طرز تهیه امگشت پلو با تن ماهی

پارسی دی: امگشت پلو با تن ماهی یکی از پلو های بسیار خوشمزه و ساده است و شما می توانید این غذای خوزستانی را با تن ماهی این بار تهیه کنید و از عطر طعم بی نظیر آن لذت ببریدو این پلو خوشمزه در اصل با ماهی قباد تهیه می شود بدین صورت که ماهی قباد را نمک پاشی کرده و برای ۲۴ ساعت در یخچال قرار می دهند و تا آب از دست بدهد و از آن جایی که شاید ماهی قباد را همه دوست نداشته باشند می توانید این پلو مخلوط را با هر ماهی که دوستدارید مانند ماهی شیر، حلوا، سنگسر و بهترین و سریع ترین روش از تن ماهی استفاده کنید.

امگشت پلو با تن ماهی, طرز تهیه امگشت پلو با تن ماهی

مواد لازم برای تهیه امگشت پلو با تن ماهی

برنج    ۲ پیمانه

پیاز    ۱ عدد

سیر    ۲ حبه

تن ماهی    ۱ قوطی

شوید و گشنیز خرد شده    ۱ پیمانه

کشمش    ۱/۲ پیمانه

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، آویشن    به مقدار لازم

طرز تهیه امگشت پلو با تن ماهی خیلی خوشمزه و فوری

مرحله اول : آماده سازی

ابتدا باید تن ماهی را به مدت ۲۰ دقیقه با آب بگذارید تا پخته شود، حتما این کار را انجام دهید زیرا باعث می شود میکروب های کشنده داخل کنسرو از بین برود. گشنیز و شوید را تمیز کنید و بشورید و بعد از خشک شدن با به صورت ریز پلویی خرد کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه کمی تفت دهید تا سبک شود سپس سیر را پوست بگیرید و رنده یا پوره کنید و تفت دهید تا عطر سیر بلند شود و در ادامه تن ماهی را باز کنید و به همراه پیاز و ادویه ها و کمی نمک تفت دهید تا بوی ماهی گرفته شود، شما می توانید از هر ادویه ای که دوست دارید در این مرحله استفاده کنید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

در ادامه باید سبزی های ریز شده را به مواد اضافه دهید تا رنگ خامی آن ها گرفته شود و در انتها باید کشمش ها را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا کشمش ها پف کنند و بعد این مخلوط را از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم: پخت برنج

برنج را از چند ساعت قبل تمیز کنید و با کمی نمک و آب خیس کنید و سپس روی حرارت قرار دهید و زمانی که نرم شد آبکش کنید و کف قابلمه روغن ریخته و ته دیگ دلخواه قرار دهید و بعد یک لایه برنج ریخته و یک لایه از مواد تن ماهی و همین طور ادامه دهید تا برنج و تن ماهی تمام شود و بعد امگشت پلو با تن ماهی را برای ۴۰ دقیقه دم کنید و به همراه ترشی میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت امگشت پلو با تن ماهی خوشمزه

می توانید سیر را حذف کنید و از کمی پودر سیر استفاده کنید.

بهتر است از سبزی تازه استفاده کنید تا عطر بیشنری داشته باشد.

می توانید از کمی فلفل قرمز نیز استفاده کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up