نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان یا crm چیست؟

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان یا crm چیست؟

.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان یا crm چیست؟

نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان یا CRM یک سیستم نوآورانه بر پایه‌ی تکنولوژی است که از پایگاه‌های داده برای دستیابی به مشتریان بالقوه و جمع‌آوری داده‌های مشتری استفاده می‌کند. داده‌های ذخیره شده به بهبود تجربه مشتری، ایجاد استراتژی‌های بازاریابی هدفمندتر و به حداکثر رساندن درآمد کمک می‌کند. ابزارهای CRM می‌توانند در هر مرحله از فرآیند فروش و بازاریابی استفاده شوند و به رشد کسب و کار شما کمک کنند.

نرم‌افزار CRM اوج ابری که راه‌حل‌های سفارشی برای افزایش فروش شما ارائه می‌دهد. این سیستم شما را قادر می‌سازد بیشتر با مشتریان ارتباط برقرار کنید، عملکرد کسب و کار را در هر بخش بهبود بخشید و شرکت خود را به سطوح بالاتر ارتقا دهید. نرم‌افزار CRM مبتنی بر ابر اوج ابری، شما را قادر می‌سازد تا داده‌های مشتری خود را در فضای ابری مدیریت کنید و در هر زمان و در هر مکان در شبانه روز به داده‌های مشتری خود دسترسی داشته باشید.

شما می‌توانید جزئیات مشتریان خود را به طور موثر و به روشی سازمان‌یافته مدیریت کنید. CRM اوج ابری همچنین شما را قادر می‌سازد تا عملکرد فروش خود را ردیابی کرده و نیاز آینده محصول خود را پیش‌بینی کنید، به این ترتیب می‌توانید شاهد رشد فروش و افزایش درآمد کسب و کار خود باشید.

این سیستم می‌تواند فروش شما را در تقویت روابط با سرنخ‌ها و مشتریان هدایت کنند. برخی از مزایای CRM اوج ابری برای تیم فروش شما عبارتند از…

 اطلاعات مشتری را قابل مشاهده‌تر و در دسترس‌تر می‌کند.
 رقابت دوستانه و سالم را در بین تیم فروش تقویت می‌کند.
 قیف‌های فروش را ردیابی می‌کند تا انتقال‌های نرم‌تر ایجاد کند.
 تیم شما را قادر می‌سازد تا مشتریان مناسب را پیدا کند.
 بهره‌وری کارکنان را بهبود می‌بخشد.
 با خودکارسازی فرآیندها، در زمان و انرژی نمایندگان فروش شما صرفه جویی می‌کند.
 به مدیران فروش و فروشندگان دید دقیق‌تری از عملکرد و سهمیه خود می‌دهد.
 به مدیران این امکان را می‌دهد تا پیشرفت تک تک نمایندگان فروش را آسان‌تر بررسی کنند.
 در صورت خروج اعضای تیم، عملکرد کلی تیم را حمایت و از بروز چالش جلوگیری می‌کند.

نرم‌افزار CRM اوج ابری چگونه می‌تواند فروش را افزایش دهد؟

نرم‌افزار CRM اوج ابری ابزارهای همکاری زیادی را برای ایجاد یک پلتفرم یکپارچه در جهت هماهنگ کردن فعالیت‌ها بدون هیچ نقصی در اختیار شما قرار می‌دهد. تیم شما قطعا باید بداند که کدام فرصت به تلاش و تمرکز بیشتری نیاز دارد. سرنخ‌ها و فرصت‌ها در CRM اوج ابری یک طرح کلی برای تیم فروش و بازاریابی فراهم می‌کند تا تصمیمات خود را بر اساس آن چشم‌اندازها هماهنگ کنید.

