همه افراد نیستند.

 

روفرشی ابریشم:

روفرشی‌ ابریشم و مخل به دلیل اینکه وزن بالاتری دارند هم قیمت بالاتری دارند و هم به راحتی روی فرش لیز نمی‌خورند، این روفرشی‌ها بسیار نرم هستند و در طرح‌های بسیار زیبا و متنوعی تولید می‌شوند.

بهترین روفرشی کدام است

بهترین روفرشی های بازار کدامند؟

روفرشی در مدل‌های مختلفی در بازار وجود دارد و نمی‌توان گفت که دقیقا یک مدل خاص بهترین روفرشی در بازار است، اما اگر با نگاهی اجمالی بخواهیم بهترین روفرشی‌ را توصیف کنیم، باید گفت که بهترین روفرشی جدید در بازار معمولا از جنس‌های درجه ۱ مانند مخمل و ابریشم هستند که به هم تنوع طرح و رنگ بالایی دارند، هم لطافت زیادی دارند و هم به راحتی روی فرش لیز نمی‌خورند.

شهر یزد یکی از بزرگترین مراکز تولید روفرشی در ایران است، روفرشی‌های متنوعی مانند روفرشی کلاسیک، روفرشی مدرن، روفرشی سنتی و… از محصولات شهر یزد هستند که از برندهای معتبری مانند سیمین پتو، نرم بافت، کارآفرین یزد، شب آرا و قیطران وارد بازار می‌شوند.

همچنین بد نیست اشاره‌ای هم به برند دیور هوم بکنیم، برند‌ دیور هوم یکی از برندهای پرفروش روفرشی در دیجی کالاست که خریداران زیادی دارد، محصولات این برند عمدتا ضد لک و نانو هستند.

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up