وقتی با لاغر شدن پوست تان شل و چروک می شود

[ad_1]

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از آموزش آرایش و زیبایی همراه باشید :

راهکارهایی برای جلوگیری از افتادگی پوست

وقتی با لاغر شدن پوست تان شل و چروک می شود

شل شدن پوست

 

راهکارهایی برای جلوگیری از افتادگی پوست

اختصاصی بیست ستون :

مدت زیادی است به دنبال این بودید که اضافه وزن خود را کاهش دهید و بالاخره ورزش و برنامه غذایی مناسب را پیدا کرده اید و وزن اضافی که سالیان زیادی حمل می کردید شروع به آب شدن کردند .

اما با کاهش وزن با یک مشکل رو به رو شدید و آن آویزان و شل شدن پوست است . شاید روی بازوها یا شکم تان چین هایی بوجود بیاید و یا صورت تان کمی افتاده به نظر برسد .

این در حالی است که با کاهش زیاد وزن نمی توانید جلوی شل شدن و افتادگی پوست تان را بگیرید ، اما راهکارهایی وجود دارد که به شما کمک می کند استحکام پوست تان را حفظ کنید . برای تقویت کلاژن و استحکام پوست سبک زندگی سالم و روش هایی خاص وجود دارد . کلاژن همان ساختار پروتئینی است که مسئول استحکام و ارتجاعی بودن پوست است و می توانید در آن تغییر ایجاد کنید . در ادامه توصیه هایی برای شما داریم تا بتوانید علاوه بر کاهش وزن پوست تان را محکم و پایدار حفظ کنید .

جلوگیری از شل شدن پوست

وزن تان را در طول زمان پایین بیاورید

اکثر کارشناسان تغذیه معتقدند باید در هر دو هفته 2 تا 3 کیلوگرم وزن تان را کم کنید که این مقدار می تواند بسته به میزان اضافه وزن متفاوت باشد . کاهش سریع وزن با رژیم های بسیار کم کالری ممکن است باعث ایجاد خطوطی در صورت ، خطر سلامت و زیبایی پوست و ثابت نماندن وزن کاهش یافته شود .

از پوست تان در مقابل نور خورشید محافظت کنید

اگر می خواهید بیرون از خانه ورزش کنید باید حواستان باشد پوست تان خیلی در معرض اشعه های مضر کلاژن قرار نگیرد . برای پیاده روی اول صبح یا آخر شب برنامه ریزی کنید تا نور خورشید شدت نداشته باشد . از ضد آفتاب هایی استفاده کنید که روی آن برچسب Broad-spectrum وجود داشته باشد ، این بدین معنی است که ضد آفتاب می تواند پوست را در مقابل اشعه های UVA , UVB محافظت کند ، این اشعه ها برای سلامت غشا میانی پوست مضر است . علاوه بر آن لباسی بپوشید که بدن تان را به خوبی پوشش دهید تا تمام پوست تان از آسیب نور خورشید در امان باشد .

سیگار را ترک کنید

سیگار کشیدن باعث کاهش انعطاف پذیری پوست می شود ، پس از سیگار کشیدن و دود ناشی از آن دور باشید . بنا بر تحقیقات قرارگرفتن در معرض دود سیگار باعث افزایش مقدار پروتئین های التهابی درون پوست می شود  ،تولید کلاژن پایین آمده ، پوست نازک شده و در نهایت چین و چروک پوستی ایجاد می شود .

آب بیشتری بنوشید

برای این که جلوی شل شدن پوست را بگیرید ، آب بیشتری بنوشید . کمبود آب به سلول های پوستی آسیب می رساند و باعث عدم انعطاف پذیری و خشکی پوست می شود . پس نباید آب بدن تان به قدری کم شود که بدن احساس تشنگی داشته باشد .

تغذیه سالم

میوه ها و سبزیجات بیشتری مصرف کنید

برای سلامت و زیبایی پوست انواع میوه و سبزیجات رنگارنگ را مصرف کنید . ویتامین آ یا لیکوپن برای پوست بسیار مفید است . بنا بر تحقیقات این آنتی اکسیدان جلوی آسیب های اشعه UV را می گیرد . ویتامین آ در سبزیجات قرمز و گوجه فرنگی ، فلفل قرمز و … بیشتر وجود دارد . علاوه بر آن سبزیجات برگ دار و مرکبات دارای مقادیر بالایی ویتامین سی هستند که به تولید کلاژن کمک می کند .

عضله سازی بسیار مهم است

بهتر است با انجام تمرینات قدرتی تمام چربی ها را به عضله تبدیل کنید . برای این که جلوی افتادگی و شل شدن پوست را بگیرید ، جای چربی ها را با عضله عوض کنید . وقتی عضلات زیرین حجم و شکل بگیرند ، به پوست پایه ی محکم می دهد تا خود را روی آن پهن کند . عضله سازی در زمان کاهش وزن باعث محکم ماندن پوست شده و میزان کالری سوزی را افزایش می دهد و کاهش وزن بهتری خواهید داشت . می توانید برای عضله سازی از دمبل یا دستگاه و ورزش هایی متناسب با بدن خود استفاده کنید . توصیه می کنیم 4 روز در طول هفته را به این ورزش ها اختصاص دهید . برای این که نتیجه بهتری بگیرید ، در وعده ها و میان  وعده های غذایی پروتئین مصرف کنید زیرا پروتئین باعث تقویت و ریکاوری داخل و خارج بدن می شود .

از سروم و رتینوئیدها استفاده کنید

با این که برای محکم کردن و مقاومت پوست هیچ اکسیری وجود ندارد اما می توانید از محصولاتی استفاده کنید تا به رشد کلاژن و مقاومت پوست کمک کند . کرم و ژل های حاوی رتینوئید مانند Retin-A , Tretin-X  توسط متخصصان پوست تجویز می شود . این کرم و سرم ها فیبروبلاست در عمق پوست را تحریک کرده و باعث افزایش تولید کلاژن می شود .

با متخصص پوست مشورت کنید

تا وقتی که به وزن ایده ال نرسید نباید فکری برای جراحی و دستکاری پوست داشته باشید . این اقدام را می توانید زمانی به کار بگیرید که پوست تان ثبات داشته باشید ، به این معنا که وزن تان بالا و پایین نرود . در مورد راهکارهای بهبود پوست با یک متخصص پوست صحبت کنید و جراحی را آخرین اولویت خود قرار دهید .

[ad_2]

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای آرایش و زیبایی

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up