اوج ابری به شما کمک می‌کند اهداف صحیح را فعالانه هدف قرار داده و ارتباطات آگاهانه و جذابی را برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان وفادار ایجاد کنید. CRM اوج ابری با بهبود فرآیندهای فروش، بهره‌گیری از داده‌های مشتریان و ارتقاء تجربه مشتریان، نرخ تبدیل شما را بهبود می‌دهد. در واقع این نرم‌افزار امکان مدیریت بهتر فرآیند فروش، استفاده از اطلاعات دقیق مشتریان برای استراتژی‌های بازاریابی هدفمند و ارائه خدمات شخصی‌سازی شده را فراهم می‌کنند که افزایش نرخ تبدیل را ممکن می‌سازد. در ادامه به چند راه حلی که CRM اوج ابری از طریق آن‌ها به افزایش فروش کسب و کار شما کمک می‌کند اشاره می‌کنیم:

.

.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان یا crm چیست؟

1.بهبود ارتباطات

وقتی روابط پایداری با مشتریان خود ایجاد می‌کنید، تأثیر خوبی بر فروش شما خواهد داشت. جست و جوی عمیق در نیازها و ترجیحات مشتری، تصویر روشنی از چگونگی ادامه حرکت با مشتری در طول فرآیند فروش ارائه می‌دهد. با یک راه حل نرم‌افزاری CRM، می‌توانید داده‌های مربوط به مشتری را ضبط کنید و هر زمان که نیاز بود به یک مرجع سریع دسترسی پیدا کنید. می‌توانید سابقه خرید آنها را داشته باشید، روابط را شخصی‌سازی کنید، پیگیری‌های لازم را انجام دهید و اقدامات مربوطه را برای خرید مجدد آنها انجام دهید.

با CRM اوج ابری، هر کسب و کاری می‌تواند مشتریان خود را بر اساس سن، خریدهای گذشته و تعاملات آن‌ها مرتب کند. این کمک می‌کند تا تلاش‌های بازاریابی و فروش خود را در گروه‌های خاصی از مشتریان با پیام‌هایی مناسب تر، برنامه ریزی کنند. به زبان دیگر،CRM اوج ابری می‌تواند اطلاعات مفیدی در مورد نحوه عملکرد مشتریان و آنچه که آنها دوست دارند به شرکت بدهد. این داده‌ها به شرکت‌ها کمک می‌کند تا انتخاب‌های بهتری در مورد اینکه چه چیزی بفروشند، چگونه بفروشند و از چه تبلیغاتی استفاده کنند، انجام دهند.

خط لوله فروش یک نمایش بصری از فرصت‌هاست که مراحل مختلف چرخه فروش را به تصویر می‌کشد. خط لوله فروش به فروشندگان کمک می‌کند تا فرآیند فروش خود را برنامه ریزی و هماهنگ کنند. همچنین به آنها کمک می‌کند تا متوجه شوند روی کدام معاملات تمرکز کنند، بر کدام فعالیت‌های فروش تمرکز کنند و احتمالاً در آینده چقدر می‌توانند فروش داشته باشند. مدیران فروش باید چرخه عمر فروش را ردیابی و نظارت کنند، نمای کانبان اوج ابری، دید جامعی از همه فرصت‌ها همراه با مراحل رسیدن به موفقیت آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

کارت‌های کانبان یک رویکرد ساده و پویا برای نمایش فرصت‌های شما هستن. تیم فروش شما می‌تواند فعالیت‌های فروش خود را پیگیری و معاملات را به روشی موثر تجزیه و تحلیل کند. تجزیه و تحلیل به ردیابی فرصت‌های شما برای بستن معامله بر اساس مراحل فروش شما کمک می‌کند و می‌توانید مراحل فروش خود را م را سفارشی کنید.

