آرد مرا از ورشکستی نجات داد و امید بخش زندگی ام شد

آرد مرا از ورشکستی نجات داد و امید بخش زندگی ام شد

به دلیل راکد شدن بازار کسب و کارم کساد شده بود که مرا به فکر راه اندازی شغل دوم انداخت در واقع می توانم بگویم با ایجاد کسب و کار در حوزه آرد ثروت دوباره به زندگی ام راه یافت و از ورشکستگی نجات پیدا کردم، در ادامه با چند نمونه از انواع آرد پرفروش آشنا می شوید.

آرد گندم

آرد گندم که یک فرآورده پرکاربرد گندم می باشد دارای خواص گوناگونی است، گندم از قدیمی ترین و پرمصرف ترین گیاهان زراعی جهان می باشد بطوری که از سالیان بسیار دور و قبل ازآنکه بشر به موارد مصرف سایر گیاهان از نظر تغذیه پی ببرد مهمترین منبع غذایی برای آنان بوده است. اهمیت گندم بیشتر مربوط به خواص فیزیکی و شیمیایی موادی است که دانه آن را تشکیل می دهد. پروتئین گندم از لحاظ غذایی فوق العاده پر انرژی است بخصوص سبوس آن که دارای پروتئین زیادی است ونیز شامل ویتامین های مختلفی از جمله ویتامین های گروه« B- E- C » می باشد.

آرد مرا از ورشکستی نجات داد و امید بخش زندگی ام شد

آرد نخودچی

لازم به ذکر است که آرد نخودچی از نخود پخته شده و خشک شده تهیه می شود و به عنوان یکی از اجزای اصلی در تهیه انواع غذا هندی، پاکستانی و بنگلادشی استفاده می شود. بیشترین مصرف این آرد در صنعت شیرینی پزی بوده و تفاوت آرد نخودچی با سایر آردها از نظر مواد مغذی، نوع و میزان نشاسته است. در ترکیب نشاسته آرد غلات، مقدار آمیلوز و آمیلوپکتین، در سطح یکسانی است درحالی که در آرد تهیه شده از حبوبات، میزان آمیلوز نسبت به آمیلوپکتین بیشتر است و نشاسته موجود در آن وقتی با آب حل می شود، حالتی ژله ای پیدا می کند. تهیه آرد نخودچی بسیار آسان است و به راحتی می توانید در منزل آرد نخودچی درست کنید. مواد لارم برای تهیه آرد نخودچی ، نخودچی یا نخود پخته شده و خشک شده است.

آرد مرا از ورشکستی نجات داد و امید بخش زندگی ام شد

آرد سفید

آرد سفید یکی از بهترین و مرغوب ترین انواع آرد می باشد که از گندم به وجود می آید، در واقع می توان گفت گندم از قدیمی ‌ترین گیاهان زراعی جهان می ‌باشد و جالب است بدانیم که آرد به تنهایی درجه ‌بندی دارد، اما درجه‌ بندی آرد چگونه سنجیده می‌شود؟ آرد گندم با توجه به میزان سبوس آن درجه ‌‎بندی می‌شود که شامل: آرد قنادی، آرد ستاره، آرد سبوس گرفته و آرد کامل می‌ باشد. هر آرد مصرف و کاربرد خاصی دارد اما جالب است بدانیم که آرد کامل به علت داشتن سبوس زیاد، قهوه‌ای رنگ بوده و همچنین ارزش غذایی بالاتری نسبت به سایر آردها دارد.

آرد مرا از ورشکستی نجات داد و امید بخش زندگی ام شد

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up