ماشین دست دوم بخریم یا نخریم؟

ماشین دست دوم بخریم یا نخریم؟

 

این چک لیست را دنبال کنید!

 

نمایشگاه ماشین کاروکیا

خودروهای این روزها بادوام هستند و به گونه ای ساخته می شوند که در برابر آزمایش زمان مقاومت کنند. این امر باعث می شود خرید یک ماشین دست دوم نه تنها یک حرکت اقتصادی بلکه هوشمندانه نیز باشد. خرید یک ماشین دست دوم می تواند برای بسیاری تجربه تلخی باشد، اما با در نظر گرفتن چند نکته می تواند بسیار راحت تر از آنچه فکر می کنید پیش رود. اطلاعات نامتقارن همیشه در این بازار مشکل ساز است. مراقب باشید و بهتر است خودتان را آموزش دهید.

مواردی که باید هنگام انتخاب یک ماشین دست دوم در نظر داشته باشید، نگاهی بیندازید، که نه تنها ایمن و قابل اعتماد است، بلکه ارزش هر تومانی را که خرج میکنید، دارد.با مشاوره با کارشناسان خرید و فروش نمایشگاه ماشین کاروکیا خرید و فروش رضایت بخشی را تجربه می نمایید.

از کجا بخریم و چقدر باید پرداخت کنیم؟

شما می توانید خودروی مورد نظر خود را از نمایشگاه های ماشین، فروشندگان فردی، نمایندگی ها و منابع مجازی تهیه کنید. شما می توانید از پیش فروش های هر خودروسازی استفاده کنید.
اگر اوضاع درست نیست از انتخاب فروشنده دیگری نترسید. مهم است که از قبل در مورد بودجه خود تصمیم بگیرید. بعد از اینکه به نمایندگی ویانمایشگاه ماشین رسیدید، شما همچنین باید تمام هزینه های احتمالی از جمله بیمه را در نظر بگیرید.

نمایشگاه ماشین کاروکیا

انتخاب ماشین مناسب

در مورد ویژگی ها، مشخصات و نوع خودرویی که می خواهید بخرید، مطمئن شوید که به دنبال چه هستید. در صورت امکان سعی کنید مدل های جدیدتر بخرید. به یاد داشته باشید که قیمت خودروهای جدید پس از سه سال خرید کمتر می شود. و هرگز خودروهایی را خریداری نکنید که تولیدشان متوقف شده است. وقتی می گوییم ارزش زحمت را ندارد به ما اعتماد کنید.

وضعیت کلی خودرو چگونه است؟

خودرو باید عاری از هر گونه نقص اساسی باشد. اگر ماشین قابل استفاده نباشد واقعاً هیچ فایده ای ندارد. برای اطمینان از اینکه سیستم های خودرو مانند ترمز، آلایندگی، روشنایی، خنک کننده موتور، فرمان و سیستم تعلیق در وضعیت خوبی هستند،مسافت بیشتری را طی کنید. انجام این کار می تواند در درازمدت از هزینه های نگهداری زیادی صرفه جویی کند. اگر مشکلی پیش آمد، نترسید که دور شوید و به دنبال فروشنده دیگری بگردید.

اگر می توانید سعی کنید سیستم های اصلی خودرو را توسط مکانیک بررسی کنید.

باید بدنه خودرو را از نظر علائم تصادفات به طور کامل بررسی کنید. به دنبال رنگ شدگی، فرورفتگی، خم شدگی گلگیر، زنگ زدگی و سایر عیوب آشکار باشید. چرخ ها را به طور کامل بررسی کنید تا ببینید آیا هر یک از آنها نیاز به تعویض دارند یا خیر.

فضای داخلی خودرو را بررسی نمایید

اثاثیه یا لوازم داخلی خودرو را برای پارگی یا سوختگی سیگار بررسی کنید. اینها می توانند دلایل خوبی برای درخواست مقداری پول از قیمت پیشنهادی باشند. استریو، واحد تهویه مطبوع و پنجره ها را بررسی کنید. به عدد مسافت پیموده شده روی کیلومتر شمار نگاهی بیندازید. فضای داخلی را به طور کامل بررسی کنید تا آنچه را که می پردازید به دست آورید.

یک تست رانندگی کامل بگیرید

خیلی مهم است که ماشین را قبل از شروع کار بیرون بیاورید، پشت فرمان بنشینید و حدود 20 دقیقه با سرعت های مختلف در اطراف رانندگی کنید. این به شما کمک می کند تا متوجه شوید که آیا ماشین واقعاً در وضعیت خوبی قرار دارد و همچنین می توانید نقص هایی را که قبلاً از قلم افتاده بودند، تشخیص دهید.

مدارک را دوباره چک کنید

اصل مدارک اسنادی خودرو با دقت بررسی نمایید.

مذاکره و قرارداد

شماره موتور و شاسی خودرو را با برگه بیمه خودرو مقایسه کنید.مطمئن شوید که مالک اصلی تمام مالیات ها را پرداخت کرده است.

انتقال مالکیت

تمام مدارک ، از گواهینامه آلودگی یا معاینه فنی خودرو تا مدارک مربوط به سند و اوراق بیمه را بررسی نمایید .
مالکیت باید به صورت قانونی و بر روی کاغذ منتقل شود تا در صورت فروش مجدد خودرو در آینده، مشکلی پیش نیاید. این به این دلیل است که در صورت بروز حادثه، به این اسناد نیاز خواهید داشت.

برنامه ریزی هدف گیری برای ایجاد تغییرات

اگر قصد تعویض ماشین خود را دارید، خودروی خود را بر اساس هدف از تغییر خود انتخاب کنید. اصلاحات موتور، سوخت موتور، تغییر رنگ یا هر تغییری که قصد دارید، مدلی را انتخاب کنید که بتواند آنها را در خود جای دهد. مدل های جدیدتر بیشتر از مدل های قدیمی تر از ارتقا و تبدیل پشتیبانی می کنند

این موارد را در نظر داشته باشید، صبور و آگاه باشید و مطمئن شوید که یک معامله خوب را انجام می دهید. برو اون ماشینی که دنبالش میگردی بگیر!

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up