3.ارتقا همکاری و عملکرد تیمی

ابزارهای همکاری اوج ابری به شما این امکان را می‌دهند که فعالیت‌های خود را به طور یکپارچه در بین تیم‌ها به اشتراک گذاشته و با یکدیگر همکاری کنید. CRM اوج ابری امکان به اشتراک‌گذاری داده‌ها، اطلاعات و فعالیت‌های مرتبط با مشتریان را بین اعضای تیم فراهم می‌کند. با امکان دسترسی مشترک به اطلاعات، اعضای تیم می‌توانند با همکاری بیشتر، برنامه‌ریزی بهتری برای ارتباط با مشتریان داشته باشند.

همچنین، نرم‌افزار CRM اوج ابری از طریق ایجاد وظایف مشخص و اختصاص به اعضای تیم، می‌تواند هماهنگی در انجام وظایف را بهبود دهد. اطلاعات به اشتراک‌گذاری شده و تحلیل‌های مشترک در نهایت منجر به تقویت هماهنگی و همکاری بین اعضای تیم می‌شود که باعث بهبود کارایی و عملکرد کلی تیم می‌گردد. تیم فروش شما می‌تواند با داشتن تمام داده‌ها در یک مکان مرکزی در زمان، تلاش و انرژی زیادی صرفه جویی کند.

4.کاهش هزینه‌های فروش

همان طور که می‌دانید احتمال فروش به مشتری فعلی بسیار بیشتر از احتمال فروش به مشتری جدید است و البته هزینه کمتری نیز دارد. شما می‌توانید با فروش به پایگاه مشتریان موجود و ایجاد وفاداری از طریق CRM اوج ابری، هزینه‌های جذب مشتری را کاهش دهید. به این ترتیب هزینه کلی که معمولاً تیم شما در طول فروش متحمل می‌شود را به طور قابل ملاحظه ای کاهش خواهید داد. با اوج ابری و یک فرآیند فروش یکپارچه، اعتماد مشتریان شما جلب می‌شود و احتمال خریدهای بعدی آنها افزایش پیدا می‌کند.

CRM اوج ابری همچنین می‌تواند از طریق بهبود کارایی فروش، افزایش اثربخشی ارتباطات، افزایش فرصت‌های فروش متقابل، کاهش زمان بسته شدن معامله و کشف فرصت‌های جدید، باعث دیده شدن بیشتر برند شده و اعتبار کسب و کار شما را بهبود بخشد.

5.بهبود نرخ حفظ مشتری

با دسترسی به داده‌های مشتری، نقاط و جزئیات تماس، تعاملات هر یک از اعضای تیم فروش شما با هر مشتری قابل مشاهده و درک برای همه اعضای تیم شما است. این کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که کارکنان هر بخش شما از مشکلات، چالش‌ها، علایق، خواسته‌ها و نیازهای مشتریان آگاه هستند. زمانی که با مشتریان رفتاری شخصی، معتبر و محترمانه رفتار شود، آنها بیشتر به برند شما وفادار خواهند شد. علاوه بر این، با انتقال یکپارچه سرنخ‌ها از یک بخش به بخش دیگر، رابطه ایجاد شده ادامه خواهد یافت. به این ترتیب خدمات رضایت‌بخش‌تر شده و ارتقا تجربه خرید به حفظ مشتریان کمک می‌کند.

6.بهبود خدمات مشتری

همانطور که گفته شد CRM به اعضای تیم فروش شما اجازه می‌دهد تا به تاریخچه هر مشتری دسترسی کامل داشته باشند. اوج ابری امکان دسترسی به اطلاعات جامع درباره مشتریان را فراهم می‌کنند که به کارشناسان امکان می‌دهد تا با تحلیل داده‌های مشتریان، نیازها و تمایلات آنان را بهتر درک کنند. با استفاده از این داده‌ها، می‌توان استراتژی‌های شخصی‌سازی شده برای هر مشتری ارائه کرد و در نتیجه، تجربه مشتری را بهبود بخشید. همچنین، نرم‌افزار CRM اوج ابری از طریق اتوماسیون فرآیندهای مختلف، پاسخگویی سریع‌تر و کارآمدتر به نیازهای مشتریان را ممکن می‌سازد که به افزایش رضایتمندی و بهبود خدمات ارائه شده منجر می‌شود.

7.یکپارچه‌سازی و مستندسازی

هنگامی که فرآیند فروش شما به صورت تکه تکه در اسناد، پلتفرم‌ها و پایگاه‌های داده مختلف پراکنده می‌شود، برای اعضای تیم فروش شما دشوار است که به صورت هماهنگ فعالیت کنند و رشته امور را از دست ندهند. همچنین زمانی که فرآیند فروش، خط‌مشی‌ها و فعالیت‌ها توسط CRM به وضوح مستند نشده یا به راحتی قابل دسترسی نیستند، تسریع عملکرد فروشندگان ممکن نیست.

با توجه به همین نکته، بهره‌وری تیم فروش شما می‌تواند با خروج تنها یکی از اعضای تیم کاهش پیدا کند. CRM یک مکان متمرکز برای نگهداری تمام اسناد ارائه می‌دهد که به راحتی برای همه در تیم فروش قابل دسترسی است. هنگامی که همه می‌توانند به وضوح به فرآیند فروش دسترسی داشته باشند و آن را درک کنند، CRM اوج ابری می‌تواند بهره‌وری تیم را حمایت کند و به افزایش فروش کسب و کار شما کمک کند.

8.اتوماسیون‌سازی

یکی دیگر از راه‌های اصلی که یک CRM اوج ابری فروش را افزایش می‌دهد از طریق اتوماسیون است. در واقع اتوماسیون یکی از بزرگترین مزیت‌های CRM است. همانطور که می‌دانید وظایف زیادی با مدیریت خط لوله فروش همراه است. ارسال ایمیل، انتقال داده‌ها، گردآوری گزارش‌ها… این کارهای تکرارشونده و روزمره می‌توانند به راحتی زمان زیادی را از شما بگیرند. اوج ابری می‌تواند بسیاری از این وظایف را به صورت خودکار انجام دهد.

برای مثال، اگر ایمیل خاصی وجود دارد که باید مرتباً ارسال کنید، می‌توانید به سادگی از CRM بخواهید این آن را در زمانی که مشخص می‌کنید برای افراد مورد نظر ارسال کند. همچنین می‌توانید تعیین کنید ایمیلی یا پیامک را در پاسخ به یک اقدام معین توسط یک سرنخ یا مشتری ارسال کند. با خودکار کردن این فرآیندها، می‌توانید برنامه تیم خود را به طور گسترده برای انجام فعالیت‌های حیاتی‌تر آزاد کنید.

در واقع به جای اینکه نیمی از روز را صرف تلاش برای انجام تمام کارهای تکراری کنید، می‌توانید به سادگی آنها را خودکار کنید و سپس آن زمان را صرف بهینه‌سازی تلاش‌های فروش خود به روش‌های دیگر کنید.

9.پیش‌بینی فروش

پیش‌بینی فروش یکی از جنبه‌های مهم اداره یک کسب و کار است. شما باید بتوانید به عنوان مثال برای سه ماهه آینده برنامه ریزی کنید و برای انجام این کار، باید راهی برای پیش‌بینی فروش خود داشته باشید. تنها راه برای انجام این کار این است که به روندهای گذشته در داده‌های فروش خود نگاه کنید. البته می‌توانید بدون CRM این کار را انجام دهید اما تلاش برای انجام همه کارها به صورت دستی بسیار دشوار است.

اوج ابری به شما امکان می‌دهد الگوها و روندهای گذشته را مشاهده کنید که به شما در پیش بینی آینده کمک می‌کند. انجام پیش‌بینی‌های فروش به شما این امکان را می‌دهد تا برنامه‌ریزی مؤثرتری داشته باشید و کمپین‌های فروش مؤثرتری را در هر بازه زمانی بسازید.

منبع

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up